X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדברי בעל הרכב, מכונת השטיפה פגעה במכסה המנוע וגרמה לנזק בעליו של מכון השטיפה הכחיש את הטענה והאשים את התובע ברשלנות - הוא חויב בפיצוי
▪  ▪  ▪
המברשת פגעה במכסה המנוע [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

עמוס כהן תבע את שגיב שני, בעליו של מכון לשטיפת מכוניות, בבית המשפט לתביעות קטנות בראשון-לציון לאחר שרכבו ניזוק במהלך שטיפה. מכתב התביעה עלה שהאירוע התרחש בחודש דצמבר אשתקד, כשמברשת מכונת השטיפה פגעה במכסה המנוע. כהן האשים את המכון ובעליו ברשלנות וכאחראיים לנזק וצירף תמונות להמחשת טענותיו.
בכתב ההגנה הכחיש שני כל אחריות לנזק וטען שכהן אשם משום שלא סגר את מכסה המנוע. "אי סגירת מכסה המנוע גרמה להתרוממותו במהלך השטיפה ולנזק. לא נפל פגם בפעולתה של המכונה שממשיכה לשטוף כלי רכב אחרים ללא בעיה". לטענתו, טכנאי מוסמך בדק את המכונה לאחר התאונה, ומצא אותה תקינה. שני לא צירף דוח להוכחת טענתו והוא ביקש לדחות את התביעה בהעדר עילה.
בפסק דין שניתן בשבוע שעבר בהעדר הצדדים, קיבלה השופטת הלית סילש את התביעה וחייבה את שני לשלם לכהן 2,509 שקל בתוספת 300 שקל הוצאות משפט. לדבריה, שני לא היה במקום בעת האירוע ולא העיד את העובדים שנכחו והדבר נזקף לחובתו. "התובע העיד שהגיע בנסיעה למכון השטיפה. אין זה סביר בעיני כי בעת הנסיעה, מכסה המנוע, שנותר פתוח, יישאר במקומו ודווקא בעת ניקוי הרכב הוא יתרומם".
השופטת הוסיפה שהעובדה ששני העלה טענה מהותית, בדבר תקינותה של המכונה, ולא צירף דוח טכנאי ולא העיד את הטכנאי משמשת לחובתו. "עיון בתמונות מלמד שמקור הנזק למכסה המנוע הוא במכה שקיבל המכסה מלמעלה כלפי מטה. אילו היה ממש בטענות הנתבע כי מכסה המנוע התרומם ואז נגרם הנזק, שהרי ניתן היה להניח שהנזק יהיה מלמטה כלפי מעלה. חלק ממכסה המנוע נותר כשהוא צמוד לחלקו הקדמי של הרכב, עובדה זו מלמדת, כי לא מדובר היה כלל בפתיחתו של מכסה המנוע, כי אם בנזק תוצאתי שמקורו במכה אותה קיבל הרכב בעת שהיה במנהרת השטיפה".
השופטת הוסיפה שבמקרה כגון דא, אין לפצות את כהן בגין עוגמת נפש. "שיפוי בגין רכיב זה כפוף מעצם טיבו לשיקול דעתו של בית המשפט. אין אני מוצאת כי בהליך זה שבפני, ובמקום שבו עסקינן בסכסוך כלכלי נקודתי, יש מקום לפסיקתו של פיצוי בגין עוגמת נפש".

תאריך:  07/12/2008   |   עודכן:  07/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרכב ניזוק במהלך שטיפה ובעליו יפוצה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
לטענתם, החדר היה ללא מרפסת, המזגן לא עבד, והמיני בר לא קירר    המלון השיב שיש לו ארבעה כוכבים ואם היה חרק הוא מתנצל    בית המשפט קיבל את התביעה
רותי אברהם
כך עולה מסקירה של האגודה לזכויות האזרח    ועוד: שיפור במצב העולים מרוסיה ובמצב ההומואים והלסביות    התדרדרות בפרטיות ובחופש ההתאגדות    חוק לשכת עוה"ד - פוגע בזכויות אדם
איציק וולף
אלמוני שהזדהה בשם הבדוי 'ניצב בדימוס' שיגר איום מפורש ברצח לעבר העיתונאי אילן אפרתי שערך מקומון במשך 33 שנים    "תשנן טוב-טוב, איתך הפינה נשארה פתוחה! מבחינתנו - עד המוות"
TheMarker
רביב דרוקר חושף: חגי גולן - 50 אלף ש' לחודש, גיא פינס - 74 אלף ש'; אורלי וילנאי וגיא מרוז קיבלו בין 100 ל-120 אלף ש'
עידן יוסף
האם יחל הליכוד לגייס תרומות למימון הבחירות מאלפי תורמים קטנים ויוותר על תרומות מאילי הון    ח"כ מיכאל איתן טוען שהצליח: "הוכחתי שגם בישראל אפשר לגייס באמצעות האינטרנט אלפי תרומות צנועות מהציבור הרחב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il