X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האיש הגיש עתירה לבית משפט מחוזי בטענה שאין צידוק לשלול את רשיונו מאחר ולא הורשע המדינה טענה שהעותר מהווה סכנה לציבור העתירה נדחתה
▪  ▪  ▪
השתמש בנשק שלא כדין [אילוסטרציה: AP]

זיאד קורד הגיש לבית משפט המחוזי בירושלים עתירה נגד מדינת ישראל-משרד הפנים, שסירב לחדש את רשיון הנשק שלו על-פי המלצת המשטרה.
קורד, חלפן כספים במקצועו, קיבל רישיון לנשק בשנת 1982 ובמהלך שנת 2003, היה מעורב בירי באזור מגורים. הוגש נגדו כתב אישום אך הוא לא הורשע בדין, לפנים משורת הדין, לאחר שבית המשפט התחשב בנסיבותיו האישיות. בעקבות המקרה, המליצה המשטרה לבטל את רשיון הנשק שלו ובחודש אוגוסט 2006, התקבלה המלצת המשטרה.
ערר שהגיש בעניין, נדחה, והמשטרה עמדה בסירובה בטענה: "באם העותר ישא נשק, יהיה בכך סיכון לשלום הציבור ולביטחונו. עמדה זו מבוססת על מידע המצוי בידינו לפיו היה העותר מעורב בפלילים בתחומי הלבנת הון וקשר לארגוני פשיעה". קורד, הבהיר שמתוקף תפקידו הוא זקוק לנשק שכן הוא "מבלה" במקומות מסוכנים בשעות הלילה ועלול להישדד או להיות מותקף בעודו נושא כספים, ובעבר אכן הותקף ונשדד. קורד הכחיש מעורבות כלשהי לעבירות של הלבנת הון והסביר שהסך של 12.5 מיליון דולר שנתגלה בחשבון בבנק בפרנקפורט, "כשר" וקשור לעבודתו כחלפן.
המדינה השיבה שההחלטה שלא לחדש את רשיונו של קורד, מבוססת על תשתית ראייתית עובדתית ומשפטית מוצקה ולפיכך דין העתירה להידחות. "נוכח מעורבותו של העותר בעבר בשימוש שלא כדין בנשק חם, ובשל מידע מודיעיני עדכני המצוי בידי משטרת ישראל הקושר אותו לעבירות של הלבנת הון וקשר לארגוני פשיעה, המליצה המשטרה שלא לחדש את רישיונו לנשיאת נשק וזאת בשל החובה לשמור על שלום הציבור וביטחונו". המדינה ביקשה שלא להתערב בהחלטה שנקבעה.
השופט יהונתן עדיאל עיין בחומר החסוי המתייחס לקורד וקבע שאין לחשוף אותו לצורך עשיית צדק מאחר והחשיפה כשלעצמה, אינה גוברת על האינטרס להגן על מקורות מידע של המשטרה.
בפסק דין שניתן בשבוע שעבר בהעדר הצדדים, העתירה נדחתה וקורד חויב לשלם למדינה 7,500 שקל שכר טירחת עו"ד. לדברי השופט, ספק אם החומר המודיעיני מבסס קשר בין קורד לארגוני פשיעה ומצדיק דחיית בקשתו לחידוש הרישיון. "מאידך מקובלת עלי עמדת הפרקליטות, שבביצוע העבירה של ירי בנשק חם באזור מגורים בנוסף למידע על קשרים של העותר לארגוני פשיעה, יש כדי להצדיק את אי חידוש הרישיון. כבר נקבע כי מגמת המשטרה, כמי שממונה על שלום הציבור ובטחונו הפנימי, לצמצם עד כמה שניתן את מספר כלי הירייה שבידי הציבור". השופט הוסיף שהשימוש שעשה קורד בנשק, מעיד על חוסר שיקול דעת ועל נכונות לעשות בו שימוש לא חוקי.

תאריך:  07/12/2008   |   עודכן:  07/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה עתירת חלפן כספים שדרש חידוש רשיון הנשק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קניית רכב | רכישת רכב
כגדבכבגדבד  |  7/12/08 15:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
לדברי בעל הרכב, מכונת השטיפה פגעה במכסה המנוע וגרמה לנזק    בעליו של מכון השטיפה הכחיש את הטענה והאשים את התובע ברשלנות - הוא חויב בפיצוי
איריס פרחי
לטענתם, החדר היה ללא מרפסת, המזגן לא עבד, והמיני בר לא קירר    המלון השיב שיש לו ארבעה כוכבים ואם היה חרק הוא מתנצל    בית המשפט קיבל את התביעה
רותי אברהם
כך עולה מסקירה של האגודה לזכויות האזרח    ועוד: שיפור במצב העולים מרוסיה ובמצב ההומואים והלסביות    התדרדרות בפרטיות ובחופש ההתאגדות    חוק לשכת עוה"ד - פוגע בזכויות אדם
איציק וולף
אלמוני שהזדהה בשם הבדוי 'ניצב בדימוס' שיגר איום מפורש ברצח לעבר העיתונאי אילן אפרתי שערך מקומון במשך 33 שנים    "תשנן טוב-טוב, איתך הפינה נשארה פתוחה! מבחינתנו - עד המוות"
TheMarker
רביב דרוקר חושף: חגי גולן - 50 אלף ש' לחודש, גיא פינס - 74 אלף ש'; אורלי וילנאי וגיא מרוז קיבלו בין 100 ל-120 אלף ש'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il