X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרופ' קרוגמן: "לתעשיית הרכב האמריקנית אין זכות קיום בכלכלה של ימינו" יו"ר ועדת הבנקאות בסנאט: קרייזלר חייבת להתמזג, ומנכ"ל ג'נרל מוטורס צריך ללכת
▪  ▪  ▪
לא רלוונטיות. קרוגמן [צילום: AP]

חתן פרס נובל לכלכלה, פרופ' פול קרוגמן אמר (יום א', 7.12.08) כי תעשיית הרכב של ארה"ב תיעלם ככל הנראה. "היא תיעלם בגלל הכוחות הגיאוגרפיים שאני ועמיתי דנו בהם", אמר קרוגמן, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת פרינסטון ובעל טור בעיתון 'ניו-יורק טיימס', לכתבים בסטוקהולם. "אין לה עוד זכות קיום בכלכלה של ימינו".
קרוגמן זכה ב-10 מיליון כתר שוודי (1.4 מיליון דולר) פרס נובל לכלכלה, על עבודתו בתחום תבניות הסחר הבינלאומיות. מחקרו בתחום הגיאוגרפיה הכלכלית מנסה, בין היתר, למצוא הסבר לשאלה מדוע משאבי ייצור מתרכזים דווקא במקומות מסויימים בעולם.
בדברים שאמר לכתבים שלושה ימים לפני טקס חלוקת הפרס, ציין קרוגמן כי תוכניותיהם של ראשי הקונגרס בוושינגטון להציל את שלשות ענקי הרכב בדטרויט - ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר - הם פתרון קצר מועד, הנובע מ"היעדר רצון לקבל את עובדת כישלונה של תעשיה גדולה בעיצומו של המשבר הכלכלי".
לנוכח הקיצוצים הגדולים בכוח האדם במשק האמריקני, הבית הלבן והדמוקרטים בקונגרס נושאים ונותנים על עסקה שתעמיד לרשות יצרני הרכב הלוואות בסך 15 מיליארד דולר כדי למנוע את ההתמוטטות שלהן כבר השנה.
הלוואה לטווח ארוך - רק תמורת שינויים
בתוך כך דרש (יום א', 7.12.08) יו"ר ועד הבנקאות של הסנאט בוושינגטון כריסטופר דוד, מענקי הרכב להחליף את מנהליהן הבכירים תמורת סיוע הצלה לטווח ארוך. בראיון לתוכנית הטלוויזיה "מול פני האומה" ברשת CBS, אמר דוד, דמוקרט מקונטיקט, כי הוא מקווה שהקונגרס יאשר בתוך ימים אחדים את ההלוואות בסך 15 מיליארד דולר. ואולם החברות צריכות לבצע שינויים מבניים אם הן רוצות בהצלה משמעותית יותר מהקונגרס בשנה הבאה.
דוד אמר כי יצרניות הרכב זקוקות למזומן בתוך שבועות אחדים כדי להימנע מקריסה. אבל לטווח הארוך, תצטרך כנראה קרייזלר להתמזג עם חברה אחרת, וג'נרל מוטורס תידרש להחליף את המנכ"ל שלה ריק וייגונר.

תאריך:  07/12/2008   |   עודכן:  07/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חתן נובל לכלכלה: יצרני הרכב בארה"ב ייעלמו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ספורט 5
השופט במשחק האליפות בברזיל הוחלף כי קיבל כרטיסים להופעה
משה ריינפלד
מציע לטהרן הידברות    תומך בתוכנית הצלה לשלושת יצרניות הרכב בדטרויט - אך רק בתנאים שיאפשרו להן להשתקם    תומך ב"נסיגה אחראית" מעירק אך לא אומר איזה כוח יישאר
עידן יוסף
העדה החרדית מברכת על "עקירתו של המחנה הציוני מהשכונות החרדיות"    בין הסיבות: פחות "חיילות פרוצות" עוברות ברחוב    [צילום: פלאש 90]
עופר וולפסון
חוקר מן האוניברסיטה העברית מצא כי תיקי השקעות פסיביים יכולים להיות עדיפים על אלו האקטיביים, המבוססים על החלטות פונדמנטליות    המחקר סותר טענה ארוכת שנים הגורסת כי קרנות פסיביות אינן יעילות
איציק וולף
שר הביטחון נועד עם ראש הממשלה הפלשתיני והציג שורת הקלות לאוכלוסיה הפלשתינית    טען שהאחריות למצב הקשה בעזה מוטלת על חמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il