X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תלמידי ישראל ירדו חמישה שלבים בדירוג בינלאומי במתמטיקה
▪  ▪  ▪
עוד כישלון במערכת החינוך

תלמידי ישראל ירדו חמישה שלבים בדירוג בינלאומי במתמטיקה. המבחנים המודדים יעילות וצמיחה בית ספרית נערכו ללמעלה מ-110 אלף תלמידים במהלך שנת הלימודים הקודמת ונועדו לבחון האם בתי הספר עומדים ברמת הדרישות המצופה מהם על-פי תוכניות הלימודים.
במבחן טִימְ"ס לתלמידי כיתות ח' בשנה שעברה דורגה ישראל במקום ה-24, מ-49 מדינות. במדעים דורגה ישראל במקום ה-25. המבחן מתקיים אחת לארבע שנים.
המבחנים המודדים יעילות וצמיחה בית ספרית נערכו ללמעלה מ-110 אלף תלמידים במהלך שנת הלימודים הקודמת ונועדו לבחון האם בתי הספר עומדים ברמת הדרישות המצופה מהם על-פי תוכניות הלימודים.
הציון הממוצע של הנבחנים במתמטיקה בכיתות ה' הוא 59.2 ושל הנבחנים בכיתות ח' - 44.1. ממוצע הציונים באנגלית בכיתות ה' הוא 73.8 ובכיתות ח' - 58.4. במבחני המדע והטכנולוגיה הגיעו תלמידי כיתות ה' לציון ממוצע של 59.2 ותלמידי כיתות ח' לציון 56.5. הציון הממוצע בבחינות בעברית בכיתות ב' הוא 79.7, בכיתות ה' - 78.4 ובכיתות ח' - 67.9.
במסיבת עיתונאים מיוחדת אמרה שרת החינוך, יולי תמיר, כי הנתונים מלמדים על משבר גדול שקורה בשלב המעבר של התלמידים מבית הספר היסודי אל חטיבת הביניים. "המיצ"ב מלמד אותנו כי בבתי הספר היסודיים ישנו תהליך הדרגתי של התקדמות שאנו מקווים כי יימשך. אנו לא מאמינים בקפיצת מדרגה, אלא בתהליך שלוקח זמן. עם זאת, בחטיבות הביניים הציונים מראים על משבר גדול", אמרה.
לדבריה, העובדה שרפורמת אופק חדש טרם הוכנסה לחטיבות הביניים מונעת מן המערכת להשתקם ולהגיע להישגים הרצויים. "אני אומרת מזה זמן רב, חייבים רפורמה בחטיבות הביניים, אחרת לא נוכל להחזיר את המערכת למקום ראוי", אמרה ושיגרה חצי ביקורת לעבר המורים על התנגדותם לרפורמה הכוללת השתלמויות רבות:
"הבעיה הקשה שלנו היא שיפור רמת המורים. ההכשרה המקצועית שלהם היא בראש סדר יומנו. ברפורמת "אופק חדש" מחייבים מורים להגיע להשתלמויות ולכן חובה להכניס חטיבות ביניים לרפורמה", דברי תמיר.
הרב שי פירון, מנכ"ל תנועת "הכל חינוך" לקידום החינוך בישראל, אמר כי תוצאות מבחני המיצ"ב והמבחנים הבינלאומיים מצביעים על מחדל מתמשך של מערכת החינוך בישראל. "לא מדובר בכישלון של שר זה או אחר, כי אם במדיניות כושלת לאורך שנים". פירון אמר כי בתוך בתי הספר נמצאים גם מורים מצטיינים, אך אין די בהם. "מדינת ישראל חייבת להכריז על תוכנית ארוכת טווח, מגובה בתקציב רב-שנתי, מלווה בחקיקה, שבסופה תחזיר את מדינת ישראל למקומה הטבעי במדרג המדינות התרבותיות בעולם".
תנועת הכל חינוך גורסת כי על מדינת ישראל להכריז על תוכנית לאומית, שבאמצעותה יגויסו מיטב הכוחות הצעירים למערכת החינוך. לדבריה, יש להקצות משאבים רבים לצמצום הפערים בין אוכלוסיות מבוססות לאוכלוסיות מוחלשות ולהוביל לשיפור איכות הניהול.
הכל חינוך רואה ברפורמות החינוכיות השונות שהחלו במשרד החינוך התחלה טובה, והביעה תקווה שמדיניות החינוך העתידית של ישראל תאופין ברציפות שלטונית ובהשראת יציבות על המערכת החינוכית.

תאריך:  09/12/2008   |   עודכן:  09/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבחני המתמטיקה: 5 שלבים פחות בדירוג
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הם מכורים לשטויות שמאכילה אותם
הטלוויזיה!!!!!!!!  |  9/12/08 09:53
2
איזה ציון יוציאו עתונאי ישראל?
נחום שחף  |  9/12/08 21:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו הבדלים בשיעור התמותה מהתקפי לב בין נשים לגברים    נשים טופלו פחות במסגרת הליכים פולשניים ופרוצדורות של פתיחת כלי-דם בעזרת בלון או תומכן לעומת הטיפול לו זכו הגברים    נשים קיבלו גם פחות מגברים טיפול מוקדם באספירין או בחוסמי ביתא
יפעת גדות
תוצאות מחקר חדש הראו כי תזונה ים תיכונית המועשרת באגוזים - שעשירים בשומן בלתי רווי - היא כלי שימושי לטיפול בקבוצה של הפרעות כמו השמנה, רמות כולסטרול גבוהות, לחץ דם גבוה ורמות סוכר חריגות בדם
יפעת גדות
מפקד הצבא, הגנרל אלנבי, נכנס אל העיר העתיקה בשער יפו בראש תהלוכת ניצחון
יפעת גדות
לא לשכוח לשאול את הרופא
איציק וולף
לפנות בוקר פורסמו תוצאות הבחירות בליכוד    העשירייה הראשונה: נתניהו (מקום שמור), סער, ארדן, ריבלין, בגין, כחלון, שלום, יעלון, שטייניץ, לאה נס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il