X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ת"א 25 עלה ב-0.7% - טיפס ב-19% מהשפל החברה לישראל עלתה ב-5% יעקב ויינשטיין: כשיש תשואה של 40%-30% בשורה ארוכה של איגרות חוב ברור שאין מה לחפש במניות
▪  ▪  ▪
יום תנודתי [צילום: AP]

המסחר התנודתי היום בבורסה של תל אביב הסתיים בעליות שערים, בהובלת חברות הכימיקלים והאשלג. המסחר היום נפתח בירידות ולאחר מכן התהפכה בצהריים המגמה, והמסחר עבר לעליות בעקבות בעקבות ציפיות באירופה להתאוששות במגזר הרכב. לקראת פתיחת המסחר בוול סטריט חזר המסחר לירידות.
מדד תל אביב 25 עלה ב-0.7% לרמה של 707.7 נקודות והשלים עלייה של 19.5% מאז רמת השפל אליה הגיע השנה בנובמבר. מדד תל אביב 100 הוסיף 0.4% לרמה של 624 נקודות ומדד התל טק נסחר ביציבות. מחזור המסחר הסתכם ב-1.4 מיליארד שקלים.
מחיר הנפט שזינק אמש ב-7.1%, למחיר של 43.71 דולר לחבית - העלייה הראשונה שלו מזה כשבוע, רושם היום ירידות קלות, כשהחוזים על הנפט למסירה יורדים ב-0.3% לרמה של 43.6 דולר לחבית.
לאחר שבועות ארוכים של ציפייה, הציג אתמול ראש הממשלה את תוכנית רשת הביטחון לקופות הגמל וקרנות הפנסיה. רשת הביטחון שהוצגה אתמול לקופות הגמל ולקרנות הפנסיה תחול על חוסכים מגיל 57, ותגן על פנסיה בסכום של 750 אלף שקלים בלבד למי שהחיסכון הפנסיוני שלו מגיע ל-1.25 מיליון שקלים. הרשת תיפרס מייד וההצטרפות היא אוטומטית. רשת הביטחון תינתן לפי ערך הקופות ב-30 בנובמבר השנה, כלומר, לא תגן על תקופת התשואה השלילית שחווה השוק עד התאריך הזה.
פרופ' מנואל טרכטנברג, ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, סירב אתמול לומר מהי עלות הפעלת הרשת.
בכירי בתי ההשקעות בארץ התכנסו אתמול בכינוס TheMarker בכדי לדון במשבר הכלכלי. יעקב ויינשטיין, מנהל השקעות ראשי במגדל שוקי הון, אמר אתמול כי "כשיש תשואה של 40%-30% בשורה ארוכה של איגרות חוב ברור שאין מה לחפש במניות".
ויינשטיין הוסיף כי "בבדיקה לאחור, מחירי איגרות החוב שראינו בשוק האג"ח לפני חודש לא יחזרו בימי חיינו. המחירים ההם שיקפו מחשבה של סגירת המדינה ובזמנים הכי קשים לא ראינו תופעות כאלה. איגרות החוב מגלמות כבר כיום את הגרוע ביותר והמבחן האמיתי יהיה בתחילת 2009, כשהחברות יתחילו לשלם את החוב".
צבי לובצקי, מבעלי אי.בי.אי, אמר כי על הסדרי האג"ח כי "מהיכרות אישית אני יודע שיש אנשים שיכולים להביא כסף גם בלי להתקשר לבנק. הסדרים הם נשק יום הדין וצריכים להתרחש רק במקים שבהם אין מאיפה להביא כסף".
צבי סטפק מבית ההשקעות מיטב אמר כי "יש כשל שוק שהגיע ממשבר ריאלי למשבר פיננסי, וגלש למשבר פסיכולוגי בדמות משבר אמון".
מניות האשלג והכימיקלים נהנות בימים האחרונים מעליות מחודשות. אמש נרשמו זינוקים חדים במניות הענף בוול סטריט, שיקרינו על מניות כי"ל (4.81%, 2548.0), החברה האם, החברה לישראל ומכתשים אגן, כאשר פוטאש זינקה ב-14.9% ומוזאיק ואגריום טיפסו ב-9% כל אחת.
טבע (-0.87%, 17150.0) קיבלה מימון ביניים ב-1.75 מיליארד דולר מלאומי והפועלים לצורך רכישת באר. הסכום אותו קיבלה החברה הוא הלוואת גישור שתשמש את טבע לצורך מימון מרכיב המזומן ברכישת חברת באר. טבע תממן את יתרת העסקה באמצעות שימוש במזומנים שבקופתה.
מגמת מעורבת נרשמת בענף הבנקים, כשבין העולות נמצאת מניית בנק הפועלים (2.79%, 885.0) ולאומי (0.99%, 920.0) ובין היורדות נמצאת דיסקונט (4.66%, 404.0). המפקח על הבנקים תומך במתן ערבות לכתבי ההתחייבות של הבנקים (בדומה לאג"ח חברות), כפי שהציעו באוצר, אך ללא כל התחייבות מצד הבנקים כי יעשו שימוש בהון שיגויס לצורך מתן אשראי. בנוסף, צפוי המפקח רוני חזקיהו לאסור על הבנקים לחלק דיבידנדים בתקופה הקרובה בכדי לעמוד ביחס הלימות ההון.
בין מניות היתר עולה היום אבוג’ן (16.76%, 627.0) לאחר שהחברה הודיעה על תוצאות ניסויי שדה בתירס של מספר גנים, שאותרו על-ידי החברה כבעלי פוטנציאל לשיפור רמות יבול ועמידות לתנאי יובש, שנערכו בשיתוף עם חברת ביוגמה.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  09/12/2008   |   עודכן:  09/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום תנודתי בבורסה הסתיים בעליות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית משפט גזר 20 חודשים על תנאי וקנס על ראש עיריית נהריה לשעבר רון פרומר, שהורשע בעבירות שחיתות בחירות    השופטת: מאחר והוא התפטר מהמועצה - אין סמכות להטיל על מעשיו קלון
אלעזר לוין
הקפיא את פקדונות החברה בבנק    דורש פרעון מיידי של 10 מיליון שקל    החמרה במצב החברה בשליטת ליאון רקנאטי
גלית יצחק
לוי תדגמן זו השנה השביעית בקמפיין האיפור והשיער של בוגנים    תקבל 30 אלף דולר
משה ריינפלד
המפגינים בערי יוון ממשיכים לזרוע הרס רב, בוזזים חנויות ושורפים מכוניות    עשרות עצורים בהתכתשויות עם המשטרה
רותי אברהם
בג"צ ידון בטענות מאפיות ואיגוד האופים כי הפחתה במחירי הלחם שבפיקוח נעשתה ב"מחטף"    העותרים: השרים ישי ובראון סירבו לקיים שימוע לנפגעים הפוטנציאליים מהחלטתם    השופט: לא ניתן להקפיא צווים אבל הבירור ייערך בהקדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il