X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כוחות ארה"ב מתרכזים בחיסול הטליבאן במחוזות הגובלים בבירת אפגניסטן נאט"ו: נילחם הפעם גם בחורף ולא נאפשר לטליבאן לנוח
▪  ▪  ▪

כוחות נאט"ו וצבא אפגניסטן הרגו את אחד ממפקדי הטליבאן במהלך פשיטה לילית במחוז לוגר שמדרום לכבול, שבו החל הארגון הקיצוני לפעול רק השנה. האיש, מוחמד בובי, עמד מאחורי פיגועי התאבדות רבים והיה לו עבר עשיר של חטיפת אזרחים אפגנים ועינויים אכזריים במחוז לוגר.
לבובי הוצע להיכנע, אך הוא העדיף לתקוף כוח משולב של נאט"ו ושל הצבא האפגני ונורה למות. כך הודיע (יום ג', 9.12.08) פיקוד נאט"ו בכבול.
מחוז לוגר, הגובל במחוז שבו שוכנת כבול הבירה, הוצף השנה בלוחמי טליבאן. תושבים אומרים כי לממשלה המרכזית אין שליטה במחוז למרות קרבתו לעיר הבירה.
3,500-3,000 חיילים אמריקנים שיגיעו בינואר 2009 לאפגניסטן יוצבו, על-פי התוכנית, בלוגר ובמחזו הסמוך ואדראק, שאף הוא גבול במחוז כבול וגם אליו פלשו אנשי הטליבאן בשנה החולפת.
מפקדי צבא ארה"ב אומרים כי הכוחות שירוכזו בשני המחוזות יפתחו במתקפה נגד הקיצונים, וכי הם צופים שמעשי האלימות בהם יחמירו בחודשים הקרובים ככל שיגבר מספר ההתנגשויות.
הדרכים הראשיות העוברות דרך ואדראק ולוגר מסוכנות במיוחד. שיירות של משאיות אספקה מותקפות דרך קבע והקיצונים מקימים מחסומי דרכים בחיפוש אחרי עובדי ממשלה וזרים, כדי לחטוף או להרוג אותם.
הטליבאן לא ינוחו בחורף
ובתוך כך נמשכת הלחימה גם בצפון אפגניסטן. מפקדי כוחות נאט"ו מסרו ביום ב' כי לא ירפו מהמלחמה נגד הטליבאן גם בחודשי החורף האפגני הקשה. לדבריהם, ימנעו פעולות משותפות שלהם עם צבא פקיסטן מהקיצונים לנוח כהרגלם בחורף מהלחימה.
חיילי ארה"ב מהדיוויזיה המוטסת ה-101, המתמחים בלחימה מסוקים, כבר הגבירו את הפעולות נגד עמדות המורדים לפני שיגיע החורף במלוא עוצמתו, מסר סגן מפקד הדיוויזיה, הגנרל ג'יימס מקונוויל, לכתב סוכנות רויטרס. "השורה התחתונה היא שאנחנו לא רוצים שהאויב ינוח באפגניסטן בחורף", אמר.
ואולם בעוד לוחמים רבים של הטליבאן נשארים באפגניסטן, רבים אחרים עושים את דרכם לפקיסטן לשהות שם בימי החורף הקרים.
מה שיתחדש השנה, אומרים בנאט"ו הוא חיזוק שיתוף הפעולה בין צבא הקואליציה, הצבא האפגני והצבא הפקיסטני. שלושת הצבאות החלו ב-4 בנובמבר בפעולה מתואמת במחוז קונאר שבצפון מזרח אפגניסטן ובמחוז השכן בג'אור שבתחום פקיסטן.
הפקיסטנים הודפים את הטליבאן לכיוון הגבול, והכוחות האחרים חוסמים את דרכם מהעבר השני.

תאריך:  09/12/2008   |   עודכן:  09/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הודיעה כי היא רואה באיגוד גוף מיותר שסיים את תפקידו    נושאי התובלה הימית ונגזריה יטופלו על-ידי ועדת התובלה בהתאחדות בראשות צבי פלדה
גלית יצחק
לפני מספר שנים התגלה אצל אישה מהקריות גידול סרטני בצוואר הרחם    היא עברה ניתוח במהלכו הוסר הגידול    הרופאים ציינו כי ניתוח מסוג זה עלול לפגוע בפריון וביכולת להביא ילדים לעולם    בסוף שבוע ילדה תינוק בריא והוא נקרא על שם בית החולים בו נולד - כרמל
איריס דור-און
היא חברה בליכוד פחות מחודש – והצליחה להתברג למקום ה-19 ברשימה לכנסת    הכירו את העיתונאית שיודעת ש"לא מספיק להיות צודקים"
יפעת גדות
אחת השיטות להלחם בלחץ היא בעזרת התזונה    מזונות יכולים להלחם בלחץ דרך מספר דרכים - להעלות את רמות הכימיקלים המרגיעים, או להוריד את רמות הורמוני הלחץ
משה ריינפלד
המשק היפני התכווץ ברבעון השלישי ב-1.8% לאחר התכווצות של 3.7% ברבעון השני, והממשלה אומרת כי צפויים צעדים נוספים להמרצת הפעילות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il