X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרכש החדש של נתניהו שהרגיז רבים מחברי הליכוד – נשרך מאחור במקום ה-42, הלא-ריאלי דיין: "אמשיך לתרום למדינת ישראל ולחברה הישראלית כמיטב יכולתי"
▪  ▪  ▪
ימשיך לתרום. דיין [פלאש 90]
עוד אלוף מצטרף לליכוד: עוזי דיין
עידן יוסף
מצטרף ליוסי פלד, לאחר שבעבר סירב בכל תוקף להצטרף לליכוד "מסיבות אידיאולוגיות" * מפלגתו של דיין לא עברה את אחוז החסימה ותחקיר Nfc גילה שהותירה גירעון של 3.4 מיליון ש"ח
לרשימה המלאה

עוזי דיין, שהגיע למקום 42 הלא-ריאלי ברשימת הליכוד לכנסת, אמר הבוקר (יום ג', 9.12.08) כי "הליכוד בחר אמש נבחרת טובה שתנהיג את ישראל ואני מברך על כך. אני לא ישראלי על תנאי ולא ליכודניק על תנאי, ולכן אמשיך לתרום למדינת ישראל ולחברה הישראלית כמיטב יכולתי".
על-אף שנתניהו קידם ודחף את דיין, ואולי בגלל עובדה זו, דיין - הנמנה עם "כוכבי הרכש" שניסה נתניהו לצרף לרשימת הליכוד, נשאר מאחור. כל-כך רחוק, שהוא מוקם על-ידי מצביעי הליכוד במקום ה-42 הלא ריאלי - מאחורי הפייגלינים, ומאחורי פנים חדשות כמו ציפי חוטובלי (מקום 19). בכך הביעו מתפקדי הליכוד את זעמם על צירופו של דיין, הנחשב לאיש שמאל, ושעם הצטרפותו לליכוד צצו ידיעות על מגעים שקיים גם עם מפלגות העבודה וקדימה; וכמו-כן צצו ידיעות על חובות גדולים שנותרו ל'תפנית'.
דיין בן ה-60 החל בפעילות חברתית עם שיחרורו בדרגת אלוף מצה"ל, כשהקים את תנועתו 'תפנית'. לפני שלוש שנים החליט כי מעמדה של תנועה חברתית לא ניתן להשפיע, והפך את תנועתו למפלגה בהצהירו כי "רק בחינוך ובפוליטיקה אפשר להשפיע". עם זאת, תפנית נחלה מפלה בבחירות של 2006 כשלא עברה את אחוז החסימה, אך דיין המשיך במאבקים חברתיים.
ביולי השנה הודיעו דיין ונתניהו על איחוד בין תפנית ובין הליכוד, צעד שעורר ביקורת רבה אצל מתפקיד הליכוד, הן בשל תמיכתו הידועה של דיין בפינוי יישובים יהודים ביהודה ושומרון, והן מאחר שנתניהו התחייב כי הליכוד יכסה את חובותיה הכספיים של תפנית, הסכמה שלבסוף בוטלה בעקבות הלחץ המפלגתי.
עם זאת, הפתיע דיין לאחר הצטרפותו לליכוד כשהצהיר כי "דרכו של הליכוד – שמירה על מדינה יהודית-דמוקרטית וציונית, ירושלים מאוחדת ורמת הגולן שלנו, החזרת הביטחון לכל, רפורמה בחינוך והשלטת נורמות שלטוניות נקיות – זו דרכי".
פעיל חברתי חזק
בעבר הושמעה ביקורת על דיין לא רק בשל ה"זיגזג" הפוליטי שלו, אלא גם בשל התנהלות ציבורית לא ראויה. במהלך כהונתו כסגן הרמטכ"ל, מונה בשנת 2000 על-ידי אהוד ברק לתפקיד יועץ ראש הממשלה לביטחון לאומי ולראש המועצה לביטחון לאומי. דיין התעקש לבצע את התפקיד במקביל לשירותו בצה"ל, ורק בעקבות עתירה של התנועה לאיכות השלטון שנדונה בבית המשפט העליון, הודיע דיין על חופשה מצה"ל כל עוד הוא מכהן בתפקידו החדש.
עם זאת, לאחר שחרורו מצה"ל החל לפעול במרץ בחוגים חברתיים וכיהן בתפקידים כמו יו"ר הפורום לאחריות חברתית וראש הפורום הציבורי למען גדר הביטחון בישראל. הוא כיהן גם כנשיא הקונגרס הציוני ופעל רבות למען ניצולי השואה. לאחר מלחמת לבנון השנייה הוביל עוזי דיין את המחאה מול ממשלת קדימה בקריאה לאולמרט להתפטר, ומזה מספר שנים הוא אף משמש כנשיא כינוס שדרות לחברה, שעוסק בין היתר בשחיתות השלטונית.
"תואר האצולה" לא סייע
עברו הצבאי המרשים ופעילותו החברתית העניפה, כנראה לא הרשימו את חברי הליכוד. דיין שימש כמפקד סיירת מטכ"ל ומתהדר בכך שבזמן שירותו שם, היה משה (בוגי) יעלון סגנו בזמן מבצע החילוץ ממשגב עם, וכי ביבי נתניהו היה מפקד צוות בפלוגתו. מאוחר יותר שימש ראש המשלחת הביטחונית במו"מ עם הירדנים הפלשתינים והסורים במסגרת תפקידו כראש אגף התכנון, מונה לאלוף פיקוד מרכז ובהמשך לסגן הרמטכ"ל. תפקידו האחרון היה כיהן כראש המטה ללוחמה בטרור.
דיין הוא נצר למשפחת ה"אצולה הישראלית" מעמק יזרעאל. הוא אחיינו של שר הביטחון ז"ל, משה דיין, ובן-דודו של יהונתן גפן. הוא אף מתגאה בייחוס משפחתי למשפחת שטמפפר מפתח-תקווה, צאצאיו של מקים העיר וקרוביו של הרב אברום שפירא זצ"ל, דרך אשתו תמר, פרופסור לזואולוגיה. הוא אוחז בתואר ראשון במתמטיקה ופיזיקה מהאוניברסיטה העברית, ובתואר שני בחקר ביצועים מאוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה, וצפוי – בהתאם להצהרתו – להמשיך בפעילותו הציבורית על אף התבוסה הצורבת.

תאריך:  09/12/2008   |   עודכן:  09/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוזי דיין: "אני לא ליכודניק על תנאי"
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
תרשמו לפניכם - הוא בכנסת
קובי לירז  |  9/12/08 13:22
 
- הלוואי ! הוא יכול לתרום הרבה!
דולי באר שבע  |  9/12/08 15:18
2
זיגזוג קציני צה"ל במיל במפלגות
הרשלה  |  9/12/08 13:37
3
מקום לא ראלי? ריאלי יעוד איך! ל"ת
חץ  |  9/12/08 14:05
4
אדם ללא דרך
אליפז העיראקי  |  9/12/08 15:59
 
- דיין מלח הארץ תיתבישו
פפי  |  10/12/08 15:19
5
אין כסא "לקחו אותו"
אבולאפיה מירושלים  |  9/12/08 16:34
6
הוא יהיה בכנסת ועוד איך ל"ת
ברוריה מקרית חיים  |  9/12/08 16:44
7
תעודת כבוד לבוחר בפריימריז !
ישמעאל  |  9/12/08 16:58
8
בושה לבוחרי הלכוד .
שושפרי  |  9/12/08 18:58
 
- שושפרי את טועה בגדול לגבי עוזי
טהורת המידות  |  10/12/08 08:31
9
משהו על מתפקדי הליכוד
מד' ליונה עיוורת  |  10/12/08 08:00
10
עוזי דיין הגיע זמן פרישה ל"ת
גבריאל  |  10/12/08 09:21
11
משפחה די אומללה בסה"כ
אזרח קטן  |  10/12/08 12:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
גוגל וחברת התוכנות הארגוניות Salesforce.com הכריזו על שיתוף פעולה בין שירותי המחשוב בענן שלהן, App Engine ו-Force.com    למי יש סיבה לפחד מכך?
עופר וולפסון
כך אמרה השופטת אלישבע ברק, סגנית נשיא בין הדין הארצי לעבודה    קראה להעניק אפשרות לתובענה ייצוגית גם לעובדים שמועסקים מכוח הסכם עבודה קיבוצי
משה ריינפלד
כוחות ארה"ב מתרכזים בחיסול הטליבאן במחוזות הגובלים בבירת אפגניסטן    נאט"ו: נילחם הפעם גם בחורף ולא נאפשר לטליבאן לנוח
עופר וולפסון
הודיעה כי היא רואה באיגוד גוף מיותר שסיים את תפקידו    נושאי התובלה הימית ונגזריה יטופלו על-ידי ועדת התובלה בהתאחדות בראשות צבי פלדה
גלית יצחק
לפני מספר שנים התגלה אצל אישה מהקריות גידול סרטני בצוואר הרחם    היא עברה ניתוח במהלכו הוסר הגידול    הרופאים ציינו כי ניתוח מסוג זה עלול לפגוע בפריון וביכולת להביא ילדים לעולם    בסוף שבוע ילדה תינוק בריא והוא נקרא על שם בית החולים בו נולד - כרמל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il