X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה ממחקר שנערך בהודו שכיחות רעלת הריון בקבוצה שקיבלה סידן הייתה נמוכה ב-67% מהשכיחות בקבוצת הביקורת הסיכון ללידת פג הייתה נמוכה בקרב נשות הקבוצה שצרכה סידן
▪  ▪  ▪
שימרו על תזונה נכונה

צריכת סידן מורידה את הסיכון לרעלת הריון וללידת פג. כך עולה ממחקר שנערך בהודו ופורסם בגיליון האחרון של כתב העת המדעי הבינלאומי לרפואת נשים.
המחקר נערך במרכז הרפואי לוק נאייק בניו דלהי בהודו, בשיתוף ארגון הבריאות העולמי (ה-WHO) והוועדה ההודית למחקר רפואי, בקרב מדגם מייצג של 524 נשים בהריון ראשון, בעלות לחץ דם תקין ובריאות כללית טובה.
במסגרת המחקר, חולקו הנשים לשתי קבוצות. האחת קיבלה תוספת של שני גרם סידן בין השבועות ה-12 ל-25 להריון והמשיכה בכך עד ללידה ואילו הקבוצה השנייה, אשר שימשה כקבוצת ביקורת, קיבלה פלצבו. יש לציין, כי כולן היו במעקב רפואי מתמיד עד לזמן הלידה.
מנתוני המחקר עולה, כי שכיחות רעלת הריון בקבוצה שקיבלה סידן הייתה נמוכה ב-67% מהשכיחות בקבוצת הביקורת. כמו-כן, נמצא כי הסיכון ללידת פג הייתה נמוכה באופן משמעותי בקרב נשות הקבוצה שצרכה סידן.
מחקר זה מצטרף למחקר קודם שנערך באוניברסיטת פורט האר, ביוהנסבורג שבדרום אפריקה, שקבע כי מחסור בסידן אצל נשים הרות מעלה באופן משמעותי את הסיכון לרעלת הריון.
לדברי ד"ר חמוטל מאירי, מנכ"ל חברת דיאגנוסטיק טכנולוג'יס, "רעלת הריון היא תופעה המאפיינת כ-5% מהאוכלוסיה בעולם וגם בישראל ועשויה לגרום לתמותה ותחלואה של האם או העובר. נכון להיום, ישנן השערות לגבי גורמי המחלה. מחקר זה מצביע על-כך שמחסור בסידן עלול להוות גורם המוביל לרעלת הריון והוא מצטרף לידע רפואי ההולך ומצטבר בידי עולם המדע המצביע על מרכיבים תזונתיים, גורמים סביבתיים והתנהגותיים המגבירים את הסיכון לרעלת הריון".
ד"ר מאירי ציינה עוד, כי "יש נטייה חברתית-תרבותית לחשוב כי "הריון אינו מחלה" ועקב כך נשים רבות שוכחות שההריון מחייב שינוי בהרגלי התזונה והקפדה על מספר גורמים. נכון להיום הדרך הטובה ביותר למניעה של רעלת הריון, היא באמצעות הזיהוי המוקדם אשר מאפשר להעלות את סיכויי הריפוי והטיפול, על-ידי השגחה רפואית צמודה ושימוש בתוספי מזון או טיפול תרופתי במידה שהרופא מוצא לנחוץ. אחת הדרכים החדשניות לזיהוי מוקדם של רעלת הריון פותחה לאחרונה על-ידי צוות המדענים שלנו ובאמצעות בדיקת דם פשוטה של דם האם ניתן לעקוב אחר מצב ההיריון ולהתאים לו טיפול וליווי רפואי הולם".

תאריך:  09/12/2008   |   עודכן:  09/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סידן מוריד הסיכון לרעלת הריון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סידן לאוסטיאופורוזיס
מיכאלה שני  |  11/12/08 20:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מבצע חסר תקדים, בעלות של 10 מיליון דולר, במטרה לעודד יהודים מהמערב לעלות לישראל ולהתיישב בצפון    למבצע "עולים לצפון" אחראים ארגון "נפש בנפש" וקרן ראסל ברי
יפעת גדות
"אקולוגיה של תנועה", גישה מחקרית חדשנית לחקר התנועה של יצורים חיים, פותחה ביזמת חוקר מהאונ' העברית    הגישה החדשנית תוצג בגיליון מיוחד של כתב העת היוקרתי PNAS
עופר וולפסון
כך אמר שר האוצר בנאום    הכריז על שורה של כלים ריאליים ופיננסיים אותם יפעיל האוצר    "תהיה רפורמה אמיתית בתיקי החסכון הפנסיוני כך שתהיה תלוית גיל ועל כן תלוית סיכון"
רותי אברהם
מבקר המדינה קורא לגורמי אכיפת החוק להאיץ את הטיפול בעבירות שחיתות של נבחרי ציבור    חקירות ממושכות מחבלות באפשרות למצות את הדין עם הנבחרים    עבירות בתחום טוהר המידות - הורסות את המרקם החברתי בארץ
משה ריינפלד
בעלי בית באורנית טוענים שסכסוך בין המנהל לחברת המשכנת דלתא מונע העברת בעלות על בתי התושבים, ושהמנהל גובה מהם דמי ניהול מופקעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il