X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אומר היום ירום אריאב, מנכ"ל האוצר, בכינוס כלכלי של מכון ון ליר הזהיר כי ישנו פער של 20-10 מיליארד שקלים בהכנסות ממיסים יו"ר התוכנית לכלכלה במכון, פרופ' ארנון: "לשלש יעד הגרעון הממשלתי - כך שבעת הצורך תוכל הממשלה להרחיב הוצאותיה ולמנוע גידול דרמטי באבטלה"
▪  ▪  ▪
ירום אריאב. חוששים מאבטלה גדולה

"קיים פער של בין 10 ל-20 מיליארד שקלים בהכנסות ממיסים. הנפילה במיסוי, בעיקר ממיסי חברות, מיסים על רווחי הון וגם מיסוי של עצמאים ומפוטרים רבים". כך אומר (יום ג', 9.12.08) מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב.
לדברי אריאב, האוצר דוחף קדימה פרויקטים של תשתיות, בוחן מתן ערבויות וצריך לקבל החלטות מהירות בתחומי הדרכה מקצועית והשמה. הוא התלונן על כך כי תוכנית הפנסיה שאבה זמן ניהול רב ויקר של בכירי האוצר.
אריאב הדגיש כי בימים אלה של חוסר ודאות יש מקום להתערבות ואף התערבות חזקה של הממשלה. "צריך לשנות תפיסות ולהפעיל כלים שבימים רגילים איננו נוהגים להפעילם וצריך לעשות זאת בצורה נחושה ומהירה", אמר.
אריאב התייחס גם לשיעור האבטלה ואמר כי שיעור האבטלה הקיים של 5.9% כבר אינו רלוונטי למצב שעתיד להתרחש. לדבריו, משרד האוצר מכין תוכניות על-סמך הערכות ותחזיות תוך שילוב של ניסיון חיים ושכל ישר ומבלי להמתין לנתונים שיגיעו בפיגור. "משרד האוצר בוחן ושוקל צעדים נוספים לטיפול במחנק האשראי בניסיון לתת תשובות".
הוא אמר עוד כי לדעתו רשת הביטחון לחוסכים אינה הבעיה המרכזית ועתה יש להתמקד בדברים אחרים. "אם לא ניתן תשובות למחנק האשראי - הלחץ על המשק יגדל, במיוחד כאשר שוק האשראי החוץ בנקאי כמעט ונעלם לחלוטין".
"להעלות יעד הגרעון הממשלתי מ-1.7% ל-5% ב-2009"
יו"ר התוכנית לכלכלה וחברה במכון ון ליר בירושלים, פרופסור אריה ארנון, אמר כי "כדי למנוע גידול דרמטי באבטלה ובמטרה להציל את המשק יש לשלש את יעד הגרעון הממשלתי ולהעלותו מ-1.7% כיום ל-5% בשנת 2009".
פרופסור ארנון סבור, כי יש ליצור מסגרת חוקתית למדיניות פיסקלית מרחיבה, אפילו אם יעלה הגרעון הממשלתי, וכי על מדינת ישראל ללמוד מפעולותיו של הנשיא הנבחר ברק אובמה בארה"ב. לדבריו, הצוות החדש של ברק אובמה מפעיל כלים פיסקליים כדוגמת אלה באופן מושכל ומבוקר ומומלץ מאוד שגם מדינת ישראל תפעל באופן דומה. ארנון חזר והזכיר כי מדיניותו של נתניהו בשנותיו כשר אוצר חשפה את המשק והכלכלה בישראל ואת החיסכון לטווח ארוך לסיכונים מיותרים.
חוק הבטחת הכנסה הביא לגידול של פי 15 במקבלי הגמלה
החוקרים אריה שרמן וליאון זולוטוי הציגו בכנס מחקר כמותי שממצאיו כוללים את ניתוח הגורמים שהביאו לגידול של פי 15 בשני עשורים במספר המשפחות המקבלות הבטחת הכנסה, מאז נכנס החוק לתוקף בשנת 1982. המחקר שהציגו מצביע על קשר ארוך טווח בין מחזוריות כלכלית, שינויים דמוגרפיים והתמריצים לעבודה לבין הדינמיקה של מקבלי הבטחת הכנסה - משמע מספר מקבלי הגמלה נמצא במגמת ירידה בתקופות גאות כלכלית, ולהפך בתקופות שפל, דוגמת זה ששרר במחצית השנייה של שנות ה-90'.
מחקר של פרופסור ז'ק סילבר ופרופסור יוסף דויטש, שהוצג בכנס אף הוא, בדק אמפירית מספר רב של מדדי עוני והראה כי בשנים 1990 עד 2006 הצמיחה במשק הישראלי היטיבה בדרך כלל עם העשירים ורק בשנים בודדות הצמיחה סייעה לעניים.

תאריך:  09/12/2008   |   עודכן:  09/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אריאב: "פועלים לפי צפי אבטלה גבוה משמעותית"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אריאב פיטר אנשים טובים והרס את
אוצר המדינה  |  9/12/08 19:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל שוסטר
לעומת זאת הגדילה את מצבת כוח האדם בהודו ב-675 עובדים    חלקן של הכנסות החברה מאירופה ממשיך לצנוח    במקביל, גדל חלקן של הכנסותיה מאסיה והשווקים המתפתחים
הילה רז
השקיעה כספי קופות סולידיות באפיקים מנייתים    הבקשה נוגעת לניהול ההשקעות בקופות הגמל סולידיות כמו: שיאון, צור, שגיא, קרן אור וקציר
משה ריינפלד
מסמכים שהגיעו לוושינגטון פוסט: המנהלים בפאני מיי ופרדי מאק ידעו שהמשכנתאות מסוג סאב-פריים שהם מממנים עלולות לגרום לנפילתם
גלית יצחק
כך עולה מנתונים שמציגה מנהלת התוכנית לקליטת עולים בקיבוצים    רוב העולים הגיעו לקיבוצי עמק הירדן והיתר לקיבוצים בעמק יזרעאל, בגליל העליון, באשכול וברמת-נגב
רותי אברהם
על הבדיקה הורה היועמ"ש    בר-און חשוד שביצע עבירות בפרשת ההצבעות הכפולות    לאחר השלמת הבדיקה יוחלט האם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il