X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כי"ל עלתה 3% טבע איבדה 3% אפריקה טיפסה ב-2% לאומי והפועלים השלימו עלייה של 13%-11% מתחילת החודש החברה לישראל עלתה ב-1.5%
▪  ▪  ▪
הבורסה מתייצבת [צילום: פלאש 90]

בורסת תל אביב מתייצבת לאחר שהשלימה זינוק של 20% בשבועיים וחצי. המסחר התהנהל היום במגמה מעורבת של עליות וירידות קלות תוך תנודתיות נמוכה מאוד. בעולם נרשם יום שקט יחסית ללא תנודות מיוחדות. מחזורי המסחר היו שקטים היום, ומעידים כי המשקיעים ממתינים כדי לראות כיצד מתפתחת הכלכלה האמריקנית ומה מצבה של הכלכלה הישראלית.
תל אביב 25 טיפס 0.6% לרמה של 711 נקודות, מדד תל אביב 100 עלה 0.5% ל-627 נקודות ומדד התל טק הוסיף 0.9%. מחזור המסחר הסתכם במיליארד שקלים. גם שוק האג"ח הקונצרני שמר על יציבות כאשר מדדי התל בונד נעו בין ירידה של 0.3% לעלייה של 0.1%.
"אני פחות מתלהב משוק המניות. הייתי מנצל את התיקון האחרון למכירת מניות". כך אומר גלעד שמעוני, מנהל קרנות הנאמנות באקסלנס נשואה. "התחום הכי מעניין להשקעה הוא האפיק השקלי. למי שמחפש רכיבי סיכון על-מנת לגוון את התיק הייתי בוחר באפיק הזה", מציין שמעוני.
לדעת שמעוני, שלושה דברים מרכזיים יובילו לירידה בתשואות לאג"ח של 10 שנים מרמה של 5.5% ל-5%: האינפלציה הנמוכה, הורדות הריבית והפער בין התשואות של אג"ח בארה"ב לבין אלה של ישראל. ההערכה היא כי הריבית בארץ תרד, גם לאור העובדה שהנגיד האמריקני צפוי להוריד את הריבית.
"האינפלציה חצי שנה קדימה לפי ההערכה שלנו תעמוד על אפס, אבל אף אחד לא יופתע אם היא תהיה שלילית. גם פער התשואות בין האיגרות הממשלתיות בארה"ב וישראל, המגלמת את פרמיית הסיכון, גבוה. פער כזה עשוי להחזיר לכאן זרים" אומר שמעוני.
חברות הדשנים בעולם ממשיכות לצמצם את היצע האשלג אותו ימכרו לאור ההאטה העולמית. מובילת שוק האשלג, פוטאש דיווחה אמש על צמצום ייצור האשלג שלה ב-2 מיליון טון, כלומר בכ-20% מכושר הייצור השנתי שלה, החל מינואר מ-2009. כי"ל (1.36%, 44.6) ממשיכה את הייצור כרגיל בשל היכולת לאחסן את מלאי האשלג בסדום. בשל התנאים המיוחדים הצליחה כי"ל לטפס גם היום ב-3%. בסך-הכל משלימה כי"ל עלייה של 14% מתחילת החודש. גם החברה לישראל (1.51%, 101500.0), החברה האם של כי"ל, רשמה עליות של 1.5%.
טבע (-3.09%, 16600.0) איבדה 3.1% בעקבות פער שלילי עימו פתחה. טבע זכתה אתמול בנתח של כ-20% מערך המכרז של תרופות גנריות של קופת חולים הגדולה ביותר בגרמניה - AOK - בהיקף של 200 מיליון יורו. המניה ריכזה לראשונה מזה תקופה ארוכה את המחזור הגבוה בשוק של 150 מיליון שקלים.
מדד הנדל"ן, שיודע בדרך כלל תנודתיות רבה שמר אף הוא על יום שקט ועלה ב-0.4%. דלק נדל"ן (2.46%, 521.0) מתכננת למכור 6 לצורך החזרת החוב לבעלי איגרות החוב. מדובר בנכסים שבמידה שיימכרו לפי המחירים בהם נוקבת החברה, יכניסו לדלק נדל"ן סכום ברוטו של 1.12 מיליארד שקלים. אגרות החוב של החברה עלו עד 20% והתשואות באגרות מגיעה עד 71%.
אפריקה ישראל (2.16%, 4250.0) הצליחה לטפס אף היא 2%.
מניות הבנקים ממשיכות להתאושש בדומה לימים האחרונים. הפועלים (1.36%, 44.6) ולאומי (1.36%, 44.6) טיפסו ב-1.7% ו-2.7% בהתאמה והשלימו בכך טיפוס של 11% ו-13% מתחילת החודש.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  10/12/2008   |   עודכן:  10/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
"אפס עולמי", קבוצת מנהיגים בינ"ל, פועלת לחידוש השיחות על פירוק הנשק הגרעיני במטרה לחסל נשק זה כליל תוך 25 שנה
יפעת גדות
אנשים רבים שסובלים מדיכאון מרגישים כאב או תסמינים פיסיים אחרים    חשוב ליידע את הרופא לגבי התסמינים הפיסיים, ולא רצוי להניח כי הם ייעלמו מעצמם
משה ריינפלד
החברה השלישית בגודלה בעולם בענף המכרות תקטין את הוצאותיה ב-5 מיליארד דולר בגלל הירידה בביקוש העולמי למתכות
יפעת גדות
מדענים מארצות הברית שחקרו עשרות אלפי חולים, גילו כי ויטמינים ותוספות מזון לא תורמים להגנה משמעותית מפני סרטן
משה ריינפלד
צעירים שמחו על הריגת הנער בשבת מיריות שוטרים, נהדפו מבניין הפרלמנט    השמאל דוחה את קריאת ראש הממשלה השמרני לאחדות ולביטול השביתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il