X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אילון נכנע ללחצים מצד מפלגת העבודה ויגיש את התפטרותו מן הממשלה בימים הקרובים בעבודה תהיה התמודדות מי יהיה שר בלי תיק בתקופה הקצרה שעד לבחירות בבורסת השמות - ברוורמן ופרץ
▪  ▪  ▪
אילון. דבוק לכיסא [פלאש 90]
יואב יצחק
עמי אילון נשאר בלי מרצ ובלי העבודה

מיתוג ירוק למימד? מגעים עם הירוקים
עידן יוסף
בינתיים מדובר בגישושים בלבד * מועצת המפלגה החליטה על בחירת עמי אילון לראש הרשימה * וידוי מנעמי השלטון של מלכיאור: "במשך תשע שנות שותפות עם העבודה לא התקיים ולו דיון מעמיק בשילוב"
לרשימה המלאה

השר ללא תיק, עמי אילון, נכנע בסופו של דבר ללחצים מצד מפלגת העבודה והודיע (יום ד') כי יגיש את התפטרותו מן הממשלה בימים הקרובים. זאת לאחר שמזכ"ל מפלגת העבודה, איתן כבל, פנה (יום ד') אליו במכתב, ודרש ממנו לחדול מכהונתו כשר בממשלה. "נוכח פרישתך מתנועת העבודה, הנני מבקש כי תחזיר את המינוי שקיבלת מכוח חברותך במפלגה ולחדול מכהונתך כשר", כתב לו. הוא הוסיף כי כהונת השר נובעת מהסכמים קואליציוניים עליהם חתומה המפלגה.
אילון הודיע כבר לפני כחודש על פרישתו מהסיעה: "מפלגת העבודה כיום איבדה את דרכה, והיא לא קיימת כאלטנרנטיבה השלטונית", אמר אז. הוא חבר איילון אל סיעת מימ"ד של ח"כ מיכאל מלכיאור, וכיום הוא עומד בראשה.
עמי אילון נאחז בכיסא, וסירב "לשחרר אחיזה". על השאלה מדוע לא עמדה העבודה עד עכשיו בתקיפות על כך שיעזוב, השיב המזכ"ל כבל: "הייתה לי ציפייה שהוא יעשה את המעשה הזה לבדו, וסברתי שיהיה זה מן הראוי לתת לו את הזמן לעשות את הדברים, שלא ייראה כאילו אנחנו מתנפלים עליו. משלא עשה זאת, סברתי כי הגיעה העת להוציא לו את המכתב. היום הוא לא חלק ממפלגת העבודה, וחשוב לנו שכל מי שנמצא בממשלה מטעמנו ידבר בקולנו ובשפתנו".
"מתיימר להוביל קו ערכי ומוסרי"
במכתב ששלח כבל לאילון, הוסיף עקיצה, וכתב כי "מי שהתיימר להוביל קו ערכי ומוסרי מן הראוי שינהג בדרך זו כלפי חברי מפלגתו לשעבר". נזכיר כי כבר עם הודעתו של איילון על פרישתו תקף כבל את השר היוצא: "עמי איילון חושב כנראה שמגיע לו הכל. הוא יורק מן הבאר ממנה הוא שתה. מי שבורח כמו עכבר מהספינה שנדמה לו שהיא טובעת, כי לא רק שהיא לא תטבע, היא גדולה מסך חלקיה".
ממטה אילון נמסר כי "מאז קום המדינה נהוג כי ממשלת מעבר מתפקדת עד קיום הבחירות על-מנת לשמור על יציבות שלטונית. עם זאת, אם אהוד ברק, שלבקשתו קיבל עמי אילון את התפקיד, זקוק לתיק, יוותר עליו השר אילון, ויגיש את התפטרותו מן הממשלה".

האם ימנה ברק שר מחליף

כעת השאלה המונחת לפתחו של היושב-ראש אהוד ברק היא האם למנות מישהו אחר שיחליף את אילון כשר. קיימת אפשרות שלא ימנה על-מנת שלא יהיו כאלו במפלגתו שירגישו מקופחים, אך קיימת סבירות גדולה יותר שיימצא מישהו לאייש את המישרה, שכן הוא אולי זקוק לאצבע נוספת לצידו בשולחן הממשלה.
האפשרויות המסתמנות כעת הן אבישי ברוורמן המשמש כיושב-ראש ועדת הכספים, וגם עמיר פרץ, שבתקופה האחרונה חלה התקרבות-מה בינו לברק.
חיזוק לאופציית המינוי לתקופה שתימשך חודשיים עד ארבעה ניתן מדבריו של איתן כבל, שאמר: "זה לא מיותר. למה שיהיה מיותר? אם יש אפשרות - וכנראה שיש אפשרות - אנחנו נבדוק אותה ונשקול את העניין הזה. הממשלה הזאת, אפשר שתנהל את עניני המדינה עד חודש אפריל".

תאריך:  10/12/2008   |   עודכן:  11/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי השר שיחליף את עמי אילון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מה הבדיחה הזאת?
אורי....  |  11/12/08 05:26
2
אני בטוח שצו השעה
נסים גבאי  |  11/12/08 05:53
 
- למה לבזבז את כספינו.??
מי צריך שר בליתיק  |  14/12/08 07:33
3
מסקנה: כספי הציבור הם הפקרות ל"ת
מפלגה מושחתת  |  11/12/08 08:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי זרחיה
זאת בשל לחצי הח"כים    בתוך 85 דקות אישרה הוועדה שינויים בהיקף של מיליוני שקלים    בדיון נכחו רק 6 ח"כים מבין 19 חברי הוועדה
משה ריינפלד
מקבלי הפרס השנה, 5 אירופים, 4 אמריקנים ו-3 יפנים, בין היתר - על גילוי נגיף האיידס ונגיף סרטן צוואר הרחם, ועל פיתוח חלבון זוהר
עידן יוסף
תלמידי הגיל הרך הלומדים "קרוב לבית" לא יהיו זכאים החל מ-1 בינואר להסעה לבית הספר    מרכז השלטון המקומי מאיים בהשבתת כל ההסעות לבתי הספר אם לא תבטל הממשלה את ההחלטה
אמיתי זיו
משרד התקשורת: העומס מאז פרסום דוח גרונאו גדל    מדובר על כ-8 תקני איוש    במשרד האוצר מסרבים להצעות פשרה
משה ריינפלד
תיאודור סטולויאן, איש מפלגת מרכז, שכבר היה ראש הממשלה בשנות ה-90, יצטרך לבצע משימות לא פופולריות של רפורמות וקיצוצים בתקציב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il