X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: AP]
מומחים מזהירים:
סין עומדת בפני משבר כלכלי חמור
ירידה חודשית ראשונה של הייצוא אחרי 7 שנים הידיעה עוכבה כדי למנוע מפולת בבורסה חשש לאי-שקט חברתי בסין בשל אבטלה בתעשיות הייצוא

צמיחת הסחר של סין קרסה בנובמבר עקב ירידת הביקוש של הצרכנים ברחבי העולם. מנתונים חדשים שפורסמו (יום ד', 10.12.08) בבייג'ין, עולה כי הייצוא של סין נפל בנובמבר ב-2.2% לעומת החודש המקביל לפני שנה. זוהי הירידה החודשית הראשונה בייצוא הסיני אחרי שבע שנים.
זהו מפנה חד לעומת אוקטובר השנה שבו קפץ הייצוא של סין ב-19.1%. הייבוא של סין נפל בנובמבר ב-17.9%, והקפיץ את העודף במאזן המסחרי של סין לשיא חדש, 40.1 מיליארד דולר.
הירידה בייצוא היא עוד סימן להאטה במשק הסיני, המתבטאת בענפים רבים החל בתעשיה, דרך הנדל"ן, ועד למכירת המכוניות. בייג'ין הנהיגה חבילת תמריצים ענקית לעידוד הצמיחה, אך נראה שיחלפו חודשים עד שיורגשו השפעותיה, אם בכלל.
כלכלנים אומרים כי כלכלת סין כמעט נעצרה, וכי הסינים יצטרכו לקצץ בכוח אדם, צעד שעלול לגרום לאי שקט חברתי. לדעתם, הסינים חייבים להמריץ בדחיפות את הצמיחה כדי ליצור משרות.
חברת הדירוג מודי'ס הזהירה כי התמריצים שהזרימה סין בסך 4 טריליון יואן (586 מיליארד דולר), שהמוקד שלהם הוא הוצאה על כבישים ופרויקטים אחרים של בנייה, לא יספיקו לפיצוי על התכווצות הסחר. בדוח שפרסמה החברה נאמר כי סין עומדת לפני אחד המשברים הכלכליים החמורים ביותר אחרי כ-20 שנה.
תעשיות הייצוא בסין מעסיקות מיליוני פועלים מהגרים, והממשלה חוששת כי הם מתחילים לחזור לעיירות שמהן באו. קבוצות גדולות של מובטלים שיתגודדו בעיירות אלה עלולות ללבות את המתיחות הפוליטית.
בחודשים האחרונים היו מחאות של עובדים במחוז גואנדונג שבדרום מזרח סין, לב אזור התעשיה ליצוא.
סין מפסיקה לרכוש מטוסים
הנשיא הו ג'ינטאו ומנהיגים אחרים סיימו ביום ד' שלושה ימי דיונים כלכליים, והתחייבו לסייע ליצוא בעדיפות ראשונה. ואולם הממשלה לא מסרה פרטים על יוזמות חדשות אפשריות.
"קשיי הכלכלה של ארצנו גדלים והלחץ על המשק כלפי מטה גובר", נאמר בהודעה שפורסמה בתום הפגישה.
על-פי הערכה מעודכנת, יצמח המשק הסיני השנה ב-9%, אך הכלכלנים צופים כי ב-2009 תהיה האטה. הבנק העולמי הוריד את תחזית הצמיחה של סין בשנה הבאה מ-9.2% ל-7.5%, השיעור הנמוך ביותר מאז 1990.
בייג'ין מפרסמת בדרך כלל את הנתונים החודשיים של רשות המכס שלה בשעות הבוקר. אבל הפעם נקטה צעד יוצא דופן ועיכבה את ההודעה עד שעות אחרי הצהריים המאוחרות, אולי תוך המתנה לסגירת שוקי הכספים כדי להימנע ממפולת בשערי המניות הסיניות.
ההאטה בסחר הסיני אכזבה יצואנים במדינות אחרות שקיוו כי סחר זה יסייע לצמיחה העולמית בזמן שכלכלת ארה"ב נחלשת.
ממשלת סין הורתה ביום ד' לחברות התעופה שלה לבטל או לדחות רכישת מטוסי נוסעים בגלל היחלשות הביקוש לטיסות בעולם. צעד זה עלול לפגוע בחברות בואינג ואיירבוס. גוף הפיקוח הסיני על התעופה הודיע לחברות התעופה כי לא יתיר רכישות חדשות עד 2010 לפחות.
היצוא של סין ירד בנובמבר ל-114.9 מיליארד דולר. היבוא ירד ל-91.3 מיליארד דולר, מסרה רשות המכס של סין. זוהי הנפילה החודשית הראשונה ביצוא מאז יוני 2001, מסרה סוכנות הידיעות הרשמית סינהואה.
סימן מעודד יותר שעליו הודיעה סין ביום ד', הוא שהאינפלציה השנתית של המחירים הסיטונאיים נפלה ל-2% בנובמבר, לעומת קצב של 6.6% באוקטובר, עקב ירידת מחירי הנפט וחומרי הגלם.

תאריך:  10/12/2008   |   עודכן:  10/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הפנייה לצורך הרחבת קרן ההלוואות לעסקים קטנים בהיקף של 240 מיליון שקלים, כאשר המדינה תוסיף 40 מיליון שקלים    תאפשר לעסקים קטנים להציג בטחונות נמוכים מ-30% לקבלת אשראי    תנאים מיוחדים יינתנו לעסקים מאזור שדרות ועוטף עזה
איתן אשכולי
איתן אשכולי הפקיד את הציניות בכניסה למול השדה וגילה מסעדה כפרית עם תפריט מבטיח, אווירה מלוא החופן ושדה תותים שמתיישב לך בצלחת
יהל ליפשיץ
הסושיה הם לא רק חלוצי הז'אנר (והמינוח), הם גם ידאגו לכך שתאכלו סושי מצוין, לא קונבנציונלי ולא פחות חשוב - זול לאללה    יהל ליפשיץ עברה ביעף על רוב התפריט והצטרפה למועדון המעריצים
עופר וולפסון
כך אומר דר' סטרבצ'ינסקי, מנהל אגף מקרו בבנק ישראל    צופה כי ההשפעה תהיה קשה על יצוא ההיי-טק, על-רקע תחזיות OECD למיתון בארה"ב לפחות עד המחצית השנייה של 2009
משה ריינפלד
בית המשפט העליון דחה בקשת רשות ערעור של האחים רוזנטל, וסירב לבטל את העיקולים על נכסיהם האישיים עקב סכסוך שלהם עם סולל בונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il