X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
וול סטריט: דאו ג'ונס הוסיף 0.8%; נאסד"ק טיפס 1.2% S&P 500 עלה ב-1.2%; טבע הוסיפה 1.2%; נייס טיפסה ב-8.7%
▪  ▪  ▪

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים על רקע תוכנית החילוץ למגזר הרכב האמריקאי. דאו ג’ונס הוסיף 0.8% ל-8,761 נקודות; נאסד"ק טיפס ב-1.2% ל-1,565 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-1.2% ל-899 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.015% ל-2.684%.
בגזרת המקרו, מלאי חביות הנפט בארה"ב בשבוע שהסתיים ב-5 לדצמבר עלה ב-400 אלף חביות ל-320.8 מיליון חביות.
הגירעון בתקציב האוצר בארה"ב התרחב זה החודש השני ברציפות, על רקע הוצאות מוגברות של הממשל על חילוץ המגזר הפיננסי באמצעות רכישת מניות בנקים. הגירעון בנובמבר נסק ל-164.4 מיליארד דולר, לעומת גירעון של 98.2 מיליארד דולר בחודש המקביל בשנה הקודמת, מסר היום משרד האוצר האמריקאי. עם זאת, הגירעון היה נמוך מתחזית משרד התקציב של הקונגרס (CBO) אשר צפה כי גירעון האוצר יסתכם ב-171 מיליארד דולר.
בענף הרכב, מפלגת הדמוקרטים בקונגרס ונציגי הבית הלבן הגיעו להסכמה על קוויה הכלליים של תוכנית חילוץ בשווי 15 מיליארד דולר לשלוש יצרניות המכוניות הגדולות בארה"ב - ג’נרל מוטורס (GM), פורד וקרייזלר. מטרת תוכנית החילוץ היא לסייע לחברות להמשיך בפעילותן, תוך כדי דרישה לארגון מחדש של המבנה שלהן.
תוכנית החילוץ המתגבשת למגזר הרכב האמריקאי צפויה לכלול ועדת פיקוח שתורכב מ-5 שרים וראש הסוכנות להגנת הסביבה (EPA), ותנוהל על ידי יו"ר עצמאי. הוועדה תפקח על תעשיית הרכב ועל הצעדים בהן ינקטו היצרניות כדי לארגן מחדש את פעילותן, ולהאיץ את ייצורן של מכוניות חסכוניות באנרגיה. כמו כן, צפויה חבילת החילוץ לכלול סעיף המאפשר לממשלה למשוך את כספי הסיוע במידה וועדת הפיקוח תחליט שהחברות לא נוקטות בצעדים לארגון מחדש.
בו בזמן שהממשל האמריקני מתקרב לסגירת עסקה להצלת ג'נרל מוטורס, מתקיים ויכוח האם המנכ"ל, ריק ואגנר, צריך להמשיך בתפקידו או לפנות את מקומו לטובת מקצוען אחר שיחולל מהפכה בחברה הנמצאת על סף פשיטת רגל.
הבנק הפדרלי (הפדרל ריזרב) שוקל הנפקת אג"ח משלו לראשונה אי פעם. נציגים מהפדרל ריזרב פנו לקונגרס האמריקאי בנוגע לרעיון להנפיק אג"ח. הנפקה שכזו תעניק לפדרל ריזרב גמישות נוספת להתמודדות עם המשבר הפיננסי - לפי העיתון האמריקאי. סוכנות הידיעות רויטרס ציינה כי לא הצליחה להשיג תגובה מנציגי הפדרל ריזרב.
המשבר הכלכלי מוסיף לפגוע בענף הבנקאות. ענקית הפיננסים סיטי תפטר 1,000 עובדים בחטיבת ההשקעות הקמעוניות שלה ביפאן, ניקו קורדיאל. גורמים בסיטי מסרו כי 1,000 מעובדי החטיבה, המעסיקה 7,000 עובדים, קיבלו את הצעתה של סיטי לפרישה מוקדמת תמורת פיצויים. ניקו קורדיאל הציעה לעובדים מעל גיל 40 לפרוש מרצון, תמורת שכר של שנתיים, לדברי הגורמים.
גם ענקית האינטרנט יאהו צפויה להודיעה היום ל-1,500 עובדים כי הם מפוטרים, לאחר שהודיעה באוקטובר כי עד לסוף השנה הנוכחית היא תבצע קיצוצי משרות - כך אמר מקור המקורב לסוכנות הידיעות רויטרס.
גם אופיס דיפו (סימול ODP), קמעונאית הציוד המשרדי הגדולה בעולם, מפטרת עובדים על רקע המצב הכלכלי. החברה הודיעה היום על כוונתה לסגור 126 חנויות בצפון אמריקה ולפטר כ-4.5% מכוח העבודה - או 2,200 עובדים - בעקבות נפילה בביקוש לציוד משרדי עקב ההאטה בכלכלה.
עוד בענף הטכנולוגיה, פוזיטיבו אינפוקמטיקה, יצרנית המחשבים הגדולה בברזיל, זינקה אתמול בבורסת סאו פאולו בשיעור החד מאז 2006, בעקבות ההשערות כי יצרניות המחשבים דל או לנובו מעוניינות לרכוש אותה.
במניות הישראליות, יצרנית ההלבשה תפרון, שבשליטת קרן פימי ומאיר שמיר, מכננת לבצע הנפקת זכויות על מנת להזרים כסף לקופתה המתכווצת. תפרון מתכננת לגייס עד 12 מיליון דולר בהנפקת זכויות. בנוסף תבצע החברה איחוד מניות ביחס של אחד לעשר. מחיר המניה - שנסחרת בארה"ב ובישראל - ירד למחיר של 58 סנט למניה.

תאריך:  10/12/2008   |   עודכן:  10/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוכנית החילוץ למגזר הרכב דחפה לעליות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר קדימה נזכרת בימיה בליכוד ואומרת: שבו ימי המורדים    "הציבור כבר היה 'בסרט של הליכוד' והבין שמגיע לו 12 מנדטים"
משה ריינפלד
מושל אילינוי רוד בלגויביץ' שהועמד לדין על ניסיון למכור את כסאו של אובמה בסנאט לא רוצה להתפטר, אך כל מינוי שיחליט עליו ייראה חשוד
משה ריינפלד
החברה תקצץ 2,200 משרות בגלל הירידה התלולה במכירות של כורסאות מנהלים ומחשבים, ומקווה לשפר בכך את תזרים המזומנים שלה
עידן יוסף
מזה זמן יודעת מערכת הביטחון על סכנה הנשקפת לישראלים מטרור איסלאמי, אך רק הערב הודיעה על כך    ירושלים: אין מידע קונקרטי
הסוכן ל-102 FM: לא מאמין שתמוז יעבור לנתניה בתמורה לאיתי שכטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il