X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העליון הקל בעונשו של מלווה-הסעות, מורה בתלמוד תורה, שהורשע בגרימת מות ילד בן חמש השופטים: המורה ירצה 6 חודשים בעבודות שירות בהחלטה: על משרד החינוך לקבוע כללים ונוהלים
▪  ▪  ▪
הילד נגרר 130 מטרים [עיריית ביתר-עילית]

בית המשפט העליון הפחית (יום ד', 10.12.08) מחצית מעונשו של מלווה הסעות-מורה בתלמוד תורה שהורשע בגרימת מותו של ילד בן חמש. השופטים, אליעזר ריבלין, סלים ג'ובראן ויורם דנציגר קבעו כי המאסר בפועל שנגזר על המורה, דב טורנהיים, היווה חריגה ממדיניות ענישה והוא אף יפגע באפשרותו לשמש כדיין.
מדובר בפרשה משנת 2004 במהלכה נהרג ילד מביתר-עילית, משה אהרון פריזנר, בעת רדתו מרכב הסעה של תלמוד תורה בויאן. הילד ירד במדרגות הרכב "ושרוך מעילו נתפס בבוכנת הדלת. נהג רכב ההסעה סגר את דלת הרכב מבלי להיוועץ במלווה ההסעות והתחיל לנסוע מבלי שהמלווה טורנהיים ראה אותו עולה על המדרכה. שרוך המעיל שנתפס בבוכנת הדלת לא השתחרר והילד נגרר אחרי רכב ההסעה למרחק של 130 מטרים. בשלב מסוים השתחרר הילד מהמעיל אך ראשו נמחץ בסרן הגלגל האחורני של רכב ההסעה והדבר הביא למותו. הרכב נעצר רק לאחר שעובר אורח צעק לעבר הנהג לעצור".
בית המשפט לתעבורה הרשיע לפני כשנה את טורנהיים בגרימת מוות ברשלנות וגזר עליו שנה מאסר בפועל. השופט דחה טענות טורנהיים כי יש להקל עימו מאחר שלא נקבעו נוהלים ברורים לתפקיד מלווה על-ידי משרד החינוך. "אין מקום להבחין בנסיבות העניין בין רשלנותם של המלווה והנהג הואיל ואחריותם של נהג ומורה מלווה, הפועלים איש בתחום אחריותו היא שווה ועצמאית וגישה מקלה עם המורה המלווה עלולה ליצור תחושה לפיה עיקר האחריות לשלום הילדים נתונה בידי הנהג ולא כך היא".
ערעורו של טורנהיים לבית המשפט לתעבורה נדחה. השופט כתב כי הוא מודע לכך שהעונש אינו קל אלא "שעל כל העוסקים במלאכת הסעתם של ילדים, נהגים ומלווים כאחד, להפנים ולהבין את גודל האחריות המוטלת עליהם ואת חובתם להקפיד על הבאת הילדים בבטחה למקום מבטחים".
אך בעקבות ערעורו לעליון, קוצר העונש לשישה חודשים בעבודות שירות. השופט יורם דנציגר כתב כי "מחדלו של טורנהיים הביא לתוצאה טראגית של מות הילד בנסיבות קשות מאין כמותן. אילו היה מלווה את הילד לפתח ביתו, או מוודא כי הוא ירד מן הרכב אל המדרכה, תוצאה זו הייתה נמנעת. ואולם איני סבור כי במידה וטורנהיים ירצה עונש מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח יביא הדבר להפחתת מסוכנותו. ספק רב האם כלל נשקפת ממנו סכנה כלשהי בעתיד. שיקולי ההרתעה אינם מצדיקים הטלת עונש מאסר בפועל".
עוד בוטלו רכיבים נוספים בעונש, מאסר על תנאי ואיסור ללוות במשך 10 שנים. השופט ציין כי ביטול רכיבים אלו בא על-רקע טענת המדינה כי מדובר ברכיבים חסרי משמעות.
השופט כתב עוד כי יש לתת משקל לעובדה כי מדובר במלווה ולא בנהג, וכן כי מדובר באדם נורמטיבי ותלמיד שקדן הלומד לימודי דיינות במשך שבע שנים כאשר מאסרו עלול למנוע ממנו את האפשרות לשמש דיין. השופט קרא למשרד החינוך להתקין כללים ונוהלים ברורים המגדירים את תפקידו של מלווה ברכב הסעה וקובעים את חובותיו.

בג"צ 6351/08
תאריך:  11/12/2008   |   עודכן:  11/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבודות שירות למועמד לדיינות שגרם למות ילד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
האפיפיור בנדיקטוס ה-16 שלח משלחת מקדימה לבחינת ביקור במהלך השנה הבאה    בבית הנשיא מצפים כי איגרת ובה הכרזה רשמית של האפיפיור על הביקור תפורסם בקרוב
עידן יוסף
הסתיימו הבחירות הממוחשבות של מפלגת "ישראל חזקה"
ניר צליק
וול סטריט: דאו ג'ונס הוסיף 0.8%; נאסד"ק טיפס 1.2%    S&P 500 עלה ב-1.2%; טבע הוסיפה 1.2%; נייס טיפסה ב-8.7%
איציק וולף
יו"ר קדימה נזכרת בימיה בליכוד ואומרת: שבו ימי המורדים    "הציבור כבר היה 'בסרט של הליכוד' והבין שמגיע לו 12 מנדטים"
משה ריינפלד
מושל אילינוי רוד בלגויביץ' שהועמד לדין על ניסיון למכור את כסאו של אובמה בסנאט לא רוצה להתפטר, אך כל מינוי שיחליט עליו ייראה חשוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il