X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך מעריך משרד התמ"ת ציפיות המעסיקים לחודשים הקרובים בשפל של 4 שנים ציפיית המשרד לשנה הקרובה: עלייה נוספת בממדי האבטלה
▪  ▪  ▪
יותר ויותר נפלטים משוק העבודה [צילום: AP]

מעמיקה ההאטה בשוק העבודה בישראל ברבעון האחרון של שנת 2008. כך עולה (יום ה', 11.12.08) מניתוח ראשוני של הנתונים לרבעון הרביעי של השנה, שנערך במינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת, והמתבסס על ממצאי סקר מעסיקים לחודשים אוקטובר ונובמבר במגזר העסקי.
מן הנתונים עולה כי חלה ירידה משמעותית במספר המשרות הפנויות במגזר העסקי, גידול במספר העובדים הנפלטים וירידה באיוש המשרות. מאזן התעסוקה ברבעון הנוכחי הפך לראשונה מאז סוף שנת 2003 לשלילי, כלומר, נמצא שפליטת העובדים גבוהה מאיוש המשרות. הירידה בביקוש לעובדים וההרעה במצב התעסוקה מקיפה את כל ענפי המשק ופוגעת בעסקים קטנים וגדולים.
ציפיות המעסיקים לחודשים הקרובים ביחס להתפתחויות הצפויות בפעילות הכלכלית ובכוח אדם הפכו לראשונה מזה ארבע שנים לשליליות.
מספר המשרות הפנויות הכולל ברבעון הרביעי, ללא ענפי הבנייה והחקלאות יעמוד בממוצע יומי על כ-22.9 - 27.4 אלף משרות - ירידה של בין 40% ל-50% לעומת הרבעון הקודם, וירידה של כ-54% עד 61% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הירידה מקיפה את כלל ענפי המשק.
מספר המשרות שאויישו במהלך חודשי הרבעון הרביעי צפוי לרדת מ-154 אלף משרות שאויישו בכל חודשי הרבעון הקודם לכ-131 עד 138 אלף איושי משרות ברבעון הרביעי של 2008. הירידה באיושים הינה בהיקף של 23-15 אלף משרות - ירידה של 10%-15% בהשוואה לרבעון הקודם. אחוז העסקים המדווחים על איושי משרות ירד מ-33% ברבעון הקודם לרמה של 28% ברבעון הנוכחי.
מספר פליטות העובדים צפוי לעלות ברבעון הרביעי של 2008 לרמה של כ-148 עד 155 אלף עובדים בהשוואה ל-134 אלף בכל חודשי הרבעון הקודם - גידול של 20-13 אלף נפלטים ברבעון הרביעי ביחס לרבעון הקודם לו. אחוז העסקים המדווחים על פליטות עובדים צפוי להיות ברבעון הרביעי כ-32%-34%, מעט גבוה יותר בהשוואה לרבעון השלישי בו עמד על 32%.
23 אלף יותר נפלטים מאשר נקלטים
בשל המגמות המסתמנות באיוש משרות ובפליטת עובדים ברבעון הרביעי של שנת 2008 הערכת התמ"ת היא שמאזן התעסוקה צפוי להיות שלילי ולעמוד על וכי בין 9.4 ל-23.9 אלף יותר עובדים צפויים להיפלט מעבודה מאשר להיקלט בה. זוהי ירידה חדה לעומת המאזן ברבעון השלישי שהיה חיובי ועמד על 19.4 אלף משרות לחיוב.
ניתוח ראשוני של נתוני הרבעון הרביעי של 2008 מלמד כי הציפיות לגידול בפעילות ולגידול במצבת כח-אדם ברבעון הבא הפכו לראשונה מזה 4 שנים לשליליות גם כן, כך שגבר מספרם של המעסיקים הפסימיים על אלו האופטימיים. ההערכה היא כי מאזן הציפיות ירד מ-9.5 ברבעון אשתקד לבין 0 ל-5- ברבעון הנוכחי. הציפיות נתפסות כמשתנה מקדים לשינויים במשק ועל כן הן מעידות על מידת ביטחונם של המעסיקים במצב המשק ועל מידת רצונם להמשיך ולגייס עובדים ברבעונים הבאים. הירידה החדה בציפיות מאותתת על המשך ההתמתנות בביקושים לעובדים והתעסוקה שככל הנראה צפויה להחריף ברבעונים הבאים.
העלייה בממדי האבטלה - תלך ותגבר
בני פפרמן, מנהל מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת, מבהיר כי נתוני הרבעון הרביעי של שנת 2008, המצביעים על ירידה חדה בביקוש לעובדים במגזר העסקי במקביל להיווצרות מאזן תעסוקה שלילי, מעידים על תפנית במצבו של שוק העבודה, ומכאן ניתן לצפות לעלייה בממדי האבטלה שככל הנראה תלך ותגבר במהלך השנה הקרובה.
גם השילוב של הירידה בביקוש לעובדים עם התרחבות הציפיות הפסימיות של המעסיקים מחזקת את ההערכה שצפויה ברבעונים הבאים התרחבות בממדי האבטלה. כמו-כן, ההתפתחויות של השנה האחרונה בכלכלה העולמית והצפוי לה מחזקות את ההערכה כי שיעור האבטלה אכן צפוי לעלות באופן משמעותי במהלך השנה הקרובה מהרמה הנמוכה מאוד שהיא מצויה בה כעת.
תאריך:  11/12/2008   |   עודכן:  11/12/2008
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
תחזית קודרת: 155 אלף נפלטים מהעבודה
תגובות  [ 4 ]מוצגות  [ 4 ] כתוב תגובה 
1
איחולי הצלחה למובטלים החדשים
גמלאי מתעב ביבי  |  11/12/08 16:36
 
- עמיר פרץ ועופר עיני אשמים
בפיטורין ההמוניים  |  11/12/08 18:46
2
בעבודה ברשות ברק נותרו מתי מעט
נחום שחף  |  11/12/08 17:43
3
מחירי הדירות ימשיכו לרדת
י ב  |  11/12/08 18:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
כך הזהיר מנהל בתי הדין הרבניים בכינוס שדן בתיקון לחוק יחסי ממון    באי הכינוס התעמתו עימו בעד התיקון    יו"ר ועדת חוקה בכנסת: "החוק יחזיר לפרופורציות את מי שסבור שהוא פועל על-פי צו אלוהי"
עדן גוריון
אורנה דץ מדברת בראיון מיוחד על האלבום החדש ומסבירה למה היא לא מצטערת על שום דבר מהדרך
משה ריינפלד
מנהיגי 27 מדינות האיחוד האירופי מתכנסים לוועידה בבריסל לדון באישור חבילת תמריצים בסך 200 מיליארד דולר, אך גרמניה מסרבת להשתתף
גלית יצחק
הדוגמנית נוימן תשמש כפרזנטורית של מותג האופנה נאוטיקה    הקמפיין צולם בקליפורניה באזור גשר סנדיאל
עופר וולפסון
כך עלה מיוזמה על הקמת צוות רב-מערכתי ביוזמה של שרי הרווחה והתשתיות    השר הרצוג: "צריכת החשמל של נכים קשים גבוהה בעל כורחם ואני סבור כי נכון לפעול בתחום זה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il