X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: AP]
המהומות ביוון נמשכות
עוד צעדי מחאה מתוכננים לימים הקרובים האבטלה המחמירה תורמת לערעור מעמד ממשלת השמרנים הנשענת על רוב של מושב אחד בפרלמנט [צילום: AP]

4,000 סטודנטים צעדו (יום ה', 11.12.08) ברחובות אתונה ביומן השישי של המחאות ביוון נגד הממשלה. המפגינים זרקו פצצות תבערה אל כוחות המשטרה, והשוטרים השיבו בגז מדמיע.
הגורם למהומות היה הריגת נער בן 15 בשבת מיריות שוטרים, אך הן לובו בזעם עממי עמוק על השחיתות בממשלת השמרנים ועל הקשיים הכלכליים.
"הלאה ממשלת הרוצחים", נאמר בכרזות שהניפו המפגינים. הם השמיעו את הקריאה "שוטרים, חזירים, רוצחים". מסוקים ריחפו מעל למפגינים, בשעה שאלה הציתו ערימות אשפה במרכז השדרות הנטושות של אתונה.
מעשי האלימות היו פחות חמורים מאשר בימים הקודמים, אך צעדי מחאה נוספים מתוכננים לסוף השבוע ותחילת השבוע הבא. בציבור היווני גוברות התמיהות עד מתי תחזיק הממשלה מעמד.
קודם לכן זרקו ביום ה' קבוצות של תלמידי תיכון יוונים אבנים ופצצות תבערה אל תחנות משטרה בפרברי אתונה. מעשי האלימות אירעו לפחות ב-10 ערים ביוון, וגרמו נזקים במאות מיליוני אירו.
נתונים שפורסמו ביום ה' מלמדים כי הקשיים הכלכליים פוגעים ברוב היוונים. שיעור האבטלה עלה בספטמבר ל-7.4% לעומת 7.1% באוגוסט, לאחר שנים של ירידה. במיוחד פוגעת האבטלה בצעירים ובנשים. כלכלנים אומרים כי האבטלה ביוון תחמיר בגלל המשבר הכלכלי העולמי.
העדיפות הראשונה שלנו היא לעזור לקבוצות חברתיות נזקקות ולהגן על מקומות העבודה", אמר ראש הממשלה קוסטס קרמנליס בבריסל. הוא משתתף שם בוועידת הפסגה של מדינות האיחוד האירופי.
יוונים רבים זועמים על שהשוטר בן ה-37 שהואשם ברצח אלכסנדרוס גריגורופולוס, בן ה-15, לא הביע חרטה בחקירתו ביום ד'. הוא אמר כי ירה יריות אזהרה מתוך הגנה עצמית, וכי הנער נפגע מריקושט.
יוצאי יוון הפגינו גם בפריס, ברלין, לונדון, רומא, האג, מוסקבה, ניו-יורק, איטליה וקפריסין. צעירים ספרדים תקפו תחנת משטרה ובנק במדריד ובברצלונה בניסיון לחקות את צעירי יוון וללבות מהומות.
בספרד ניסו לחקות
בעוד ממשלת יוון, שיש לה רוב של מושב אחד בלבד בפרלמנט, שרדה כנראה את הסערה המיידית, הימנעותה מלדכא את המהומות ביד קשה הזיקה עוד יותר לפופולריות שלה בסקרי דעת הקהל. מפלגת האופוזיציה הסוציאליסטית המובילה בסקרים קראה להקדמת הבחירות. מומחים ביוון צופים כי קרמנליס יכריז על בחירות בעוד חודשיים-שלושה.
ביום ד' הפגינו אלפי יוונים נגד ההפרטות, העלאות המסים והרפורמה בקרנות הפנסיה. רבים מהיוונים, ובמיוחד 20% מהאוכלוסיה החיים מתחת לקו העוני, חשים על בשרם את הפגיעה הקשה של המשבר העולמי במשק היווני, שהיקפו 240 מיליארד אירו.
התאחדות הסוחרים של יוון מסרה כי נזקי המהומות לעסקים באתונה לבדה נאמדים עד כה בכ-200 מיליון אירו. 565 חנויות נהרסו.
קרמנליס שעלה לשלטון בימי האופוריה של המשחקים האולימפיים באתונה ב-2004, הודיע על סובסידיות והקלות במס למי שנפגעו, אך בעלי החנויות עדיין זועמים.
האווירה האופטימית של 2004 נמחקה בסדרה של שערוריות שבהן היו מעורבים בכירי הממשלה, שריפות יערות הרסניות וצעדים כלכליים כושלים.

תאריך:  12/12/2008   |   עודכן:  12/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חוקרי יאח"ה הגיעו בפעם ה-11 לבית ראש הממשלה    במוקד החקירה הפעם - המינויים הפוליטיים במשרד התמ"ת
משה ריינפלד
ענק הבנקאות האמריקני הודיע על קיצוץ 11% מכוח האדם כדי להתייעל עקב המיזוג בינו לבין מריל לינץ' וכדי להתגבר על המשבר הפיננסי
משה ריינפלד
ג'נרל מוטורס בסכנת התמוטטות    הרפובליקנים לא תמכו בגלל סירוב העובדים לוותר על שכר    המניות באסיה נפלו    חשש ממפולת בוול סטריט
יפעת גדות
השם ראש פינה נבחר על-פי פסוק מספר תהילים, האומר כי "אבן מאסו הבונים הייתה לראש פינה", כלומר - האבן שהבנאים דחו אותה היא אותה האבן שבסופו של דבר שימשה יסוד לבניין כולו
יפעת גדות
הבינו כי הפחד של הילד הוא פחד אמיתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il