X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהיגי שלוש המדינות הסכימו שיש להמריץ את הפעילות הכלכלית יפן ודרום קוריאה מתחו ביקורת על סירוב צפון קוריאה להתפרק מנשק גרעיני
▪  ▪  ▪
ראש ממשלת סין, ון ג'יאובאו לוחץ יד לראש ממשלת יפן טארו אסו [צילום: AP]

מנהיגי יפן, סין ודרום קוריאה הודיעו (שבת, 13.12.08) בתום פגישה בפוקואוקה שביפן כי אסיה חייבת להיות מנוע הצמיחה שיגבר על המשבר הפיננסי העולמי, והתחייבו להשקיע בפרויקטים של תשתית ולעודד את הביקוש המקומי. יפן ודרום קוריאה מתחו ביקורת על צפון קוריאה על שהיא מעכבת את השיחות על פירוקה מחימושה הגרעיני.
שלוש המדינות האסיאניות, המהוות יחד 75% מכלכלת מזרח אסיה, קיימו את ועידת הפסגה המשולשת הראשונה מעולם. נכחו בה ראש ממשלת סין, ון ג'יאובאו, נשיא דרום קוריאה לי מיונג-באק וראש ממשלת יפן טארו אסו. בראש סדר היום עמדה ההאטה הכלכלית העולמית.
"אנחנו שחקנים כלכליים חשובים באסיה ובעולם, ואנחנו חייבים להיאבק כדי להגיב על המשבר הזה המתרחש אחת למאה שנה", אמר ראש ממשלת סין.
בהודעה המשותפת אמרו שלושת המנהיגים כי אסיה חייבת להיות מרכז של צמיחה כדי להתמודד עם הירידה הכלכלית בעולם. הם אמרו כי ידחפו את הביקוש המקומי בארצותיהם וינהיגו פרויקטים של תשתיות, אך יימנעו בשנה הקרובה מיצירת מחיצות חדשות בפני השקעות או סחר.
בפגישה שקדמה לפגישה המשולשת, קידמו מנהיגי יפן ודרום קוריאה בברכה הסדר של החלפת מטבע בין הבנקים המרכזיים של ארצותיהם בסדר גודל של 20 מיליארד דולר. הבנק המרכזי של קוריאה גם הודיע על הסדר של החלפת מטבע עם הבנק המרכזי של סין בסך 26 מיליארד דולר. הסדרי חילופי מטבע מאשפרים לבנק מרכז אחד ללוות מטבע ממדינה אחרת ולהעמיד סכום שווה במטבע שלו בתור ערבות.
יתרות המטבע של דרום קוריאה הידלדלו באחרונה והיא חששה שבלי הסדרי החלפת מטבע עלול לפקוד אותה משבר מטבע חוץ בגלל המשבר הפיננסי בעולם. המטבע של דרום קוריאה, וון, נפל השנה ב-32% לאחר שמשקיעי חוץ מכרו מניות דרום קוריאניות בסכומי שיא.
הוסכם על פסגה שנתית
אסו ולי גם מתחו ביקורת על צפון קוריאה משום שאינה משתפת פעולה בשיחות על פירוקה מהחימוש הגרעיני. ארבעה ימי משא-ומתן בבייג'ין הסתיימו ביום ה' בקיפאון, לאחר שצפון קוריאה סירבה להעלות על הכתב כל התחייבות לאפשר ביקורת על ביצוע ההסכם שנחתם בשנה שעברה בדבר פירוק חימוש תמורת סיוע כלכלי.
הייתה התקדמות, אך היא הייתה איטית, אמר נשיא דרום קוריאה. אנחנו חייבים להתאזר בסבלנות ובתקווה.
שלושת המנהיגים הודיעו כי הם מתכננים להפוך את ועידת הפסגה המשולשת לאירוע שנתי, ולחזק את הקשרים באמצעות חילופים בתחומי המדיניות והתרבות.
מבחינה פוליטית וכלכלית יש לנו נוכחות חשובה באזור", אמר אסו. אנחנו זקוקים לסוג זה של פסגה לעתים תכופות יותר. אף שלעתים קרובות יש מתיחות בין שלוש המדינות, על-רקע עברה המיליטריסטי של יפן, המלה שאפיינה את היום הייתה סולידריות.
פקידים יפניים אמרו כי הפסגה נועדה להיות תצוגה של אחדות לנוכח המשבר הכלכלי העולמי, והייתה צעד חשוב לקראת שיפור היחסים הכוללים בין שלוש המדינות השכנות.
עם זאת, נותרו כמה סוגיות שנויות במחלוקת גם בוועידה. בפגישה עם ון, הביע אסו דאגה בשל כניסת ספינות סיניות בראשית השבוע למימי איי המריבה, המכונים ביפן סנקקו, ובסין - דיאויו. יפן הגישה ביום ב' מחאה לסין על שספינותיה שהו במימי האיים תשע שעות. יפן שולטת כיום באיים, אך גם סין וגם טייוואן טוענות שהם שלהן.

תאריך:  13/12/2008   |   עודכן:  13/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סין, יפן וקוריאה הפגינו אחדות בפסגה ראשונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
קרא לפעיליו שלא להתרשם מנתניהו שזורע בהם יאוש, ולדבוק בכך שהליכוד יילך בדרכו של העם    הסביר החלטתו לא לערער: איני יכול לסמן את רודנות בית המשפט העליון כמטרה ובשעת מבחן לזחול אליו
משה ריינפלד
נוער רוסי במחאה צבעונית בשירות האומה: נגד אלוף העולם לשעבר בשחמט, ומנהיגי אופוזיציה אחרים המקווים לאחד את הכוחות הליברליים ברוסיה בתנועתם הקרויה סולידריות, בעקבות התנועה הפולנית [צילום: AP]
משה ריינפלד
אף שרוסיה אינה חברה בקרטל הנפט הוזמנה יחד עם אזרבייג'ן, עומן וסוריה להשתתף בדיונים שיתמקדו ביום ד' בקיצוץ דרסטי בתפוקת הנפט
משה ריינפלד
שר ההגנה, שימשיך בתפקידו בממשל אובמה, מזהיר: הנשיא ואנשיו הכינו את עצמם היטב, ויהיו מוכנים לכל - כבר מהיום הראשון
מערכת אתר ספורט 5
רגע לפני הסופרקלאסיקו, קפטן ריאל פירגן (או הרדים): "הוא יהיה מדהים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il