X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת הדירוג מידרוג צפויה להודיע על הורדת דירוג לכתבי ההתחייבות הנדחים של בנק לאומי מהרמה הגבוהה ביותר שבה הם מדורגים כיום צפויה הורדה לעוד בנקים
▪  ▪  ▪
גליה מאור [צילום: יח"צ]

חברת הדירוג מידרוג צפויה להודיע על הורדת דירוג לכתבי ההתחייבות הנדחים של בנק לאומי מהרמה הגבוהה ביותר שבה הם מדורגים כיום, Aaa (השקולה לטריפל A של מעלות), לרמה של Aa1; יש לציין שדירוג המנפיק של בנק לאומי נותר ללא שינוי. בנוסף צפויה מידרוג להודיע על הורדת הדירוג לכתבי ההתחייבות של בנקים אחרים. בין הבנקים שהחברה מדרגת: דיסקונט, הבינלאומי, אגוד, דיסקונט למשכנתאות ואוצר החייל. מידרוג אינה מדרגת את בנק הפועלים.
כתבי התחייבות נדחים הם מכשיר הדומה לאג"ח, אבל מאפשר לבנק להגדיל באמצעותו את יחס הלימות ההון שלו. יחס הלימות הון הוא היחס בין ההון שעל הבנק לשמור ככרית ביטחון לבין נכסי הסיכון שלו הנגזרים מהאשראי שהוא מעניק.
באוקטובר הודיעה מידרוג כי היא מעבירה את דירוג כתבי ההתחייבות של הבנקים לרשימת מעקב לקראת הורדת דירוג אפשרית. זאת בשל עלייה ברמת האי ודאות בשווקים הפיננסיים ורמת הסיכון בסביבה העסקית שבה פועלת המערכת המקומית.
בין הסיבות שבגינן צפויה מידרוג להוריד את דירוג כתבי ההתחייבות של בנק לאומי, וכנראה גם של בנקים נוספים: פגיעה באיתנות הפיננסית של הבנקים ויכולתם לתת אשראי לנוכח התערערות עד כדי חדלות פירעון של גופים פיננסיים שבהם משקיעים הבנקים; חשש מהשלכות שליליות על איכות תיק האשראי ורווחיות הבנקים בשל העלייה בסיכון האשראי של לווים עסקיים; חשש לירידה מהותית בפעילות הריאלית במשק שתשפיע על לווים גדולים בבנק.
ביוני הורידה חברת הדירוג מעלות את הדירוג של כתבי ההתחייבות של הבנקים באופן גורף. ואולם, במעלות הורדת הדירוג נבעה מהתאמת המתודולוגיה לחברת האם - s&p מתודולגיה שלפיה כתבי ההתחייבות של הבנקים ידורגו ברמה (נוטץ') אחת מתחת לדירוג המנפיק. מכיוון שבנק לאומי, וגם הפועלים, מדורגים במעלות בדירוג טריפל - A ירד דירוג כתבי ההתחייבות שלהם ל-AA פלוס.
במחצית הראשונה של 2008 גייסו הבנקים כ-6 מיליארד שקל בכתבי התחייבות. זאת במטרה לחזק את יחס הלימות ההון שלהם לקראת המעבר לבאזל 2, הדורש מהם יחס הלימות הון של 12% בסוף 2009. כיום יחס הלימות ההון הממוצע במערכת הוא 11.5%. לאומי אף הציג ברבעון השלישי יחס של 12.08. ואולם, בבאזל 2 נדרשים הבנקים לשקלל את הסיכון מחדש על-פי פרמטרים שלא נאלצו להביא בחשבון עד כה - כך שיחס זה עלול להשתנות גם כלפי מטה.
הבנקים, בהם לאומי, תיכננו לגייס מיליארדי שקלים נוסף על אלה שגייסו בחודשים הראשונים של השנה. עם זאת, עקב השיתוק בשוק המימון החוץ בנקאי התקשו הבנקים לגייס סכומים אלה, שכן הם נדרשו לשלם מרווחים גבוהים מבעבר. הורדת הדירוג של כתבי ההתחייבות על-ידי מידרוג צפויה להוביל לעלייה נוספת במרווח שיידרשו לשלם מעל האג"ח הממשלתיות.
כדי לפתור את הקושי של הבנקים בגיוס כתבי התחייבות הציעו במשרד האוצר, בהסכמת הפיקוח על הבנקים, תוכנית שלפיה המדינה תעניק ערבות בגובה של עד 6 מיליארד שקל לגיוס כתבי התחייבות על-ידי הבנקים. צעד זה נועד להקטין את הסיכון שרואים המשקיעים לנגד עיניהם בהשקעה כזו. נכון להיום לא ברור כיצד התוכנית תתבצע - האם על-ידי חיוב הבנקים לעשות שימוש בכתבי ההתחייבות שיגוייסו למתן אשראי חדש, או בלי חיוב כזה כפי שמעוניין הפיקוח על הבנקים.
במידרוג סירבו להגיב לידיעה.

תאריך:  14/12/2008   |   עודכן:  14/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דירוג ההתחיבויות של בנק לאומי צפוי לרדת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בת 40 מבריטניה רצתה לרזות ולהוריד ממשקלה והחלה בתוכנית הרזיה שכללה שייקים חטיפים ומים, הרבה מים    החלה לשתות בקבוקי מים של שני ליטר כשהיא צופה בטלוויזיה בביתה והתמוטטה
משה ריינפלד
דוח פנימי שמפרסם העיתון ניו-יורק טיימס קובע: ממשל הנשיא בוש בזבז 100 מיליארד דולר בעירק, וניסה לטייח זאת בדוחות מנופחים
יפעת גדות
ממצאי מחקר חדש שכלל עשרות אלפי משתתפים הראו כי אלו שמעולם לא התעמלו היו בסיכון גבוה ב-14% לעומת אלו שהתעמלו לפתח כאבי ראש שאינם מיגרנה
יפעת גדות
ארגון ה-FDA הוציא אזהרה חמורה ביותר למוצרים המשמשים לניקוי המעי לפני בדיקת קולונוסקופיה והליכים רפואיים אחרים    מהווים סיכון לפגיעה חמורה בכליות
יפעת גדות
חוק רמת הגולן מתקבל בשלוש קריאות ומשמעותו החלת החוק הישראלי על רמת הגולן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il