X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האיש שהונה את לקוחותיו ב-50 מיליארד דולר טען שהיו לו 25 לקוחות אך כעת מתברר שמספרם עלול להגיע לאלפים - מפנסיונרים ועד בנקים
▪  ▪  ▪
מאדוף בימיו הטובים [צילום: AP]

המשקיעים הרבים שהפקידו את הונם בידי מנהל ההשקעות מוול סטריט, ברנרד מאדוף, ממתינים לשמוע איזה חלק מכספם נותר, אם בכלל. רשימת הקורבנות הפוטנציאליים של מה שהתביעה הפדרלית מגדירה כהונאה בסך 50 מיליארד דולר גדלה והולכת בקצב מהיר.
מאדוף, בן 70, טען כי היו לו רק 25 לקוחות, אך כבר כעת ברור שמספר האנשים והמוסדות שהונה עשוי להגיע למאות ואולי אפילו לאלפים.
בין האנשים שהודו עד כה בהפסדים פוטנציאליים: הבעלים לשעבר של קבוצת הפוטבול פילדלפיה איגלס, נורמן ברמן, בעל קבוצת הכדורסל ניו-יורק מטס, פרד וילפון, ויו"ר GMAC, זרוע ההלוואות של חברת גנרל מוטורס, עזרא מרקין.
קרן הצדקה על שם רוברט לפין, ארגון יהודי ממסצ'וסטס המממן פעולות נגד ההתבוללות, הודיעה כי השקיעה את כל כספי התרומות, 8 מיליון דולר, אצל מאדוף. מנכ"לית הקרן אמרה כי הקרן תיסגר.
מוסד אחר שאיבד כנראה מיליונים הוא "מערכת הבריאות היהודית בלונג איילנד וקרן ג'וליאן לוויט בטקסס.
קרנות גידור וקבוצות השקעה הפסידו כנראה מיליונים רבים אף הן. קבוצת פיירפילד גריניץ' מסרה כי היו לה השקעות בסך 7.5 מיליון דולר הקשורות במאדוף. בנק שווייצי פרטי, בנק בנדיקט הנטש הודיע כי נכסים של לקוחותיו בסך 47.5 מיליון דולר מצויים בסכנה.
ואולם ההפסדים גולשים הרבה מעבר לארנקיהם של העשירים ובעלי הכוח. העיירה פיירפילד שבקונטיקט מסרה כי כמעט 15% מקופות הפנסיה שלה הופקדו אצל מאדוף. פקידי העיירה מנסים לברר כמה נשאר מ-42 מיליון הדולרים שמדובר בהם.
הארי זוסמן, עורך דין מיוסטון שבטקסס, מייצג קבוצת לקוחות שבלי ידיעתם הושקע כספם בקרן גידור בניהולו של עזרא מרקין שהשקיעה כמעט את כל 1.8 מיליארד הדולרים שלה בידי מאדוף.
לא היה להם כל מושג שנפלו קורבן להונאה, מסר עורך הדין. לדבריו, היו לקוחותיו אדישים לעובדה שכל כספם הופקד בידי אדם אחד, למרות שהיו זה שנים שמועות על טיב מעשיו של האיש.
במשך שנים היו למאדוף מוניטין כפולים בקרב המשקיעים. רבים מעשירי ניו-יורק ופלורידה ראו בו אשף השקעות. אחרים, שהיו ספקניים יותר, שאלו אם התשואות שהוא משיג יכולות להיות אמיתיות, והצביעו על הסודיות הרבה של הפירמה שלו ועל היעדר רואה חשבון ידוע.
תחילת הקריסה
ואולם השלטונות הפדרליים אומרים כי כאשר נפגש מאדוף החודש באופן פרטי עם אחד מבני משפחתו במשרדו, כבר היה ברור שמשהו אינו כשורה. ראשית, הפתיע מאדוף את בן המשפחה, ששמו לא נמסר לפרסום, באומרו כי הוא רוצה לחלק מענקים שנתיים ניכרים כמה חודשים מוקדם מהרגיל. לאחר מכן, כאשר הביע בן המשפחה תמיהה על כך, סירב מאדוף להמשיך לדון בכך במשרדו והזמין אותו לדירתו.
זו הייתה ההתחלה של קריסתו המדהימה של מאדוף, שהיה בעבר יו"ר נסד"ק. מאדוף הודה במו פיו כי עסק ההשקעות שלו היה למעשה "שיטת פונזי" לא מתוחכמת, מסרו חוקרים פדרליים.
"שיטת פונזי", הקרויה על שם נוכל שפעל במחצית הראשונה של המאה ה-20, היא שימוש בכסף שהשקיע לקוח אחד כדי לשלם תשואה ללקוח אחר, וחוזר חלילה. כל לקוח מאמין שקיבל את התשואה מהשקעה נבונה בבורסה, אך בפועל בא הכסף מכיסו של לקוח אחר.
מרק פאוארס, לשעבר ראש זרוע האכיפה של הרשות הפדרלית לניירות ערך ובורסה (SEC), אומר כי מאדוף הפעיל את שיטת פונזי עשרות שנים, אך בדרך כלשהי חמקה החברה שלו מהביקורת של SEC.
הידיעות האחרונות על מעשיו של מאדוף היכו את לקוחותיו בבהלה, אומר סטיבן וייס, עורך דין המייצג עשרות לקוחות. "אנשים אלה מלאי יגון. אנשים אלה זועמים. ורבים מהם מיואשים".
מעצרו של מאדוף הדהים לא רק את לקוחותיו אלא גם את וול סטריט, שכן הוא היה ידוע כאשר הגון וישר. יום אחד לאחר מעצרו של מאדוף, עדיין התפאר האינטרנט של החברה שלו ביושרו.

תאריך:  14/12/2008   |   עודכן:  14/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשימת קורבנותיו של מאדוף מתארכת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
הצעת חוק: ישראל תכריז על 200 מיילים חוף - "אזור כלכלי בלעדי"    ב"בלעדי": קידוח תמר לאיתור מרבצי גז מול חיפה    שותפים לקידוח: יצחק תשובה ודודי ויסמן    בהצעה: מצרים נגסה בשטח ימי של ישראל
עידן יוסף
פרקליטות המדינה קיבלה את הבהרתו של רם כספי כי דבריו לא כוונו נגד עולי אתיופיה והוצאו מהקשרם, וקיבלה את התנצלותו    המשנה לפרקליט המדינה: קשה ללמוד מהדברים בציטוט על כוונת אומרם
איציק וולף
נציבות שירות המדינה הודיעה על השעיית דני בן דוד, מנהל האחזקה והבינוי בביטוח הלאומי, בגין פעילות פוליטית אסורה למען השר הממונה עליו, יצחק הרצוג
משה ריינפלד
ספינות המלחמה הרוסיות המסיירות בנמלי אמריקה הלטינית עגנו בניקרגואה ונתנו לממשלתה מתנות בכמה מאות אלפי דולרים
גלית יצחק
הוא נפצע אנושות בתאונה במפעל תבלינים שבקיבוץ אליהו    שוורץ היה זקוק לחומר מילוי כדי לסתום את החור שנפער בדופן הלב    עבר ניתוח שבמהלכו לקחו רקמות מלב של סוס שהושתלו בליבו    שוורץ: "אני מרגיש שזה נס החנוכה שלי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il