X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת מגנ"ט, בראשות המדען הראשי בתמ"ת, אישרה עקרונית 3 מתוך 6 ההצעות שהוערכו כטובות וראויות לתמיכת המדינה ב-2009 אילן פלד, מנהל התוכנית, צופה כי תקציב 2009 יגדל ליותר מ-180 המיליון שהוקצו ב-2008 - כחלק ממדיניות הממשלה לקדם את המו"פ התעשייתי בעידן המשבר הכלכלי
▪  ▪  ▪
דר' אלי אופר, המדען הראשי [צילום: יח"צ]

ועדת מגנ"ט, בראשות המדען הראשי במשרד התמ"ת, דר' אלי אופר, אישרה (יום א', 14.12.08) עקרונית שלוש הצעות שהוערכו כטובות וראויות לתמיכת המדינה במסגרת הפעילות של מגנ"ט.
מאגד מגנ"ט הוא התארגנות של חברות תעשייתיות וקבוצות מחקר מהאקדמיה ומגופי מחקר אחרים, הפועלים ביחד לפיתוח טכנולוגיות גנריות שישמשו כאבני בניין לפיתוח מוצרים חדשים בעוד מספר שנים.
בין נושאי ההצעות למאגדים שאושרו אישור עקרוני היו פתרונות בתחום האנרגיה הסולרית. קבוצת חברות ישראליות בהובלת חברת אורמת, חברה עם קבוצות מחקר אקדמיות לפיתוח טכנולוגיות להמרת אנרגיה סולארית לחשמל, ביעילות גבוהה ובעלות נמוכה מהמצוי כיום, תוך שימוש בחומרים בני-קיימא. הטכנולוגיות עשויות לבסס תשתיות בחברות השותפות במאגד, אשר פעלו בשיתוף פעולה ליישומן במערכות באופן כלכלי, יעיל וידידותי לסביבה.
תכלית המחקר והפיתוח היא להתגבר על חסמים טכנולוגיים ממוקדים, ולהוביל בכך לפתרונות גנריים ייחודיים ביישום חדשני של חומרים, התקנים, שיטות ותהליכים - להפקת אנרגיה חשמלית מקרינת השמש. זאת, באמצעות מערכים חרושתיים עתידיים, אשר יקנו יתרונות עסקיים ותחרותיים בשווקים הבינלאומיים, ויאפשרו השגת נתח משמעותי מהשוק העולמי לתעשיה הישראלית בכלל, ולחברות המאגד בפרט.
להצעה שותפות 13 חברות תעשייתיות ו-14 קבוצות מחקר מארבעה מוסדות אוניברסיטאיים שונים.
מאגר וידאו "אינסופי" ובאיכות גבוהה באינטרנט
פיתוח מעניין נוסף שנמצא במאגדים הוא NET-HD - טכנולוגיה שתאפשר וידאו באיכות HDTV בזמן אמת על רשת האינטרנט.
בתוך 7-5 שנים, כל תכני הווידאו (סרטים, סדרות טלוויזיה, תוכניות אירוח ובישול, ריאליטי ועוד) הקיימים בעולם יהיו זמינים ונגישים דרך האינטרנט. בדומה למהפכת הטלפון הסלולארי שיצרה זמינות בכל מקום, כך גם מהפכה זו תאפשר זמינות צפייה בתכני וידאו וטלוויזיה בכל זמן.
קבוצת החברות במאגד זה חברה על-מנת לפתח טכנולוגיית רשת עבור מפעילי רשת, לצורך הפחתת רוחב הפס החיצוני הנדרש לאספקת תכני הוידיאו המוזמנים ע"י משתמשי הקצה.
המאגד יחקור כיצד ניתן לספק את דרישות הרשת מבלי לשדרג את התשתיות הקיימות, וכיצד ניתן לאפשר שירותי וידאו על גבי רשת קיימת. יוזמת המאגד היא חברת אוברס, ושותפים בו 6 חברות ו-5 קבוצות מחקר מהאקדמיה.
כמו-כן, מאגד נוסף שאושר עסק בתחום הננו-צינוריות - משפחה של חומרים מתחום הננו טכנולוגיה.
אילן פלד, מנהל תוכנית מגנ"ט בלשכת המדען הראשי, אמר כי הנושאים החדשים נבחרו מבין 6 הצעות שעמדו על הפרק, אולם מאילוצי תקציב אושרו רק 3 הצעות, בתקווה שתקציב 2009, לכשיאושר, יאפשר התנעת כולן. ב-2008 עמד תקציב מגנ"ט על 190 מיליון שקלים, והציפייה היא שבשנה הבאה יגדל, כפועל יוצא ממדיניות הממשלה לקדם את המחקר והפיתוח התעשייתי בעידן המשבר הכלכלי העולמי.
ד"ר אופר הוסיף שנושאי המאגדים החדשים תואמים את התחומים המועדפים בלשכת המדען הראשי - ננוטכנולוגיה ואנרגיה חלופית, ובמיוחד - המשך קידום תחום ה-ICT, שלתעשיה הישראלית פעילות רבה בו.

תאריך:  14/12/2008   |   עודכן:  14/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התמ"ת: אושרו 3 הצעות לתקצוב פרויקטי מחקר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שלום רב למפקדי מהמילואים......
פרקש יוסי  |  14/12/08 15:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
תוצאות המחקר הראו כי בדיקת ה-OncoVue הייתה מדוייקת פי 2.4 לעומת המודל הסטנדרטי הקיים כיום לזיהוי נשים עם סרטן השד    הבדיקה זיהתה 56 מקרים של סרטן שד לעומת 37 מקרים שזוהו בעזרת מודל גייל
גלית יצחק
שאראס יקבל כ-60 אלף דולר עבור קמפיין אביב-קיץ 2009 למותג האופנה ml men    אבי מלכה: שארס מזוהה עם ערכי המותג המתבססים על גבריות, הצלחה וספורט    [צילום: יניב אדרי]
עופר וולפסון
"האמון בכלכלה חשוב יותר מכספי המדינה", אמר הנשיא בנאום בוועידת ישראל לעסקים    ציין כי יש חובה עילאית לאשר התקציב עד סוף השנה, אחרת "ייפגע אמון העם"    קרא להגדיל ההשקעות בתקציב המדען הראשי ולמנף את התעשיות בהן ישראל שולטת    "לולא השקעה בהון האנושי לא נצא מן המשבר ברגל ימין"
משה ריינפלד
האיש שהונה את לקוחותיו ב-50 מיליארד דולר טען שהיו לו 25 לקוחות אך כעת מתברר שמספרם עלול להגיע לאלפים - מפנסיונרים ועד בנקים
רותי אברהם
הצעת חוק: ישראל תכריז על 200 מיילים חוף - "אזור כלכלי בלעדי"    ב"בלעדי": קידוח תמר לאיתור מרבצי גז מול חיפה    שותפים לקידוח: יצחק תשובה ודודי ויסמן    בהצעה: מצרים נגסה בשטח ימי של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il