X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כתב האישום בכפוף לשימוע באותה נסיעה לסוריה נועד עם חאלד משעל ועם בכיר מהחזית העממית נגד טיבי, זחאלקה וטאהא לא יוגשו כתבי אישום
▪  ▪  ▪
ח"כ סעיד נפאע [צילום: אתר בל"ד]

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שוקל הגשת כתב אישום נגד חבר הכנסת סעיד נפאע בעקבות נסיעתו לסוריה ללא היתר ובגין פגישות שקיים שם שלא כדין עם מנהיגים של ארגוני טרור.
מדובר בנסיעתו של נפאע לסוריה בספטמבר 2007 שבמהלכה נפגש עם טלאל נאג'י, סגן מזכ"ל ארגון החזית העממית וביקר בלשכתו של חלאד משעל, ראש הלשכה המדינית של ארגון החמאס, לאחר שתואמה לו פגישה עמו.
"כמו-כן, סייע ח"כ נפאע, על-פי החשד, להשגת אישורי כניסה לסוריה ליציאתם שלא כדין של כ-300 אזרחים ואנשי דת מישראל לסוריה", נמסר בהודעת משרד המשפטים.
בגין החשדות הללו מיוחסות לח"כ נפאע העבירות הבאות: מגע עם סוכן חוץ, יציאה שלא כדין למדינת אויב וסיוע ליציאה שלא כדין למדינת אויב.
החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום חמור נגד ח"כ נפאע התקבלה לאחר דיונים שקיים בהשתתפות פרקליט המדינה, משה לדור, וגורמי הפרקליטות, המשטרה ורשויות הביטחון הרלוונטיים.
בהודעה שנמסרה היום, כאמור, לח"כ נפאע נאמר לו, שככל שיחפוץ בכך, ייערך לו, כמקובל, שימוע בפני היועץ המשפטי לממשלה - באמצעות בא-כוחו - בו יוכל להעלות את טענותיו טרם קבלת החלטה סופית בעניינו.
בנוסף לח"כ נפאע, נשקלת הגשת כתב אישום גם נגד שמונת מארגני הנסיעה, בגין יציאתם שלא כדין למדינת אויב וכן סיועם ליציאה שלא כדין למדינת אויב.

נסגרו החקירות נגד טיבי, זחאלקה וטאהא

ביחס לתיקי חקירה שנפתחו נגד חבר הכנסת אחמד טיבי, בגין יציאתו ללבנון בשנת 2005, ונגד חברי הכנסת ג'מאל זחאלקה וואסל טאהא, בגין יציאתם לסוריה וללבנון בשנת 2006, החליט היועץ המשפטי לממשלה, לאחר דיונים שקיים בהשתתפות פרקליט המדינה וגורמי הפרקליטות הנוגעים בדבר, על סגירת תיקי החקירה. עם זאת, עניינם של שלושת חברי הכנסת האמורים הועבר לטיפול ועדת האתיקה של הכנסת.
גורמים בפרקליטות מסרו כי ביסוד ההחלטה של מזוז לסגור את תיקי החקירה נגד השלושה עמדו, בין היתר, הנימוקים הבאים:
בניגוד לח"כ נפאע, אשר חשוד כאמור בביצוע עבירות ביטחון במהלך שהותו בסוריה, בנוסף לעצם היציאה שלא כדין למדינת אויב, חברי הכנסת הנ"ל לא נחשדו בעבירות נוספות מעבר לעצם הנסיעה ללא היתר.
בנוסף, נסיעותיהם של חברי הכנסת טיבי, זחאלקה וטאהא נערכו במהלך התקופה שבין מאי 2005 ועד ספטמבר 2006, היינו, בתקופה שתחילתה לפני כשלוש וחצי שנים וסופה לפני למעלה משנתיים.
בינתיים, על-רקע יציאתם של מספר חברי כנסת למדינות אויב ללא היתר, ועל-רקע טענות שהועלו מצידם של חברי הכנסת בדבר הלגיטימיות של נסיעות אלה, החליטה הכנסת, ביולי שנה זו, על תיקון לחוק יסוד: הכנסת, בו נקבע כי מועמד ששהה במדינת אויב שלא כדין - יראוהו כמי שיש במעשיו משום תמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל, וכפועל יוצא מכך לא יוכל להיות מועמד לכנסת כל עוד לא הוכיח אחרת.
תיקון זה נועד להרתיע חברי כנסת ומועמדים לכנסת מפני יציאה למדינות אויב. ואכן, ככל הידוע, מיום תיקון החוק לא יצאו חברי כנסת למדינות אויב, ונראה כי התיקון לחוק היסוד אומנם השיג את מטרתו.
"לאור מכלול נסיבות העניין כאמור - לרבות הזמן הרב שחלף מאז ביצוע הביקורים האמורים על-ידי חברי הכנסת (בניגוד לח"כ נאפע, שמאז יציאתו לסוריה חלפה כשנה בלבד), ולרבות התיקון לחוק יסוד: הכנסת, שהגביר לכאורה את ההרתעה בנושא זה, הוחלט כי אין מקום כיום להגיש כתבי אישום נגד חברי הכנסת טיבי, זחאלקה וטאהה בעניין זה. עם זאת, עניינם של חברי הכנסת טיבי, זחאלקה וטאהה הועבר כאמור לטיפול וועדת האתיקה בכנסת, וזאת לאור החלטת ועדת האתיקה של הכנסת מיום 21.6.05, לפיה יש לראות בנסיעות חברי כנסת למדינות אויב גם עבירה אתית", לשון הודעת משרד המשפטים.
היועץ המשפטי לממשלה מצא לנכון להבהיר עוד, כי ההחלטה לא לנקוט כעת בהליכים פליליים בעניין נובעת מהנסיבות האמורות לעיל, וככל שבעתיד, למרות תיקון החוק האמור, יצאו חברי כנסת נוספים למדינות אויב, לא יהיה מנוס משקילת נקיטה בהליכים פליליים נגדם. אזהרה ברוח זו תועבר לחברי הכנסת שתיקי החקירה בעניינם נסגרו.

תאריך:  14/12/2008   |   עודכן:  14/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כתב אישום חמור נגד ח"כ נפאע
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מי ששהה בארץ אויב ב-7 השנים
האחרונות לא יוכל   |  14/12/08 18:36
2
בסוריה היה נתלה למאכל עופות
מ.אלקרייאף  |  14/12/08 19:58
3
הים הוא אותו ים והערבים אותם ע ל"ת
כה אמר יצחק שמיר  |  14/12/08 20:09
4
בסוריה היה נתלה למאכל עופות
מ.אלקרייאף  |  14/12/08 20:12
5
רק טרנספר לכל הערבים-חזרה לערב
יביא שלום במזה"ת  |  14/12/08 20:14
6
דפקנו את הערבי הכי לא מוכר. ל"ת
שלא נגזים הא?  |  14/12/08 21:37
7
אכיפת החוק חשובה יותר מחקיקתו ל"ת
הניה  |  14/12/08 22:34
8
החוק משמש כרגיל פלסטלינה
משפטן  |  15/12/08 10:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספיר פרץ
בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" אמר יו"ר ישקר: אני פוגש הרבה אנשים שאומרים לי הכיסים שלנו מלאים אבל הלב שלנו לא, ואנחנו רוצים שיהיה לנו איזון בין הלב, הראש והכיס    "מי שעושה הרבה כסף לא יכול לאכול ארוחת צהריים פעמיים או לפנק יותר מדי את ילדיו"
רותי אברהם
פעילי הימין איתמר בן גביר וברוך מרזל עתרו בדרישה לאכוף קיום מחר של צעדת הדגלים באום אל פחם    עוד בעתירה: לאסור את קציני מחוז צפון על הפרת החלטת בג"צ
איציק וולף
ראש הלשכה המדינית מבהיר כי ביום חמישי הקרוב לא יאריך ארגונו את תוקפה של הרגיעה ברצועה    חמאס: אין הודעה רשמית    ישראל: אש לא תישאר חד-צדדית
ארז וולברג
בוועידת ישראל לעסקים אמר דן ללוז כי יש "סיכון לנפילת טייקון"    דוד ברוך: "תהיה חלוקה מחדש של העושר"
עופר וולפסון
הבנקים יציעו ההצעות הטובות ביותר לקרן הלוואות בהיקף של מיליארד שקל    ייבחרו בסוף תהליך המכרז כשני בנקים    גובה ההלוואה לעסק בינוני יהיה עד 8% מגובה המחזור השנתי    המדינה תעמיד בטוחה בגובה 70%    ההלוואה: ל-5 שנים עם תקופת דחייה של שנה על הקרן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il