X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שופט הוציא צו עיכוב נגד ארוך, לאחר שהתביעה הביעה חשש כי יימלט מהארץ עקב הידיעות על פשרה בינו לבין כלל פיננסים שתעניק לו 9 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
ביקש ממלץ שיעיד לטובתו. ארוך [ישראל 10]

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש (יום א', 14.12.08) כתב אישום נגד איש העסקים אלי ארוך, בן 45, ונגד חברו דוד שילוח, בן 52, שניהם תושבי תל אביב. ארוך מואשם כי הביא במרמה לפסק בוררות שחייב את חברת ההשקעות אילנות בטוחה, כיום חלק מכלל פיננסים, לשלם לו כ-100 מיליון שקל. הוא גם מואשם בזיוף מסמכים ובשיבוש מהלכי משפט.
לדברי התובעת, עו"ד רות שביט-אושרי מפרקליטות מחוז תל אביב, זייף ארוך, בעזרת שילוח, מסמכים שעליהם ביסס את תביעתו, וכן פעל להשפיע שלא כדין על הבורר, שופט בית המשפט העליון (בדימ.) יעקב מלץ, כדי שיפסוק לטובתו, וניסה לשבש הליך שניהלה כלל פיננסים לביטול פסק הבוררות, באמצעות ניסיון להשפיע, שלא כדין, על השופט מלץ להעיד בהליך זה לטובתו.
על-פי בקשת התובעת, הוציא השופט גלעד נויטל צו לעיכוב יציאתם של השניים מהארץ. זאת, לאחר שפורסם ביום ה' שעבר (11.12.08) בכלי התקשורת כי עומד להיחתם הסכם בין חברת כלל פיננסים לבין ארוך, ועל פיו יסכים ארוך לביטול פסק הבורר, וחברת כלל תשלם לו כ-9 מיליון שקלים. במקביל התברר כי ארוך הוציא דרכון חדש. התובעת הביעה חשש כי צירוף העובדות שארוך עומד לזכות בסכום גדול, שכתב אישום פלילי תלוי ועומד כנגדו, ושהוא הוציא דרכון חדש, מעורר יסוד סביר לחשש שהוא מתכוון להימלט מהארץ.
מכתב האישום עולה כי הפרשה החלה באוקטובר 1999 כאשר התקשר ארוך עם חברת ההשקעות אילנות בטוחה וביקש שתנהל למענו השקעות בבורסה. כעבור זמן קצר התברר לחברה כי חשבונותיו של ארוך חורגים מהביטחונות שהפקיד. והיא הבהירה לו כי תפעל על-פי שיקול דעתה לסגירת החריגה.
התביעה: המסמכים היו מזויפים
בנובמבר 1999 הגיש ארוך תלונה נגד החברה לרשות לניירות ערך, וכן הפגין מול משרדי החברה כשהוא מלווה בשילוח. הוא טען שהחברה גרמה לו נזקים כבדים בשל אי ביצוע הנחיותיו להשקעות בבורסה. החברה פנתה באפריל 2000 לבית המשפט וביקשה צו מניעה נגדו. ובדיון בצו המניעה הסכים ארוך להליך בוררות. לבורר התמנה השופט (בדימ.) יעקב מלץ.
לאחר הליך שנמשך כשש שנים פסק השופט מלץ בפברואר 2006 לטובת ארוך, וקבע שהוא ואמו זכאים לקבל מאילנות בטוחה 94,780,000 שקל. הוא ביסס את החלטתו על ממצאי מהימנות. ואולם לדברי התביעה היה פסק הבוררות מוטעה משום שהסתמך על מסמכים מזויפים שהגיש ארוך לעורכי דינו ולבורר עצמו. את המסמכים זייף בעזרת שילוח.
לדברי התביעה נהג ארוך לשלוח לבורר מכתבים שבהם שטח טענות ופרטים אחרים בלא ידיעת עורכי הדין של אילנות בטוחה, מתוך כוונה להשפיע על הבורר השפעה לא הוגנת.
לאחר שהתברר לאילנות בטוחה כיצד פעל ארוך ביקשה בפברואר 2006 מבית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל את פסק הבורר. בין היתר, העלתה טענות לגבי מכתביו של ארוך לבורר, וביקשה לזמן לעדות את השופט מלץ. לדברי התביעה, החל ארוך לשלוח מכתבים חדשים לשופט (בדימ.) מלץ, וניסה להשפיע עליו שיעיד לטובתו. השופט מלץ הלך לעולמו באוקטובר 2006.

תאריך:  14/12/2008   |   עודכן:  14/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלי ארוך מואשם במרמה כלפי הבורר מלץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
העובדים, מחברות תעשיה בדרום ובצפון, מתאחדים להפגנה נגד שר האוצר, הצפוי לנאום מחר בוועידה, בדרישה למנוע את סגירת המפעלים ואת פיטוריהם הצפויים של כ-1,000 עובדים ואיבודן של 5,000 משרות פוטנציאליות למשק הישראלי
ארז וולברג
בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" אמר נשיא התאחדות התעשיינים: "שולי הרווח בתעשיה המסורתית קטנים מאוד, ולאור עליית מחירי חומרי הגלם והיחלשות הדולר, התעשיה הזו מאבדת מהרווחיות שלה"
ארז וולברג
נגיד בנק ישראל לשעבר וסגן יו"ר AIG בוועידת ישראל לעסקים: "אנחנו לא יודעים לתפקד במצב של אי-ודאות"
עופר וולפסון
במשרד הקליטה ובסוכנות היהודית מעריכים כי תהיה עלייה גדולה כתוצאה מן המשבר הכלכלי העולמי    אלפים השתתפו השבוע בירידי עלייה ותעסוקה שנערכו בארה"ב ובאירופה והביעו נכונותם לבוא לישראל    בירידים הוצגו גם ההקלות החדשות במיסוי לתושבים חוזרים
איציק וולף
כתב האישום בכפוף לשימוע    באותה נסיעה לסוריה נועד עם חאלד משעל ועם בכיר מהחזית העממית    נגד טיבי, זחאלקה וטאהא לא יוגשו כתבי אישום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il