X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט גזר 16 חודשי מאסר על תושב שדמות מחולה שפצע רועה פלשתיני במהלך עימות עד אופי - הרב הצבאי הראשי הרב רונצקי: גדות "איש תם וישר" השופטת: צריך להרתיע אנשים בסמיכות לאזורי קונפליקט
▪  ▪  ▪
המרעה הפך לעימות

בית משפט בנצרת גזר (יום ג', 16.12.08) שנה וחמישה חודשים בפועל על תושב הבקעה שהורשע בירי כלפי רועה פלשתיני ופציעתו באורח קשה. בהחלטה על עונשו כתבה השופטת נחמה מוניץ כי בין השיקולים "הצורך להרתיע כל אדם וגם אלה המתגוררים בסמיכות לאזור קונפליקט שלא לעשות שימוש קל בנשק, שתוצאותיו הרות אסון".
מדובר באירוע שהתרחש לפני כשנה בשדמות מחולה, כאשר אהוד גדות ניסה להניס רועים פלשתינים משטח מרעה ליד היישוב. הנאשם ואחיו צעקו לרועים להתרחק מהמקום ואף יידו אבנים כלפי הפרות. אחד הרועים שאל את גדות מדוע הוא זורק אבנים וגדות שלף אקדח וירה יריה אחת בסמוך לרגלי הרועה שברח והסתתר. למקום הגיע רועה נוסף רכוב על סוס שצעק לעבר גדות וזה ירה יריה נוספת שפגעה ברוכב אשר נפל מהסוס. הרוכב נפגע בעמוד השדרה ו"סובל משיתוק בפלג גופו התחתון ופגיעה בתנועות עדינות שבכפות ידיו ואינו שולט על סוגריו".
גדות הורשע בהסדר טיעון בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות. בתסקיר המבחן נמסר כי מדובר באדם נשוי עם שלושה ילדים, ש"גדל במשפחה עם ערכים של שיתוף ואיכפתיות, תמיכה ועזרה לזולת ... הנאשם סיים 12 שנות לימוד, המשיך ללמוד בישיבה גבוהה, התגייס לצה"ל במסגרת ישיבות ההסדר כלוחם בגולני ... ממשיך לשרת במילואים ונבחר להיות קשר של מפקד הגדוד בשל תפקודו החיובי".
אחד מעדי האופי לטובתו הוא הרב הצבאי הראשי הרב אבי רונצקי, שעם משפחתו מתגורר הנאשם במסגרת מעצר הבית ביישוב איתמר. הרב רונצקי אמר כי מדובר ב"איש תם וישר שהאירוע אינו חלק מאופיו".
כאמור, השופטת החליטה להטיל עליו עונש מאסר בפועל. בהחלטה כתבה כי למרות שהנאשם "לא התכוון לפגוע", הוא "עשה שימוש בכלי פוגעני ומסוכן מבלי שהקדים מחשבה לאפשרות שמעשיו יביאו לתוצאה כה טרגדית. אולם בדיוק בנקודה זו צריך שבית המשפט ישים הדגש להוקיע ולהרתיע את הציבור מפניה. נכון יהיה לכלול בגזר הדין במסגרת השיקולים כולם גם את הצורך להרתיע כל אדם, וגם אלה המתגוררים בסמיכות לאזור קונפליקט שלא לעשות שימוש קל בנשק שתוצאותיו הרות אסון".
מאידך, הוסיפה השופטת, "ברור כי הנאשם הספציפי הזה אינו מאותם אלו שיש מקום להרחיקם מהחברה בשל מסוכנותם, אלא בפנינו נאשם חיובי ביותר אשר יש לשקול את שיקולי שיקומו ועתידו כחלק נכבד ומרכזי בשקילת העונש".
היא כתבה עוד כי לאחר "לבטים רבים וקשים" באה להחלטה להטיל עונש שיכלול מאסר בפועל למרות שמדובר בכשלון אחד ויחיד, "באשר אין מקום להתעלם מחומרת המעשה ומן התוצאות הקשות שנלוו לאותו מעשה".
בית המשפט קבע כי גדות ירצה 16 חודשי מאסר בפועל בניכוי חודש מתקופת מעצרו וכן, ישלם לקורבן פיצוי של 50 אלף שקלים. השופטת נאותה לעכב ביצוע העונש בשלושים יום לצורך ערעור לבית המשפט העליון.

בית משפט המחוזי נצרת פ 1153/07
תאריך:  16/12/2008   |   עודכן:  16/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאסר בפועל לתושב הבקעה שפצע רועה פלשתיני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בית המשפט מגן רק על הערבים
תמימה  |  16/12/08 14:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
המחלקה לחקירות מיוחדות במשרד המשפטים האמריקני הודיעה כי תמסור ליד ושם סדרת כרכים של החלטות בית משפט מתיקים שניהלה נגד פושעים נאציים בארה"ב
עופר וולפסון
מקצצת את אג"ח החברה לדירוג ilCC - ירידה של עשרה שלבים    חוששת כי החברה לא תוכל להמשיך להתקיים בזמן הקרוב במבנה ההון הנוכחי עקב בעיות קשות בנזילות ובתזרים    מעריכה כי מעריב תיאלץ לשעבד נכסים תמורת מזומן
גלית יצחק
מנתוני מד"א עולה, כי ב-2008 נרשמו כ-113 הכשות, כשאחת מהן הסתיימה במוות    עשרות נחשים ממינים שונים נתפסו בדירה בקצרין
עופר וולפסון
15 העובדים המועסקים בחוזים אישיים יעברו לחוזים קיבוציים על-פי הסכם שאר עובדי החברה    יינתן לעובדים בונוס מיידי של 500 אירו ותוספת של 5% לשכר בשלוש פעימות
אלעזר לוין
המוכרות - חברות כלל ביטוח ונכסים ובנין של קבוצת דנקנר    ירויחו מהעיסקה 25 מיליון שקל    המכירה טעונה אישור הממונה על הגבלים עיסקיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il