X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כריסטופר קוקס: לפחות 10 שנים היו תלונות נגד הברוקר מוול סטריט ברנרד מאדוף, המואשם כעת במרמה בסך 50 מיליארד דולר, אך איש לא חקר אותן ברצינות
▪  ▪  ▪
הנוכל מאדוף [צילום: AP]

יו"ר הרשות הפדרלית לניירות ערך ובורסה בארה"ב (SEC), כריסטופר קוקס, אמר (יום ג', 16.12.08) כי גוף הפיקוח שהוא עומד בראשו נכשל לפחות במשך 10 שנים לבדוק תלונות בדבר פעילותו המפוקפקת של הברוקר הניו-יורקי ברנרד מאדוף, המואשם כעת במעשי מרמה בסך 50 מיליארד דולר.
קוקס הורה למבקר SEC לפתוח בחקירה, ואמר כי צוות גוף הפיקוח הפדרלי מעולם לא הפנה את תשומת הלב של מוסדות האכיפה שלו לעניינו של מאדוף. לפיכך, לא הפעילו מוסדות אלה את סמכותם להוציא צווים כדי לקבל מידע, והצוות הסתמך על מידע שסיפקו מאדוף והפירמה שלו.
"אני מודאג מאוד משרשרת ארוכה של כישלונות במשך לפחות 10 שנים לחקור את הטענות הללו במלואן או לבקש סמכות פורמלית לבדוק אותן", נאמר בהודעה שפרסם קוקס.
הוא מתח ביקורת חריפה על צוות עובדי הרשות הפדרלית, ואמר כי היו תלונות אמינות וספציפיות בדבר מעשיו המפוקפקים של מאדוף לפחות החל משנת 1999. ביקורתו של יו"ר SEC על גוף הפיקוח שהוא עומד בראשו, היא רק דוגמה אחת מני רבות שמהן התעלמו המפקחים הפדרליים מאותות האזהרה על מרמה אפשרית.
על האופן שבו SEC מפקחת על בתי השקעות בוול סטריט כבר נמתחה ביקורת רבה. דוח של מבקר SEC קבע באחרונה כי הפיקוח על חמש הפירמות הגדולות בוול סטריט, ובהן בר סטרנס, היה לקוי.
פרשת מאדוף הקרינה על קרנות צדקה יוקרתיות, בנקים בינלאומיים גדולים ומשקיעים יחידים ברחבי העולם. כולם הודיעו כי נפלו קורבן למעשה מירמה חסר תקדים. החוקרים האמריקנים עדיין לא הצליחו לעקוב אחרי כל מעשיו שדל מאדוף לפרטיהם.
יו"ר SEC טוען כי מאדוף ניהל כמה סדרות מקבילות של ספרי חשבונות ומסמכים מזוייפים, וסיפק מידע כוזב בעניין פעילות הייעוץ שלו, למשקיעים ולגופי הפיקוח.
קוקס גם הורה לסלק מהחקירה המנהלת כעת כל איש צוות של SEC שהיה לו מגע בעבר עם מאדוף או עם בני משפחתו.
בדיקה ב-2007
החטיבה לאכיפת החוק ב-SEC בדקה את עסקיו של מאדוף ב-2007. הגוף הפדרלי לא העביר את הנושא למוסדותיו לצורך פעולה משפטית. מה מצאו החוקרים ומדוע לא התאמצו יותר בחיפושיהם? עד כה, סירבה SEC לומר דבר מעבר להודעה קצרה שפרסמה ביום ו' בדבר החקירה שנעשתה ב-2007.
על קוקס עצמו נמתחה ביקורת חריפה. במרס, ימים אחדים קודם שחברת הברוקרים הענקית בר סטרנס כמעט פשטה את הרגל, סיפר קוקס לכתבים כי הרשות עוקבת מקרוב אחרי חמש הפירמות הגדולות וכי "דעתה נוחה" מרמות ההון שלהם. בסופו של דבר נחלצה בר סטרנס רק בקושי, ובעזרת פקידי הממשל, מפשיטת רגל, באמצעות מכירתה ליריבתה ג'יי-פי מורגן צ'ייס ב-29 מיליארד דולר.
יו"ר ועדת הסנאט לבנקאות, המפקחת על SEC, ג'אק ריד, דמוקרט מרוד איילנד, אמר ביום ג' בראיון כי פרשת מאדוף מלמדת על היעדר אכיפה אמינה של SEC במשך שנים.
נגד מאדוף התלונן מנהל ניירות ערך, הארי מרקופולוס למשרד SEC בבוסטון עוד במאי 1999, וטען כי הוא חש שלא ייתכן שחלק מהרווח שקיבל ממאדוף הושג בדרכים חוקיות. אבל המשרד הבוסטוני כבר היה נתון אז להאשמות כי עוד בשנת 2003 סירב לבדוק טענות של חושף שחיתויות, פרשה שהובילה להתפטרותו של מי שעמד אז בראש המשרד. חושף השחיתויות, פיטר סקנל, שכנע בסופו של דבר גופי פיקוח אחרים לפעול נגד קרן הנאמנות הענקית פאטנם, שבה עבד.

תאריך:  17/12/2008   |   עודכן:  17/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר רשות ני"ע בארה"ב: נכשלנו בגדול
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ומי בודק את פריזמה ? ל"ת
הפסדתי 150000 ש"ח  |  17/12/08 09:50
2
ובישראל חושפי שחיתויות פוטרו
מיכל מירושלים  |  17/12/08 10:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
האח רייט הצעיר הטיס את המטוס, שהצליח לשהות באוויר 12 שניות וטס למרחק של 39 מ'
יפעת גדות
הזדמנות לחלוק טיפים ועצות
איריס פרחי
הציירת ביקשה פיצוי בגין יצירתה היקרה    העירייה השיבה שמדובר בתביעת סרק והודתה שהציור אכן נמסר לה    בית המשפט חייב אותה בפיצוי מסוים
איריס פרחי
המדינה הגישה ערעור על קולת העונש וביקשה לגזור עליו מאסר בפועל    האיש טען להגנתו שאיבד את עשתונותיו לשבוע בלבד    נפסק שירצה את עונשו בכלא
אלעזר לוין
מסרה הודעת הבהרה על מכירותיה בשוהם ובפתח תקוה, בעקבות פרסום ב-News1 על האטה במכירות בתקופה האחרונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il