הלחצים על ממשלות אירופה גוברים להציל את יצרני הרכב בתחומיהן, לאחר שנתונים שפורסמו ביום ג' (16.12.08) מלמדים כי המכירות של מכוניות חדשות ירדו בנובמבר ב-25.8%. איגוד יצרני הרכב האירופיים ACEA אומר כי המכירות יורדות זה החודש השביעי ברציפות. זו פעם ראשונה אחרי 10 שנים שיש ירידה במימדים כאלה. ב-11 החודשים הראשונים של 2008 ירדו מכירות הרכב ב-7.1%. המכירות במערב אירופה בתקופה זו היו נמוכות במיליון מכוניות מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
שוק המכוניות הספרדי ירד ב-49.6%, השוק הבריטי ירד ב-36.8%, האיטלקי ב-29.5%, והגרמני ב-17.7%. ההתרחבות המהירה של המיתון באירופה, עברה גם למזרח אירופה ומרכזה, ומכירות המכוניות החדשות באזור זה ירדו בנובמבר ב-22.6%. רק פולין וצ'כיה רשמו צמיחה. ברומניה ירד השוק ביותר מ-50%.
הנתונים פורסמו בשעה שפיאט מוציאה 50,000 עובדים לחופשה וסוגרת את מחצית מפעליה למשך חודש, ויום אחד לאחר שצרפת הייתה המדינה הראשונה באיחוד האירופי המעניקה סיוע ישיר ליצרני הרכב שלה. רנו ופיג'ו-סיטרואן יקבלו יחד ערבויות אשראי בסך 779 מיליון אירו.
תעשיית הרכב הבריטית מקווה לקבל זריקת עידוד דומה, ופולקסווגן הגרמנית, היצרנית הגדולה באירופה, רוצה להשתלב בתוכניות ההצלה הממשלתיות, עם התגברות הקשיים להשיג אשראי.
ירידות תלולות גם במכירת משאיות נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, רמז כי שני היצרנים הצרפתיים הגדולים יוכלו לקבל עוד ערבויות בסך 221 מיליון אירו עד סוף ינואר כדי לעודד את מכירות הרכב.
מנכ"ל רנו, קרלוס גוסן, אמר על המיתון: "אנחנו עדיין רחוקים מהתחתית". יצרנית המשאיות השנייה בגודלה בעולם דיווחה (יום ג', 16.12.08) על ירידה של 21% במכירות בנובמבר, והוסיפה כי היא צופה שחולשת המכירות תימשך.
יצרנית המשאיות וולוו, המוכרת גם את מותגי המשאיות ניסאן דיזל ומאק, מסרה כי המכירות באירופה נפלו בחודש שעבר ב-42% ובצפון אמריקה ב-22%.