X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר בנק מזרחי אמר כי אם שוק האג"ח לא יירגע, אנו עלולים לחזות במספר חברות יציבות נופלות צופה 2009 קודרת: "נחזור לשיעורי אבטלה גבוהים, הנדל"ן הוא הראשון שיבשר על ההאטה והמיתון"
▪  ▪  ▪
קשיים במערכת החוץ בנקאית. פרי [צילום: יותם פרום]

יעקב פרי, יו"ר בנק מזרחי, אמר (יום ה', 18.12.08) בכנס התחזיות השנתי של איזי-פורקס, כי שוק האג"ח בארץ הגיע לתשואות פנומנאליות, בשל השפעות מאירועי חו"ל וחוסר המזומנים, וכי הוא מגיב בעוצמה שאיש לא חזה.
"היום אני מאלו שמוכנים להסכים לאמירה שהרגולציה היא אחת מהסיבות העיקריות העומדות מאחורי יציבות המערכת הבנקאית בארץ", אמר פרי.
בתחזית לשנה הבאה, צופה פרי כי 2009 לא תהיה קלה: "אנחנו נחזור לשיעורי אבטלה גבוהים, אך מערכת ההון בארץ יציבה. הנדל"ן הוא הראשון שיבשר על ההאטה והמיתון".
פרי הוסיף כי הרגולציה בארץ, כמו ועדת בכר, גרמה לשוק אשראי חוץ בנקאי, שלא פועל כמו בנק שמבקש ביטחונות. "המערכת החוץ בנקאית תתקשה, ופה קיים סיכון. אם שוק האג"ח לא יירגע מהפאניקה צפויות קריסות גם בחברות יציבות וטובות, ויתגברו המשיכות מקופות הגמל", אמר.
פרי הוסיף כי התקשורת מלבה את הפאניקה והדגיש כי שוק הנדל"ן אינו הומוגני, וכי יש אזורים חזקים וחלשים. "נדל"ן מניב עומד בפני מצוקת נכסים. נדל"ן מגורים הוא הלחם השחור, יש פה רמת ביקוש גבוהה וקבועה ופה צפויה בעיה פחות חמורה. בנדל"ן מסחרי הביקוש יקטן. החלק הפגיע ביותר הוא בהשקעות נדל"ן בחו"ל - בייחוד בחלקים הנעשים על אג"ח".
לגבי קופות הגמל והצריכה הפרטית, אמר פרי כי קופות הגמל יגלשו להאטה בתחום הריאלי ויידרדרו להאטה בצריכה הפרטית. "חיינו בתחושת עושר שנעלמת עתה. הצרכן הפרטי יקפיא כל מה שנתפס כמוצר יוקרה, הצרכנים ייכנסו ב-2009 לדפנסיביות, לעצירה. תהיה לזה השפעה דרמטית על התוצר והפיטורים במשק", הזהיר.
פרי סיכם את התחזית לשנה הבאה ואמר כי ישראל ניצבת בפני תקופה של חולשה: "התחזית היא התאוששות מתונה בכלכלה המקומית ב-2010, אך האירועים בחו"ל עשויים לערער תחזית זו".
פרי ציין כי ברק אובמה מתמודד מול אתגר משולב חסר תקדים: הקריסה הכלכלית יחד עם הטרור העולמי, וכי הוא צריך להחליט האם חבילות החילוץ מחזיקות מים או שמן. פרי הוסיף כי אף על-פי שהבנקים המרכזיים העבירו כסף לבנקים לא חזר האמון לשווקים וכי "השווקים המפותחים איבדו למעלה מ-90% מערכם".
פרי מעריך כי בישראל לא יקרה משבר קיצוני כמו בארה"ב, ובוודאי לא באותה עוצמה. "פה השיטה עובדת אחרת, אנחנו בודקים כושר החזר ולא נותנים מימון רחב. בועת הנדל"ן קרתה אצלנו בשיעורים נמוכים ואין פה זעזוע על המערכת הכלכלית והפיננסית בישראל. כלכלת ישראל יציבה ואנו נמנים עם אלו שיחטפו רק רוח גבית מארה"ב. עם זאת, בארץ המשבר עדיין בפתח, לא ממש בלב הסערה. אצל חלק מהחברות, בייחוד הבינוניות, פיטורים וקיצוצי שכר הם ניצול הזדמנות ולא צורך אמיתי".

תאריך:  18/12/2008   |   עודכן:  18/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יעקב פרי: יהיו קריסות גם בחברות טובות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא תמיד, זו חוכמה להגיד
א.ק  |  18/12/08 15:44
2
כל מה שפרי אמר כבר נאמר
גיגי  |  18/12/08 19:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילה צורף ואמיתי זיו
הזכיינית הרוויחה כ-7 מיליון שקלים מפרסום בתוכנית הגמר לבדה    בעקבות שליחת יותר מ-2 מיליון SMS בתוכנית האחרונה: הכנסות של 600 אלף שקלים לקשת ו-350 אלף שקלים לחברות הסלולר
ניר צליק
הפסידה ברבעון הרביעי 362.5 מיליון דולר לעומת 18.9 מיליון דולר ברבעון המקביל    ההפסד הנקי זינק ל-363 מיליון דולר בשל הפחתת המוניטין והוצאות על נכסים בלתי מוחשיים
ניר צליק
זאת כחלק מתוכנית ייעול שהוכרזה בתחילת השנה    על-פי הערכות, מאז תחילת השנה עזבו את החברה כ-200 עובדים
מחלקה ראשונה
היה בעבר סמנכ"ל 'קידום' וניהל את המערך הכולל של החברה בארה"ב
גלית יצחק
תלמידי שכבה י', מבית הספר עמל ב' בפתח תקוה יצאו לטיול ברמת הגולן    המורה המלווה, בן 62, החליק לערוץ נחל בעת שניסה לסייע לתלמידה ונחבט בראשו    לאחר ניסיונות החייאה ממושכים נקבע מותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il