X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העיתון מבצע בחודשים האחרונים קיצוצים בכוח האדם אך ממשיך לרשום הפסדים בדוחות בנק הפועלים דורש ממנו לקצץ 9% מההוצאות התפעוליות
▪  ▪  ▪
עופר נמרודי. נדרש לקיצוץ

בנק הפועלים (0.24% , 847.0) דורש מעיתון "מעריב" לקצץ 4 מיליון שקל מהוצאותיו בחודש. הבנק מחזיק כיום (דרך נאמנות) ב-27% ממניות מעריב (0.0% , 890.0) - מניות שהוחזקו על ידי ולדימיר גוסינסקי עד לנובמבר השנה. עבור מעריב מדובר בקיצוץ עצום: בין 8%-9% מההוצאות התפעוליות, זאת בלי להוסיף את הוצאות המימון.
העניין נראה קשה עוד יותר לביצוע לאור העובדה שבחודשים האחרונים מעריב כבר מפטר עובדים, מקצץ בשכר ואף הפחית משמעותית את היקף הפרסום של תוצאות הבורסה במוסף הכלכלי, כל זאת על מנת להקטין את ההוצאות. בישיבת הדירקטוריון אף עלתה ההצעה לקצץ את שכר העובדים בכרבע, ולהקצות להם אופציות במקום השכר. לא ברור מה סיכוייה של הצעה זו הנחשבת ליוצאת דופן בחריפותה לצאת לפועל בשלב זה, ואולם ברור שהנהלת העיתון מחפשת את הדרך שבה תוכל לבלום את הפסדיה הנמשכים של החברה.
על תוכנית הקיצוצים בעיתון ניתן היה ללמוד מהבהרה של הדו"חות הכספיים שפירסם מעריב, לאחר שרשות ניירות ערך ביקשה הבהרה בנוגע לתחזית תזרים המזומנים שהופיעה בדו"חות. מעריב הודיע כי החל בינואר 2009 יבוא לידי ביטוי חיסכון חודשי של 2.1 מיליון שקל, שמקורו בתוכנית התייעלות תפעולית שהחלה בספטמבר 2008. עיקרי התוכנית הם קיצוץ בשכר, השתתפות עובדים בהוצאות ותיקון בהסכמים עם ספקים.
בנוסף צוין בהודעה כי ביום פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של 2008 התכנס דירקטוריון החברה והחליט על קיצוץ נוסף בכוח אדם ובהוצאות תפעוליות בהיקף של 2 מיליון שקל בחודש. קיצוץ זה אמור להביא את הפחתת הוצאות השכר והוצאות התפעול האחרות ל-49.2 מיליון שקל בשנה. זאת, כשהוצאות שכר העובדים, ההנהלה ושכר מפיצי העיתונים הסתכמו ב-2007 ב-253 מיליון שקל. מאז גם הודיע מעריב כי הוא מעמיד את בית מעריב למכירה כאשר לפי הערכות בשוק שוויו של בית מעריב הינו כ-45 מיליון שקל.
באמצע השבוע הודיעה חברת דירוח האג"ח - מעלות - כי בצעד דרסטי היא מפחיתה את דירוג האג"ח של מעריב בעשר דרגות - מ-BBB מינוס ל-CC. במעלות הסבירו כי העיתון לא יוכל להמשיך ולהתקיים במבנה ההון הנוכחי שלו במהלך הרבעונים הקרובים, עקב בעיות נזילות ותזרים. במהלך נובמבר הודיע בנק הפועלים כי הוא מסכים לדחיית המועד הקובע לבחינת עמידת מעריב בהתניות הפיננסיות לתום שנת 2008, כאשר במעלות מעריכים כי הוא לא יעמוד בהתניות הפיננסיות במועד הקובע, וייאלץ להגיע להסדר נוסף עם הבנקים.
מהדו"חות הכספיים של העיתון לרבעון השלישי של 2008 עולה כי הפסדיו התפעוליים ממשיכים להעמיק: את תשעת החודשים הראשונים של 2008 סיים מעריב בהפסד תפעולי של 55 מיליון שקל, וההפסד הנקי לתקופה קפץ ל-71 מיליון שקל. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון ב-107.6 מיליון שקל - ירידה של 14.4% לעומת הרבעון המקביל ב-2007. הרבעון השלישי של 2008 היה הרבעון השמיני ברציפות שבו הכנסותיה ירדו בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת והרבעון ה-12 ברציפות שבו החברה רושמת הפסד תפעולי.

תאריך:  18/12/2008   |   עודכן:  18/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעריב נדרש לקצץ 4 מיליון שקל בחודש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שידפיסו העיתון על ניר טואלט
עיתון דו שימושי  |  18/12/08 23:00
2
הכנסת עורכים שמאלניים הרחיקו
את רוב הציבור  |  19/12/08 06:41
3
מגיע להם! מאז העורכים השמאלנים
מעריב הפך משעמם  |  19/12/08 08:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
שלושת השרטוטים התגלו בדרך מקרה על צידו האחורי של ציור שמן של גאון הרנסנס, ומשערים שהוא צייר גם אותם
משה ריינפלד
מייקל אדיסון, בן 28, הורשע ברצח שוטר אך טען כי המשפט לא הוגן משום שהוא שחור    בניו המפשייר לא היו הוצאות להורג בפועל זה 70 שנה
שמרית טסה
שני מינויים חדשים בחברה: שלומי טחן מונה למנכ"ל אלרוב ישראל ולמנכ"ל מלון מצודת דוד, ומסימו איאני מונה למנכ"ל תפעול של אלרוב בעולם    ג'ורג'י אקירוב: "מסימו ושלומי יחזקו את השדרה הניהולית בחברה בתקופה עסקית מאתגרת זו"
אייל גרוסברד
כוכב פילדלפיה, שהגיע מהקליפרס, שבר עצם בזרוע וקרע רצועה בכתף
משה ריינפלד
55 טייסי מסוקים למדו בארץ שבועיים כיצד לפעול בתנאי מדבר מאובק לקראת שירותם באפגניסטן    הרמטכ"ל הצ'כי צפה בסיום התרגיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il