X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההלוואות שיאפשרו לג'נרל מוטורס וקרייזלר לשרוד חודשים אחדים, מותנות בוויתורים של העובדים המאוגדים ושל הנושים על הישגיהם
▪  ▪  ▪
סגרה את כל המפעלים לחודש. קרייזלר [AP]

ענקי ייצור הרכב האמריקניים ג'נרל מוטורס וקרייזלר השיגו (יום ה', 18.12.08) התקדמו ניכרת לקראת עסקה שתבטיח להם הלוואות חירום מהממשל. מדובר בהלוואות גישור לכמה חודשים, שיותנו בשינויים מבניים ממשיים, מסרו מקורות המקורבים למשא-ומתן. לדבריהם, אפשר שהממשל יודיע על מתן ההלוואות בתוך שעות אחדות.
נציגי שני ענקי הרכב והממשל האמריקני המשיכו ביום ה' בלילה בשיחותיהם, בדלתיים סגורות. הן ג'נרל מוטורס והן קרייזלר נאלצו להשבית מפעלים ולשלוח אלפי פועלים בצפון אמריקה לבתיהם במאמץ לחסוך כסף מזומן, והזהירו כי בלי סיוע פדרלי יפשטו את הרגל.
עסקת החבילה שמגבש הממשל תחייב את היצרנים, בין היתר, לדרוש מהעובדים חברי האיגודים המקצועיים ומהנושים לוותר על חלק מהישגיהם בהסכמים שחתמו עם היצרנים.
ג'נרל מוטורס וקרייזלר נמנעו מלמסור פרטים על השיחות, המתנהלות זה כשבוע, לאחר שניסיון להשיג אישור של הקונגרס להלוואה לענף, נכשלה בהצבעה בסנאט.
הנשיא ג'ורג' בוש אמר ביום ה' כי הוא חושש מההשפעה שתהיה ל"פשיטת רגל מסודרת" על השווקים ועל המשק האמריקני. עם זאת, אמר הנשיא, המסיים את תפקידו בעוד חודש, כי יצרני הרכב יצטרכו להוכיח שיש להם תוכניות מעשיות להפוך לתחרותיות ורווחיות.
אי-ודאות שנותרה היא מה יעלה בגורל קרייזלר, שהיא החולייה החלשה ביותר בענף הרכב האמריקני, לאחר שתקבל את הלוואת הגישור. מנכ"ל קרייזלר, בוב נרדלי, אמר בחודש שעבר כי החברה, שרוב מניותיה נמצאות כיום בידי קרן השקעות פרטית, זקוקה הן להלוואות מכספי משלם המסים והן לברית עם אחד מיצרני הרכב האחרים כדי שתוכל לשרוד.
בהזדמנות אחרת, אמר נדרלי כי קרייזלר תוכל לשרוד גם לבדה, אך רוב הפרשנים מטילים ספק בסיכוייה לכך בגלל תלותה הרבה בשוק האמריקני וחוסר יכולתה לממן תוכניות לפיתוח כלי רכב חדשים.
קרן ההשקעות הפרטית סרברוס שרכשה 80% מקרייזלר מחברה הרכב הגרמנית דיימלר, שכרה יועצים לבדוק מגוון של אופציות, ובהן מכירת הנכסים הרווחיים ביותר של קרייזלר, לרבות המותג ג'יפ וקו הייצור של המיני-ואן שלה.
גם פורד בסכנה
הן ג'נרל מוטורס והן קרייזלר אמרו כי פשיטת רגל אינה אופציה מבחינתן, בגלל הסכנה שצעד כזה יבריח לקוחות רבים עוד יותר. כמו-כן, הזהירו כי פשיטת רגל של אחת מהן עלולה למוטט ספקים ולסכן את שתי החברות האחרות משום שחלק מהספקים החשובים ביותר משרתים את כולן.
החברה השלישית, פורד, אינה מבקשת הלוואת חירום, אך ביקשה מהממשל להעמיד לרשותה הלוואות עומדות למקרה שהמצב יחמיר יותר מהצפוי ב-2009, או למקרה שקרייזלר או ג'נרל מוטורס תתמוטט.
הן ג'נרל מוטורס והן קרייזלר נפגעו קשה מההחמרה הפתאומית של משבר האשראי מאז ספטמבר, המקשה על לקוחות להשיג הלוואות לרכישת מכוניות.
המכירות של ג'נרל מוטורס בארה"ב נפלו בנובמבר ב-41%. מראשית השנה ירדו המכירות שלהן ב-22% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.
קרייזלר סוגרת החל מיום ו' (19.12.08) את כל 30 המפעלים שלה לחודש ימים לפחות כדי למנוע את המשך הצטברות המלאי של מכוניות לא מכורות.

תאריך:  19/12/2008   |   עודכן:  19/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ענקי הרכב בארה"ב קרובים לקבל הלוואות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מטח רקטות וירי פתחו את הבוקר שאחרי סיומה הרשמי של הרגיעה ברצועת עזה    אולמרט וברק סיכמו: 'הקפאת מצב' ובחינה של התנהלות חמאס
משה ריינפלד
שר ההגנה האמריקני רוברט גייטס הורה לתכנן את סגירת מתקן המעצר לטרוריסטים באופן ש"ימשיך להגן על העם האמריקני"
שמואל שוסטר
חששות מקריסת תעשיית הרכב והיחלשות הנפט הפילו את המדדים    פורד איבדה 9.5%; צורן נסוגה ב-8.3%    צ'ק פוינט ירדה ב-4.7%    פאנדטק נחלשה ב-6.5%    אורכית השילה 5.6%
נמרוד הלפרן
מחיר הנפט הגולמי נמוך כעת ביותר מ-75% מהשיא שרשם בחודש יולי
רותי אברהם
בית המשפט הוציא צו המונע מהשף שי עשהאל להתחרות בשותפו לשעבר השף יניב פרטוש תמיר    השניים פירקו שותפות מיזם סדנאות בישול    השופטת: הסכם אי התחרות תקף בחלקו - עשהאל יכול לבשל כשכיר אך לא לפרסם ולשווק עצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il