X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סיוע הצלה בינלאומי ללטביה
קבוצת מלווים בינלאומיים, ובראשם קרן המטבע הבינלאומית, הודיעה על מתן מלווה הצלה בסך 10.5 מיליארד דולר כדי למנוע את קריסתה / בתמונה: איוואר גודמניס, ראש ממשלת לטביה [צילום: AP]

קבוצה של מלווים בינלאומיים, ובראשם קרן המטבע הבינלאומית, תיתן מלווה הצלה בסך 10.5 מיליארד דולר ללטביה, שכלכלתה עומדת על סף קריסה בגלל המשבר הכלכלי העולמי.
קרן המטבע הבינלאומית הודיעה (יום ו', 19.12.08) כי תעמיד לרשות לטביה הלוואה עומדת בסך 2.4 מיליארד דולר, ואילו האיחוד האירופי ייתן הלוואה בסך 4.3 מיליארד דולר. כלכלת לטביה נפגעה קשה לא רק מהמשבר העולמי אלא גם מצמיחה בלתי מבוקרת הנמשכת זה שנים.
סך כל המלווה ללטביה, שמספר תושביה רק 2.3 מיליון, גדול בהרבה ממלוות ההצלה שניתנו למדינות אחרות, בחישוב לנפש. מלווים אחרים ללטביה יהיו הבנק העולמי, מדינות סקנדינביה, צ'כיה, פולין, ואסטוניה, שכנתה של לטביה.
מנהל קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס-קאהן, אמר כי חבילת ההצלה תסייע לחזק את נזילותו של המגזר הפיננסי של לטביה, לשקם את יציבותה הכלכלית ולחזק את התחרותיות במדינה הבלטית.
כדי לזכות בהלוואות אולצה ממשלת המרכז-ימין של לטביה לעשות שינויים מפליגים בתקציב לשנה הבאה, ובמיוחד לקצץ בהוצאות. ואולם הותר ללטביה לשמור על גירעון גדול בתקציב - 4.9% מהתוצר המקומי הגולמי - בעוד היא נאבקת לחדש את הפעילות במשק.
משרד האוצר של צרפת, שהיא כעת הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, הודיע כי הכספים יסייעו ללטביה למלא את התנאים הדרושים לכניסה לגוש האירו. המשרד מסר כי חלקו של האיחוד האירופי במלווה טעון אישור של הנציבות האירופית, שתדון בו בינואר, ולאחר מכן של שרי האוצר של 27 מדינות הגוש.
קרן המטבע הבינלאומית הודיעה אף היא כי הסיוע ללטביה טוען אישור של הנהלתה ושל מועצת המנהלים שלה.
אינפלציה דו ספרתית
לטביה היא השנייה במדינות האיחוד האירופי המקבלת סיוע פיננסי מאז החל המשבר הפיננסי העולמי. קרן המטבע העניקה הלוואות להונגריה, וכן לאיסלנד, לפקיסטן ולאוקראינה.
המשבר העולמי פגע קשה בלטביה. המשק הלאטבי הצטמק והביקוש המקומי הצטמצם. התוצר המקומי הגולמי ירד ברבעון השלישי של השנה ב-4.6% לעומת הרבעון המקביל לפני שנה, והממשלה צופה כי ייפול ב-5% ב-2009 וב-3% ב-2010.
בשנים 2007-2005 היה המשק הלטבי בעל שיעור הצמיחה המהיר ביותר באיחוד האירופי. התוצר המקומי הגולמי של המדינה גדל ב-2006 ב-12.2%, בזכות גאות בשוק הנדל"ן ובהוצאות לצריכה, ואולם כלכלנים הדגישו כי הגירעון בחשבון השוטף של המדינה התנפח והאינפלציה עומדת על שיעור דו ספרתי, והזהירו מפני התחממות יתר של הכלכלה.
חבילת הסיוע ללטביה באה שלושה ימים לאחר שהבנקים המרכזיים של דנמרק ושוודיה הגדילו את קו האשראי שהעמידו לרשותה מדינה הבלטית בסך חצי מיליארד אירו כדי לבלום את נפילת המטבע שלה, הלאט.

תאריך:  20/12/2008   |   עודכן:  20/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
לאחר ששתי המדינות חידשו השבוע את הטיסות, השייט והדואר הישירים ביניהן, מבטיחה סין גם לעזור לכלכלת טייוואן
משה ריינפלד
ראש הממשלה הגיש את התפטרותו לאחר שבית המשפט העליון התריע על ניסיון הממשלה להשפיע על דיוניו בעניין מכירת בנק פורטיס
משה ריינפלד
תעשיית ההקלטות בארה"ב הודיעה כי תצמצם את התביעות המשפטיות נגד גניבת יצירות מוגנות, עקב הסכמת ספקי אינטרנט לנתק פיראטים מהרשת
משה ריינפלד
שינוי בתנאי מעצר הבית של האיש שהונה יחידים, ארגונים וחברות בעולם ב-50 מיליארד דולר מחייב אותו לשכור מאבטחים, כנראה בגלל איומים על חייו
מחלקה ראשונה
ארבע רקטות קסאם נורו הבוקר לעבר ישובי עוטף עזה    הנפילות בשטחים פתוחים - אין נפגעים ולא נגרם נזק    צה"ל ערוך לפעולה נרחבת ברצועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il