X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: AP]
הפנדות יוצאות לטייוואן תחת אבטחה כבדה
רשמית לא הוסבר מדוע הופקדו מאות שוטרים על מסע הפנדות לביתן החדש בטייפה, לאחר שסין העניקה אותן במתנה לטייוואן עם הפשרת היחסים [AP]

יותר מ-500 מאבטחים ושוטרים חמושים שמרו (יום ב', 22.12.08) על נמל תעופה בדרום סין, לקראת המראתם של זוג פנדות לביתם החדש בגן חיות בטייוואן. פרשנים טוענים כי האבטחה הקפדנית מלמדת כי למרות שהפנדות נועדו לסמל את הפשרת היחסים בין שתי המדינות, עדיין יש מתיחות פוליטית. מפלגת האופוזיציה בטייוואן, המפלגה הפרוגרסיבית הדמוקרטית, טוענת כי משלוח הפנדות הוא תעמולה קומוניסטית למען איחודה מחדש של טייוואן עם סין.
מטוס של חברת התעופה הטייוואנית אווה אייר נחת ביום ב' בנמל התעופה שואנגליו בעיר צ'נגדו שבדרום מערב סין, ואמור לצאת ביום ג' עם הפנדות טואן-טואן ויואן-יואן, מסרה סוכנות הידיעות הסינית הרשמית סינהואה. כאשר מצרפים את שמותיהן של שתי הפנדות, בנות 4, מתקבל צירוף מילים שפירושו בסינית "איחוד מחדש".
הטלוויזיה המרכזית הסינית דיווחה כי בנוסף על מאות השומרים, ייחסמו כל הדרכים כאשר הפנדות, המתגוררות בשמורה, כ-120 קילומטר מצ'נגדו, ייסעו לנמל התעופה בשיירה. בדיווח לא הוסבר מדוע יש צורך באבטחה כה כבדה, אך האירועים בעניין טייוואן היו תמיד רגישים בסין.
משטרת צ'נגדו הסתפקה בהודעה קצרה: "אנו יכולים להבטיח שהפנדות הללו יגיעו לטייוואן בטוחות ומאושרות".
בייג'ין הציעה תחילה לתת פנדות במתנה לטייוואן בשנת 2005 בתקווה שהדבר יחזק את התמיכה הציבורית באיחוד מחדש עם סין היבשתית, אך מנהיגיה הקודמים של טייוואן, שתמכו בעצמאות טייוואן מסין, דחו את ההצעה. הנישא הנוכחי של טייוואן מא יינג-ג'או מנסה לשפר את היחסים עם סין, והסכים לקבל את הפנדות כמחווה של רצון טוב.
בית זכוכית ואבן
טייוואן וסין נפרדו זו מזו במלחמת האזרחים ב-1949. סין הזהירה פעמים רבות כי כל צעד של טייוואן להכריז רשמית על עצמאותה מסין פירושו יהיה בגדר הכרזת מלחמה עליה.
אל צמד הפנדות יתלוו במסעם וטרינר ומטפל. יינתנו להן כדורים נגד בחילות ויותר מ-800 קילוגרם במבוק, למקרה שלא יאהבו את המזון שיוצע להן בגן החיות של טייפה.
ביתן החדש יהיה בית זכוכית ואבן דו-קומתי. לאחר הסגר של חודש, ייפתח הכלוב לציבור, בערך בראש שנת הירח הסינית החדשה ב-26 בינואר.
הפנדה ייחודית לסין ומשמשת קמע לאומי לא רשמי שלה. סין שולחת פנדות למדינות אחרות כדי לציין התחממות יחסים דיפלומטיים או מיפנה בקשרים.

תאריך:  22/12/2008   |   עודכן:  22/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפנדות יוצאות לטייוואן תחת אבטחה כבדה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בהצעה: שני מסלולי סיוע אשר במסגרתם תשתתף המדינה במימון עלות העבודה של עובדים חדשים    מסלול אחד מיועד לקליטת עובדים נוספים בפריפריה באוכלוסיות היעד, ואילו השני מיועד לקליטת עובדים במרכזי פיתוח של חברות גדולות באזורים אלו
משה ריינפלד
הפעם צופה יצרנית הרכב היפנית שהרווח שלה יהיה בשנת הכספים היוצאת זעיר יחסית לרווח בשנה הקודמת, והמכירות יירדו ב-4%
עופר וולפסון
המחסן החדיש מפחית באופן משמעותי עלויות ומצמצם ומנטרל 760 טון פחמן דו-חמצני לשנה    DHL העולמית התחייבה להפחית את פליטת הפחמן הדו-חמצני שלה ב-30% עד שנת 2020
גלית יצחק
מי שמעוניין לשמור על המשקל יכול לנסות להכין לביבות דלות פחמימות או סופגניות אפויות דיאטטיות - רק עם 144 קלוריות לסופגניה    ואם אתם מעוניינים לנסות מילוי קצת שונה בסופגניה, מחלבות גד מציעה מילוי בגבינת מוצרלה
משה ריינפלד
עלי הכימי כבר נידון פעמיים למוות, וצפוי לעונש מוות שלישי על המתת תושבי העיירה הכורדית בגזים, אך ממשלת עירק אינה ממהרת להוציאו להורג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il