X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השנה ייוצאו כ-1,100 טון פרחים לשווקים באירופה לקראת החג 80% מהייצוא נעשה על-ידי חברת אגרסקו בחג המולד עומד יצוא הפרחים על כ-3 מיליון אירו מתוך 200 מיליון אירו בשנה
▪  ▪  ▪
יתרון גדול לישראל בייצוא לחג המולד בעונה זו של השנה [צילום: יח"צ]

יצוא הפרחים לחו"ל מראה ירידה של 15%, ביחס לשנה שעברה, בכמות המכירות של פרחים וענפי קישוט מישראל בבורסות הפרחים ושווקי אירופה לחג המולד. עיקר הירידה נובע ממחסור בפרחים מסוג ציפורן ששווק דרך ישראל מרצועת עזה. יצוא הפרחים מישראל לחג המולד עומד על 1,100 טון פרחים, מתוכם 80% מיוצאים באמצעות חברת אגרסקו. השיווק העיקרי התקיים במהלך חמישי האחרון והיום יהיה היום האחרון לשיווק אווירי של פרחים לפני כניסת החג, אז נסגרים השווקים.
בישראל יש כיום 1,000 מגדלי פרחים לייצוא, וסך כל מחזור מכירות של יצוא הפרחים הישראלי, מכל הארץ, בחג המולד, עומד על כ-3 מיליון אירו ו-200 מיליון אירו בשנה.
איילון גדיאל, מנהל מו"פ ערבה אמר כי לקראת חג המולד ייוצאו מאזור הערבה מעל 30 טון פרחים. גדיאל ציין כי לאזור הערבה יתרון גדול בייצוא פרחים לאירופה בעונה זו של השנה מאחר ובארצות אירופה שורר חורף ואילו בערבה טמפרטורות נוחות וקרינת אור גבוהה. עוד אומר גדיאל, כי סוגי הפרחים המועדפים לחג המולד באירופה הם חמניות, ליזיאנטוס, ורדים, נוריות, וטרכליום, כאשר הצבעים המבוקשים הינם לבן ואדום. מחיר הפרחים השנה עמד על 18 סנטים לפרח בממוצע.
חביב הזה, מנהל שיווק פרחים באגרסקו, אמר כי מגדלי הפרחים בארץ עברו מספר משברים בארצות אירופה בעבר שהשפיעו על הביקוש, אך למשבר הנוכחי יש להיערך אחרת. "אין ספק שהקהל בעולם יבצע צמצום בקניות יוקרה, מסעדות וכדומה, אך לפרחים יש הערכה והם אינם נתפשים כקנייה יוקרתית. בחג המולד אנו רואים ירידה בקניית מתנות יוקרה, וחזרה לרכישה של מתנה מסורתית כמו זר פרחים, למרות שהרכישה הינה של פרחים מסוג פחות יקר. היתרון של ענף הפרחים לייצוא מישראל, הינו העושר הבוטני המגוון והאיכות של הפרחים", ציין.
הזה הוסיף כי ענף הפרחים ממשיך באקלום גידולים חדשים המאפשרים גידול של פרחים מבוקשים ויוקרתיים לייצוא, כמו פרחי האדמונית הנחשבים יוקרתיים ומחירם גבוה.
לדבריו, כיום ישנו מערך יעיל ומאורגן לייצוא סחורות חקלאיות במסגרתו הפרחים נקטפים בשעות הבוקר ומועברים תוך יום עד יומיים ליעדם בשווקי אירופה.
חג המולד נחשב לאחד משיאי עונת הייצוא של הפרחים, כמו חג הפסחא, חג האוהבים הבינלאומי (יום ולנטיין) ויום האם. כ-90% מגידולי הפרחים בישראל מיועדים לייצוא. הפרחים מישראל נחשבים לפרחים באיכות גבוהה, ונסחרים בבורסות אירופה.

תאריך:  22/12/2008   |   עודכן:  22/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
15% ירידה בייצוא פרחים לחג המולד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רובי שטיינברג
אחרי 20 שנה - בית חדש לג'ירפות בספארי
עידן יוסף
יו"ר המפלגה רפי איתן מכניס שמות חדשים לרשימה    בשמות: אפרים לפיד, יורם בלשר, יהושע פרץ, שמרית אור וסנדו מזור
גלית יצחק
הנהלת המלון הזמינה את שפרה ואחיותיה להתארח בסוויטה הנשיאותית במלון    ייהנו מכניסה חופשית לספא וטיפול בחמאם הטורקי    [צילום: פלאש 90]
רובי שטיינברג
כך עולה ממחקר שנערך במשרד לביטחון פנים    שיעור נשירה נמוך במיוחד של אסירים מתוכניות הגמילה    המלצה: להגדיל את מספר שעות הטיפול היומיות
עופר וולפסון
השביתה מתוכננת להתחיל ביום שני הבא ולהחריף בהדרגה עד להשבתה מלאה    ראשי הארגונים: "אם שר התמ"ת לא יעביר מקדמות לצורך סיבסוד שכר הלימוד ולא יתחייב להמשיך לסבסדו גם לאמהות שפוטרו, לא תהיה ברירה אלא לפתוח בצעדי מחאה כדי להגן על ההורים והילדים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il