X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מיליארדרים כגון דריפסקה ואברמוביץ' זקוקים להלוואות ממשלתיות כדי לפרוע חובות, ופוטין יכול לנצל זאת כדי להגדיל את חלקה של הממשלה בחברותיהם
▪  ▪  ▪
יחזיר את השליטה לממשלה. פוטין [AP]
רוסיה מצילה שני אוליגרכים
משה ריינפלד
אולג דריפסקה, ששמו נקשר למאפיה הרוסית, ומיכאיל פרידמן, יקבלו הלוואות ממשלתיות במיליארדי דולרים כדי לפרוע חובות לבנקים במערב
לרשימה המלאה

הדר פרבר
פוטין מזהיר מפני שלטון האוליגרכים

האוליגרכים של רוסיה עומדים בתור לבקש סיוע הצלה מהקרמלין, והדבר נותן לראש הממשלה ולדימיר פוטין הזדמנות להגדיל את שליטת הממשלה בחברות הגדולות ביותר במדינה. לדברי סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג, מדובר בבקשות להלוואות בסך 78 מיליארד דולר.
12 שנה לאחר שהאוליגרכים השיגו בעלות על ענפי משק שלמים של ברית המועצות לשעבר, בזכות השגת כספי הצלה לממשלה, התהפכו היוצרות. יותר מ-100 בעלי עסקים גדולים מבקשים כעת הלוואות מפוטין ומהממשל של הנשיא מדוודב, לאחר ששקעו בחובות של כ-110 מיליארד דולר שעליהם לפרוע בשנה הבאה. סכום זה גדול פי שניים מחובותיהן של ברזיל, הודו וסין גם יחד.
האוליגרכים שהגדילו את החוב הבינלאומי פי שלושה בשלוש השנים שחלפו, מעמידים כעת חלקים מהונם כבטוחות תמורת סיוע ממשלתי. פוטין כבר מסייע לאוליגרכים רומן אברמוביץ' ואולג דריפסקה, ובודק גם בקשות של דמיטרי פומפיאנסקי, אלכסיי מורדשוב, וולדימיר יבטושנקוב.
האוליגרכים, אנשי עסקים רוסים שהפעילו השפעה פוליטית כדי להשיג נכסים בתקופת התמוטטות הקומוניזם, סיפקו בשעתם לממשלה מימון שמעולם לא הוחזר להם.
לפחות 10 מתוך 25 האוליגרכים העשירים ביותר נתקלים מאז אוגוסט בלחץ של הנושים, לאחר שהמשבר הפיננסי החמור ביותר ברוסיה מאז 1998 מחק 230 מיליארד דולר מערך רכושם, לפי נתוני דויטשה בנק ובלומברג.
רווחיהם של ארבעת יצרני הפלדה הגדולים ברוסיה וכן של TMK, היצרן הגדול יותר של צינורות לתעשיית הנפט והגז, יפלו בשנה הבאה בכ-50% ל-10.5 מיליארד דולר עקב נפילת מחיר המתכת. הדבר עלול לגרום לכך שהחברות לא יהיו מסוגלות לשלם בעד משהו שהוא מעבר לחובותיהן ל-2009 בסך 10.3 מיליארד דולר. אם הן יפרעו את החובות הללו - לא יישאר להן כסף להשקעות הון, אומרים פרשנים.
הסיכויים ללוות שוב כדי לממן את החובות מצטמצמים והולכים. מלחמת רוסיה עם גאורגיה, נפילת מחיר הנפט ב-75%, והחמרת משבר האשראי, אילצו את המשקיעים למשוך מאז אוגוסט 211 מיליארד דולר במניות, אגרות חוב ומטבע מרוסיה. המשיכות החלישו את הרובל ב-17% לעומת הדולר, ואילצו את ממשלת רוסיה להזרים 163 מיליארד דולר, שהם 27% מיתרות המטבע של המדינה. הרובל נפל לרמתו הנמוכה ביותר אחרי כמעט שלוש שנים לעומת הדולר.
פוטין הכריז כי אין לו כל כוונה להלאים את המשק. הוא התחייב ב-4 בדצמבר לתת הלוואות ולרכוש מניות בחברות הזקוקות לעזרה. פוטין סיפק מאז אוקטובר 12 מיליארד דולר הלוואות לחברות כגון אלה שבבעלות אברמוביץ', בן 42, ודריפסקה, בן 40, והתחייב לתת עוד 38 מיליארד דולר.
כל זה מכסה רק כמחצית מהסכום שביקשו האוליגרכים. בין המבקשים, פומיאנסקי, בן 44, מ-TMK, האמור לפרוע ב-2009 חוב בסך 1.7 מיליארד דולר, יותר מתחזית הרווח של החברה. TMK מתכננת לעכב חלק מהשקעותיה ולקחת הלוואות לזמן ארוך יותר כדי לממן מחדש את עצמה.
דריפסקה מוכר נכסים
דריפסקה מוכר את בנק סויוז במוסקבה ועשוי להיפרד גם משליטתו בחברת הביטוח המוסקבאית אינגרוסטראך, מסר העיתון ודומוסטי בשבוע שעבר.
דריפסקה, שהוכתר באפריל בכתב העת פורבס כאדם העשיר ביותר ברוסיה, העביר באוקטובר לידי בנקים נושים, חבילות מניות ביצרנית חלפי הרכב מאגנה שבקנדה ובחברת הבניה הגרמנית הוכטיף, לאחר שהמניות איבדו יותר ממחצית ערך השוק שלהן. הלוואה שקיבל בסך 4.5 מיליארד דולר מהממשלה אפשרה לחברת האלומיניום שלו רוסאל לשמור על הנתח שלה בשיעור 25% בנורילסק, יצרנית המתכות הגדולה ברוסיה. עוד 1.8 מיליארד דולר ניתנו בהלוואה לאווראז, יצרנית פלדה בבעלות חלקית של אברמוביץ'.
דריפסקה אמר כי הוא רוצה למכור מניות בכל החברות שלו, לרבות רוסאל, יצרנית האלומיניום הגדולה בעולם, כדי לפרוע את ההלוואות. דריפסקה אמר כי הוא מקווה להשיג משקיעים חדשים בחברות שלו עד סוף מארס.
חברת סיסטמה, בבעלות יבטושנקוב, עשויה לבקש מהמדינה הלוואה בסך 2 מיליארד דולר כדי לפרוע חובות בשנה הבאה.
ולדימיר פוטאנין, בעל חבילת המניות הגדולה ביותר בנורילסק ניקל, עשוי להפסיד את כולה לממשלה בתוך שנה, מדווח העיתון ודומוסטי. העיתון אומר כי המניות משועבדות להלוואה בסך 3 מיליארד דולר שקיבל פוטאנין מהממשלה.

תאריך:  22/12/2008   |   עודכן:  22/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוליגרכים מבקשים 78 מיליארד דולר מפוטין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
המדינה פנתה היום לביהמ"ש העליון בבקשה שזה ישקול שוב את שאלת ניכוי המס בטיפול בילדים לנשים עובדות    טענת המדינה היא כי בעטיו של המשבר הכלכלי הפוקד את המשק צפויה ממילא ירידה ניכרת בהכנסה ממיסים וצעד זה רק יחריף את המצב    האוצר מעריך כי העלות התקציבית של המהלך מסתכמת במיליארדים רבים
איציק וולף
תנועת האישה הדתית-לאומית "אמונה" מתנערת מהרכב רשימת הבית היהודי וקוראת ליו"ר התנועה לצאת מן הרשימה    "המועצה הציבורית שהרכיבה את הרשימה גנבה את דעת הציבור"
עידן יוסף
אמר שאי אפשר להשיג שלום עם ישראל בשיחות עקיפות    אולמרט יצא לשיחות לקידום המשא-ומתן    נתניהו בגולן: "ממשלת הליכוד תישאר ברמה"
משה ריינפלד
מונטדהאר אל-זיידי יישפט לפני הרכב של שלושה באשמה של תקיפת ראש מדינה, עבירה שהעונש הצפוי עליה הוא 15 שנות מאסר
גלית יצחק
אם אתם אוהבים פרחים, משתלת צומחים בכפר רות מזמינה אתכם להפנינג רקפות    עשרות זני יונים נדירים מהעולם יוצגו בתערוכת יונים ביד בנימין    קניון עזריאלי מודיעין עורך הפנינג ללא תשלום במתחם הקניון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il