X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הדין לעבודה ביטל הסכם לבחירת מסלולי פנסיה בין גימלאי בזק וקרן מקפת השופטים: החותמים התכוונו לחייב את המדינה ההסכם נטול תוקף: לא אושר בידי הממונה על שוק ההון
▪  ▪  ▪
נותרו עם 'שיטת הממוצעים' [צילום: פלאש 90]

שווים ושווים יותר. בית הדין לעבודה בתל אביב דחה תביעה של גימלאי בזק לסעד הצהרתי הקובע כי הם זכאים להמיר את מסלול הפנסיה שלהם. זאת על-פי הסכם משנת 2001 בין בזק, הגימלאים, קרן מקפת וההסתדרות. בהחלטה קבעו השופטים כי להסכם אין תוקף מאחר ולא אושר על-ידי הממונה על שוק ההון באוצר ומלבד זאת מדובר בהסכם הנוגד את עקרון השוויון ומנוגד להסכמים בין הצדדים.
מדובר כאמור בהסכם משנת 2001 בין הגימלאים לחברת בזק, וקרן מקפת על מתן אפשרות נוספת לעובדים לבחור מסלול פנסיה. האפשרויות הן פנסיה על-פי שיטת הממוצעים - אחוז מהשכר הממוצע במשק או לפי חוק שירות המדינה גימלאות - פנסיה הצמודה לדירוג ודרגה. היוזמה להסכם זה באה על-רקע האכזבה שנחלו עובדים רבים אשר בחרו במהלך המעבר לחברת בזק, בפנסיה על-פי שיטת הממוצעים. בעבור זמן התברר כי הגימלה על-פי שיטה זו נמוכה יותר.
הסכם 2001 שעניינו נדון בבית הדין, נועד למעשה למזער נזקים ולאפשר לעובדים לבחור שוב במסלול פנסיה. בעקבות ההסכם הצליחו 70 גימלאים לממשו אולם הממונה על שוק ההון התערב ודרש מבזק לממן את ההמרה, סכום של 50 מיליון שקלים.
בזק דחתה את הדרישה וטענה באמצעות באת-כוחה עו"ד תמר גולן כי למעשה אין לה נגיעה לעניין שכן אליה פנו, לחתימה על ההסכם כדי לרשום אותו כהסכם קיבוצי, רק כאשר ההסכם היה גמור ועשוי. יתרה מכך גולן הדגישה כי בזק חתמה על ההסכם רק לאחר קבלת מכתב התחייבות המבטיח כי לא תהיינה כל עלויות לחברת בזק בהקשר עם ההסכם. המדינה טענה כי לא ניתן אישור הממונה על שוק ההון להסכם ואם היה מובא ההסכם לאישורו הוא לא היה מאשר. המדינה טענה כי קרן מקפת "בחרה להתעלם מהתחייבותה לפנות לקבלת אישור הממונה להסדרים מעין אלה...מתן זכויות כספיות ניכרות לקבוצת עמיתים משמעה פגיעה ביתר עמיתי הקרן ובעקרונות השוויון עליהם מושתתת קרן הפנסיה".
כאמור, הגימלאים פנו באמצעות בא-כוחם עו"ד מאיר ליפא לבית הדין לעבודה לאכוף את ההסכם. אך נכונה להם אכזבה. בית הדין לעבודה דחה את בקשתם. השופטים אייל אברהמי, יהושע ענר וקובי משה קבעו כי מתן זכות בחירה נוספת לקבוצה מסוימת של עובדים "הינה מתן עדיפות בניגוד לעקרון השוויון וללא כל הצדקה עניינית". יתרה מכך, השופטים מתחו ביקורת על הסכם השני. "לטעמנו חתימת ההסכם על-ידי הצדדים מלכתחילה הייתה מלווה בחוסר תום לב, שכן הקרן התחייבה להעניק לתובעים זכות המרת מסלול פנסיה מבלי שהייתה לה היכולת לעשות בעלות ההסכם, בהנחה כי המדינה תשלם. כך גם התובעים שקיבלו את הזכות במסגרת ההסכם, מבלי לקחת בחשבון את העלות ומי ישא בה".
הם הוסיפו כי לאור התחייבות הקרן כלפי בזק בעניין "אי נשיאה בעלויות ההסכם, אין זה צודק לחייב את בזק לשלם את הסכום הנדרש לקבלת אישור הממונה...לא זו אף זו, הואיל ובזק רכשה את הזכויות הפנסיוניות של התובעים, על-פי תחשיבים אקטואריים, הרי שאכיפת ההסכם בנסיבות הענין ידרוש מבזק או מהמדינה כפל תשלום עבור הזכויות הפנסיוניות, ללא הצדקה".
"הסכם 2001 בטל", כתבו השופטים, "בשל העובדה כי לא קיבל ואף לא התבקש אישור הממונה על שוק ההון". "משעה שתנאי מתלה בהסכם לא התקיים הרי שההסכם בטל מעיקרו ואין לו נפקות. אין הצדקה להורות על אכיפת ההסכם, שהינו מנוגד לעקרון השוויון, לתקנון הקרן ולהסכמים בין הצדדים".

בית הדין לעבודה בירושלים עב 1323/07
תאריך:  22/12/2008   |   עודכן:  23/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גימלאי בזק יישארו במסלול פנסיה 'נחות'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השר שאול מופז, החבר כבר שנים רבות בממשלות ישראל, טוען כי המדיניות שבה נקטה ישראל נגד חמאס מאז תפס בכוח את השלטון בעזה הייתה שגויה
עידן יוסף
חדשות ערוץ 2 ויו-טיוב משתפות פעולה    שאלות נבחרות למועמדים שיועלו על-ידי גולשים ישודרו בראיונות עם ראשי מפלגות
רותי אברהם
מדביר שריסס בסמוך לכרם ענבים וגרם נזק ישלם 20 אלף שקלים פיצוי לבעל הכרם    המדביר טען: זה לא הריסוס זה מחלת הכישותית    השופט: המדביר ישלם הוצאות משפט "ריאליות" בגלל התכחשותו
תומר לוי ומאיה חסון
הפער בצמרת זהה. גורם באלופה: בואטנג צריך לחתום בקלן וזה סגור
איציק וולף
נשיא סוריה מחדד את המסר לישראל    "שיחות עקיפות לבדן לא יביאו שלום"    ראש ממשלת ישראל נועד עם נשיא טורקיה ויסעד עם ראש הממשלה הטורקי    אולמרט: לא נוכל שלא להגיב על ירי מרצועת עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il