צמד המנהרות הארוך ביותר בארץ, בין צומת הצ'ק פוסט לבין מחלף רופין בחיפה, באורך 1,600 מטרים, ייפתח לתנועה בעוד פחות משנה וחצי, בחודש אפריל 2010. אישור להקדמת המועד לפתיחת המנהרות, ניתן בצהריים (יום ג', 23.12.08), על-ידי משרד התחבורה במהלך ביקורו של שר התחבורה שאול מופז במנהרות, הנמצאות לקראת סיום כריית צמד המנהרות הראשונות.
קטע הכביש, שייפתח לתנועה באפריל 2010, הנו מחצית מהפרויקט. החצי השני של הפרויקט, בין מחלף רופין לחוף הכרמל, צפוי להערכת זכיין הפרויקט, קבוצת כרמלטון, להיפתח לתנועה בדצמבר 2010. בכך תושלם הקמת המנהרות הארוכות ביותר בישראל, בתוואי שאורכו כשישה קילומטרים, מתוכם 4,800 מטרים במנהרות.
השר מופז הוזמן לסיור כאורח רשות מנהרות הכרמל, בראשות המהנדס עופר דפני, לקראת סיום חפירת המנהרות המזרחיות בעוד כחודש וחצי. בשלב הבא, מתוכננות להתבצע עבודות הנדסיות, בהן הקמת גשרים, רחבות כניסה, עבודות גמר, אספלט, מערכות ניטור, איוורור ואגרה. מופז שיבח את שיתוף הפעולה בין הרשות לבין כרמלטון ומינהלת הביצוע וניצל את ההזדמנות לפגישה עם ראש עיריית חיפה יונה יהב.
שת"פ פרויקטים במהלך הביקור, הוצג שיתוף פעולה בין הפרויקט לבין שני פרויקטים תחבורתיים נוספים שיוקמו באזור בשנים הקרובות: כביש דשנים ודרך נחל הגיבורים, שיבוצעו על-ידי חברת התשתיות העירונית יפה נוף.
שני הפרויקטים, אושרו לביצוע בראשית השבוע שעבר, במסגרת תוכנית ההאצה של המשק. כביש נחל הגיבורים, שיוקם בהשקעה של 180 מיליון שקל, יחבר את העיר התחתית בחיפה, דרך הנחל, עד למחלף רופין. השר אישר את הקמת גשר החיבור בין הכביש למחלף.
פרויקט נוסף שאושר בתוכנית ההאצה, הינו דרך דשנים, שתוקם בהשקעה של 150 מיליון שקל ותקשר את קריית אתא לצומת יגור. הכביש, שאורכו 11 וחצי ק"מ, יעקוף את כל המפעלים הפטרוכימיים במפרץ חיפה, ויאפשר למשאיות לשנע דרכו את החומרים המסוכנים. המצע להקמת מיסעת הכביש, יוכן מערימות העפר הנחפר מתוך הר הכרמל, במסגרת חפירת המנהרות.