X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסקר שערך מכון דחף מגלה כי רוב הציבור אינו יודע מי מנהל עבורו את הפנסיה, כמה דמי ניהול הוא משלם ולאיזה סיכון הוא נחשף מנכ"ל איגוד הבנקים: "צריך לאפשר לבנקים להעניק יעוץ פנסיוני במקומות העבודה ובמפעלים; מקווה שבאוצר יבינו שזו הדרך היחידה למנוע הבורות שחושף הסקר"
▪  ▪  ▪
הרוב אינם יודעים כלל מה יקבלו לאחר הפרישה [צילום: יח"צ]

לציבור מודעות נמוכה לחיסכון הפנסיוני שלו: הרוב אינו יודע מיהם הגופים שמנהלים עבורו את החיסכון הפנסיוני וקרנות ההשתלמות. רוב הציבור מעדיף שהחיסכון הפנסיוני שלו ינוהל בסיכון נמוך, אבל אינו יודע מהו החלק מהחיסכון שלו שמנוהל כיום בסיכון גבוה. כמו-כן, רוב החוסכים אינם מודעים לגובה דמי הניהול שהם משלמים באפיקים הפנסיוניים. תמונת מצב זו עולה (יום ג', 23.12.08) מסקר מיוחד שנערך על-ידי מכון המחקר דחף, בהזמנת איגוד הבנקים.
מהסקר עולה, כי 70% מהציבור אינו יודע מי מנהל את החיסכון הפנסיוני שלו. 52% מהנשאלים השיבו כי אינם יודעים, ו-18% סבורים כי החיסכון הפנסיוני שלהם עדיין מנוהל על-ידי הבנקים (כידוע, בעקבות רפורמת בכר יצאו הבנקים לחלוטין מניהול החיסכון הפנסיוני).
משה פרל מנכ"ל איגוד הבנקים, אמר כי האוצר, הציבור כולו והבנקים נמצאים בימים אלה במקום שבו האינטרס המשותף והדחוף ביותר הוא לאפשר העמקה ושכלול של הייעוץ הפנסיוני. "האוצר עיצב את שוק ההון באופן שבו היועץ האובייקטיבי היחיד בתחום הפנסיוני זו המערכת הבנקאית. כדי לאפשר מצב בו הציבור יימנע מהחלטות לא-רציונליות, צריך לאפשר לבנקים להעניק ייעוץ פנסיוני במקומות העבודה ובמפעלים, להרחיב את מספר המוצרים הפנסיוניים שהם יכולים להפיץ, ולהמשיך בסדרת שינויים שתקדם את הרפורמה למקום בו אנשים יוכלו לשלוט ולהבין מה קורה לחיסכון הפנסיוני שלהם. אני מקווה שבאוצר יבינו שזו הדרך היחידה למנוע את הבורות שחושף הסקר", אמר.
סיכון גבוה או נמוך? אין שום מושג
הסקר מגלה שורה של נתונים שמהם עולה חוסר המודעות של הציבור לחסכונות הפנסיוניים שלו. כך למשל, חושף עוד הסקר כי רוב הציבור מוכן להסתפק ברווח נמוך תוך נקיטת סיכון נמוך בחיסכון הפנסיוני שלו, אבל כאשר המשתתפים בסקר נשאלו, האם ידוע להם איזה חלק מהחיסכון הפנסיוני שלהם מושקע בסיכון גבוה וסיכויי רווח גבוהים, אמרו 74% כי אינם יודעים.
לפי נתוני הסקר, 79% מהציבור אינו מודע לזינוק בדמי הניהול לאחר העברת הבעלות על הקופות מידי הבנקים. כאשר המשתתפים נשאלו האם על-פי הערכתם דמי הניהול כיום עלו, ירדו או נותרו ללא שינוי, בהשוואה לתקופה שבה התוכניות הפנסיוניות נוהלו על-ידי הבנקים - אמרו 45% כי אינם יודעים, 22% סבורים כי לא חל בהם שינוי ו-12% סבורים כי דמי הניהול הוזלו ואילו רק 21% סבורים כי הם התייקרו.

תאריך:  23/12/2008   |   עודכן:  23/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר: רוב הציבור אינו יודע דבר על הפנסיה שלו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
הקומיקאית שחיקתה בתוכנית טלוויזיה סאטירית את שרה פיילין קיבלה את הפרס לבדרן שהשפיע יותר מכל על התרבות והבידור ב-2008
אלעזר לוין
הבטיחו להגיע לועידה השנתית ולא באו    בר-און אף לא שלח ברכה בכתב    הערכה: זועמים על התקפות נגד האוצר    פדרמן: אם ידוע מדוע השר לא בא - זה דבר חמור    גם נשיא התעשינים ומזכיר ההסתדרות תוקפים בחריפות את בר-און
עופר וולפסון
כך מוסרת סוכנות ידיעות קנדית    המל"ט שיופעל: "הרון 1", המיועד לביצוע משימות אסטרטגיות וטקטיות    יחליף את מל"ט Sagem הצרפתי, שנתקל בקשיים תפקודיים בתנאי השטח השוררים באזור
איציק וולף
מפקדי כיתת הכוננות בקריית ארבע פנו למפקד פיקוד המרכז בטענה שהם נרדפים על-ידי המשטרה מאז פינוי בית השלום    "מאז אותו יום חברי צוות הכוננות נקראים אחד לאחד לחקירה משטרתית במעין מחול מטורף של רדיפה נקודתית, כאילו מדובר בחבורת פושעים, תוך התעלמות גמורה מכך שחברי צוות הכוננות הינם נושאים בתפקיד כחוק ופעלו מתוך חובת תפקידם"
רותי אברהם
יועצו של השר רפי איתן הגיש נגדו תביעה לתשלום חוב בסכום של כ-50 אלף שקלים    היועץ ביקש לתת לתביעה קדימות בטענה כי המפלגה לא תעבור את אחוז החסימה ולא תוכל לשלם את חובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il