X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יותר מ-160 מלומדים וסופרים, ובהם חתני פרס נובל, חתמו על עצומה הקוראת לנשיא סין לשחרר את ליו סיאובו, שנעצר על פעילות למען דמוקרטיה
▪  ▪  ▪
נשיא סין, הו ג'ינטאו [צילום: AP]

יותר מ-160 סופרים, מלומדים ושוחרי זכויות האדם מרחבי העולם חתמו על מכתב גלוי אל נשיא סין הו ג'ינטאו ובו הם מבקשים לשחרר אינטלקטואל ידוע שנעצר החודש, ונעלם. המכתב הופץ (יום ג', 23.12.08) באינטרנט.
המכתב אל הנשיא הו הופך את האיש, ליו סיאובו, סופר ועיתונאי, למוקד פרשת זכויות אדם בינלאומית ועלול להביך את המפלגה הקומוניסטית בשעה שמנהיגי סין חוגגים מלאת 30 שנה למדיניותה הקרויה "רפורמה ופתיחות".
בין הסופרים שחתמו על העצומה שלושה זוכי פרס נובל: הסופרת הדרום אפריקנית נאדין גורדינר, הסופר והמשורר האירי שיימוס היני והסופר והמשורר הניגרי וולה סויינקה, וכן סופרים אחרים שנאבקים למען זכויות האדם, כגון אומברטו אקו וסלמן רושדי.
גם שורה ארוכה של מלומדים זרים החוקרים את סין, חתמו על העצומה. אנשי אקדמיה המתמחים בלימודי סין נזהרים בדרך כלל מלעסוק בסוגיות פוליטיות הנחשבות רגישות למפלגה הקומוניסטית משום שממשלת סין נוהגת לשלול אשרות כניסה ממי שמתנגדים להשקפות המפלגה. כמה מהמלומדים שחתמו על העצומה כבר רשומים ברשימה השחורה של המפלגה, אך אחרים עדיין זכאים להיכנס לסין.
בין המלומדים הללו, ג'רמי ברמה מהאוניברסיטה הלאומית של אוסטרליה, ריצ'ארד באום מאוניברסיטת קליפורניה, לוס אנג'לס, ואנדרו נתן מאוניברסיטת קולומביה. גם מלומדים ידועי שם מהונג קונג, השייכת לסין אך נהנית מחופש רב יחסית, חתמו על העצומה.
ליו, בן 53, האינטלקטואל שלמענו הופצה העצומה, נלקח מביתו בידי קציני ביטחון סינים בליל 8 בדצמבר ומאז נעלמו עקבותיו. שוחרי זכויות האדם טוענים כי ליו שימש יעד לשלטונות משום שהיה אחד הכוחות המניעים מאחורי "אמנת 08", מנשר נועז הדורש רפורמות דמוקרטיות מהמפלגה הקומוניסטית. על מנשר זה חתמו עוד כ-300 סינים, מתחומים שונים, והוא הופץ באחרונה באינטרנט. חותמים אחרים על המנשר נעצרו אף הם ונחקרו, אך לבד מליו שוחררו כולם.
הסוכנים שעצרו את ליו החרימו גם מחשבים, טלפונים ניידים ומסמכים אישיים מביתו. אשתו ובני משפחתו לא הצליחו לברר מה עלה בגורלו.
נשלח לחינוך מחדש
העצומה לנשיא הו קוראת להנהגה המרכזית של סין להבטיח כי איש לא ייעצר רק על הבעת דעותיו בדרכים שקטות. בעצומה מודגש כי אף שליו נעצר פעמיים בשנים שחלפו, מעולם לא הועמד לדין על שום עבירה.
באום, חוקר מדעי המדינה בלוס אנג'לס, סייע להפיץ את העצומה ב"צ'יינאפול", שרת דואר אלקטרוני שהוא מפעיל שמלומדים רבים בסין קוראים אותו. באום אמר כי בדרך כלל הוא נמנע
מלהשתמש בשרת למטרות פוליטיות, אך הפעם העניין שונה. בדרך כלל אני מנסה לשמור על נייטרליות פוליטית של צ'יינאפול", אמר באום. "אך בעניינו של ליו אי אפשר להיות נייטרלי".
ליו נמנה זה שנים עם מתנגדי המשטר בסין. הוא תמך במפגיני כיכר טיינאנמן ביוני 1989 והמשיך לכתוב נגד המשטר גם לאחר מכן. מאז 1996 היה כלוא שלוש שנים במחנות עבודה לחינוך מחדש על "הפרת סדר שיטתית". מאז 1999 הניחו לו השלטונות לפעול, אך הטילו עליו פיקוח.

תאריך:  23/12/2008   |   עודכן:  23/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנשי רוח בעולם מתגייסים למען מתנגד משטר סיני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית המשפט העליון דחה את ערעורו של ישראל ולס על סירוב לעכב ביצוע עונש מאסר של שש שנים שנגזר עליו בבית המשפט המחוזי    הטיח את בנו התינוק בקיר וגרם למותו
משה ריינפלד
407,000 בתים חדשים נמכרו בשנה שהסתיימה בנובמבר - הקצב השנתי האיטי ביותר אחרי 18 שנה    מחירי הבתים צנחו ב-11.5%
עופר וולפסון
הסקר שערך מכון דחף מגלה כי רוב הציבור אינו יודע מי מנהל עבורו את הפנסיה, כמה דמי ניהול הוא משלם ולאיזה סיכון הוא נחשף    מנכ"ל איגוד הבנקים: "צריך לאפשר לבנקים להעניק יעוץ פנסיוני במקומות העבודה ובמפעלים; מקווה שבאוצר יבינו שזו הדרך היחידה למנוע הבורות שחושף הסקר"
משה ריינפלד
הקומיקאית שחיקתה בתוכנית טלוויזיה סאטירית את שרה פיילין קיבלה את הפרס לבדרן שהשפיע יותר מכל על התרבות והבידור ב-2008
אלעזר לוין
הבטיחו להגיע לועידה השנתית ולא באו    בר-און אף לא שלח ברכה בכתב    הערכה: זועמים על התקפות נגד האוצר    פדרמן: אם ידוע מדוע השר לא בא - זה דבר חמור    גם נשיא התעשינים ומזכיר ההסתדרות תוקפים בחריפות את בר-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il