X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רובו של הדוח יעסוק בעניינים ביטחוניים ויעסוק במוכנות לשעת חירום, בביטחון השוטף ובפרויקטים של פיתוחים צבאיים יכלול גם פרק אזרחי של מעקב אחרי יישום ביקורות קודמות ופרק מיוחד על חברת חשמל
▪  ▪  ▪
לינדנשטראוס. נוקב [צילום: פלאש 90]

בתחילת השבוע הבא (יום ב', 29.12.08) יפרסם מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, את חלקו הראשון של דוח מבקר המדינה (59א). דוח זה עוסק רובו ככולו בביקורת על מערכת הביטחון, וחלק ממנו יוותר חסוי. כפי שנעשה בדוחות קודמים שהכילו פרטים ביטחוניים חסויים, חלק זה יונח על שולחנה של ועדת המשנה של הוועדה לענייני ביקורת המדינה, ויובא לעיונו של יושב-ראש ועדת חוץ וביטחון, חבר הכנסת צחי הנגבי.
הדוח, שיימסר לידיה של יושב-ראש הכנסת דליה איציק, מטפל במספר היבטים, וביניהם שלושה נושאים הקשורים למוכנות לזמן חירום ושני נושאים העוסקים בפעילות שוטפת. כמו-כן נבדקו שני פרויקטים של פיתוח בתעשיות הביטחוניות.
בתחום המוכנות לזמן חירום נבדקו שני נושאים חשובים ביותר שהשפעתם היא גם על העורף וגם על החזית. נושא אחד הוא אקטואלי ועומד במרכז הדיון הציבורי - "תהליך קבלת ההחלטות לפיתוח ולהצטיידות במערכות להגנה אקטיבית כנגד רקטות קרקע-קרקע (רק"ק)". אפשר שהדוח יפרט את התנהלות גורמי צה"ל ומשרד הביטחון בשלבי קדם-הפיתוח והמעבר לפיתוח מלא של שתי מערכות מרכזיות המפותחות בתחום זה – "שרביט קסמים" ו"כיפת ברזל".
מחדל מתמשך בהתמודדות עם חל"ך
נושא נוסף בעל חשיבות רבה הוא ההתמודדות עם איום החל"ך (חומרי לחימה כימיים). בנושא זה נערכו ביקורות שנמצאו בהן ליקויים מהותיים של מחדל מתמשך. בתחום החל"ך ניתן למנות את משק ערכות המגן עבור אוכלוסיית המדינה, ובכלל זה תקציב משק הערכות, כשירותן, תהליך איסופן מהתושבים משנת 2006 וכן את פיתוח והצטיידות במערכת מגן "אבן ספיר". כמו-כן עשויה הביקורת לפרט את כשירותו ומוכנותו של הדרג הנפרס בצה"ל, של העורף הצבאי ושל הכוחות הייעודיים ביבשה להתגוננות מפני איום של תקיפה בחל"ך בעת חירום.
עבודות גדר עוטף ירושלים טרם הסתיימו
בתחום הפעילות השוטפת, נבדק נושא המכשול והמעברים ב"עוטף ירושלים" בהמשך לשורת ביקורות שבוצעו בעבר על הקמת המכשול ב"מרחב התפר". הבדיקה נערכה בעקבות החלטת הממשלה מדצמבר 2001 על ביצוע "עוטף ירושלים" כחלק מתוכנית "מרחב התפר". ייתכן שהדוח יפרט את נושאי ניהול התוכנית, תפעול המכשול והמעברים, וסוגיות הקשורות ל"מרקם החיים" הנוגעות בעיקר לתושבים הערבים של השכונות במזרח ירושלים שנותרו מחוץ למכשול. שבע שנים אחרי, העבודות טרם הסתיימו, והיום העריך ראש הממשלה אהוד אולמרט בסיור שערך במקום כי בניית הגדר תושלם עד סוף 2008.
נושא אחר שנבדק הוא העסקת קצינים שפרשו מצה"ל על-ידי התעשיות הביטחוניות, צה"ל ומשרד הביטחון, בדרך שאינה מתיישבת עם הנחיות החשב הכללי שבמשרד האוצר בעניין הפחתת הגמלאות שהם מקבלים בשל הכנסה נוספת מקופה ציבורית, וכן בדרך שאינה מתיישבת עם מגבלות חוק הצינון והאיסור על ניגוד עניינים.
התקשרויות לא תקינות במשהב"ט
בתחום הפרויקטים של פיתוח נעשו ביקורות בנושאי ההתקשרות שבין משרד הביטחון לחברה ביטחונית בפיתוח מערכות ייחודיות, וכן בהליך הנמשך כעשור למציאת פתרון בנושא מערכות התראה על התנגשות במסוקים, בעיה ששבה ועלתה בעשור האחרון בעקבות תאונות חמורות, שאף עלו בחיי אדם, וכמעט תאונות.
ביקורות מעקב
לינדנשטראוס הבטיח כי השנה יינתן דגש על ביקורות מעקב, וחמש ביקורות כאלה נערכו במהלך 2008. הביקורות עוסקות בהספקת שירותי רפואה לחיילים על-ידי צה"ל ומשרד הביטחון.
גם ביקורת המעקב השנייה היא מורחבת, ונערכה באגף שיקום נכים ובאגף משפחות והנצחה שבמשרד הביטחון. נערכה ביקורת מעקב ביחידה להתיישבות ותשתית לאומית שבמשרד, אשר עוסקת בעיקר במימון רכישת מרכיבי ביטחון ובפרויקטים בתחום התשתית הביטחונית לרשויות המקומיות. בביקורת המעקב נבדק תיקון הליקויים שנמצאו בביקורת הקודמת ביחידת עוזר שר הביטחון להתיישבות, תשתית ואזורי פיתוח (דוח שנתי 54א). כמו-כן, נערכה ביקורת מעקב בנושא הכשרת הקצונה הבכירה בצה"ל, ובמסגרתה נבדק אם תוקנו ליקויים שהועלו בביקורת הקודמת (דוח שנתי 57א).
בעניין הדוחות הכספיים של תעש, נערכה ביקורת מעקב חוזרת כדי לבחון אם הנהלת תעש והדירקטוריון שלה עמדו בדרישות חוק החברות וחוק החברות הממשלתיות, לגבי תהליך אישור הדוחות הכספיים לשנים 2006-2003. ממצאי הביקורת המקורית פורסמו בדוח שנתי 53א (2002), וממצאי ביקורת המעקב הראשונה בדוח שנתי 57א (2006).
פרק חברת החשמל
לדוח שנתי זה צורף גם דוח הביקורת על התקשרות חברת החשמל לישראל בע"מ עם חברה חיצונית, לצורך ניהול עבודות ההשלמה של הקמת בניין המשרדים הראשי של החברה בחיפה, והפיקוח על החברה החיצונית.

תאריך:  23/12/2008   |   עודכן:  24/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חלקים מדוח המבקר הקרוב יצונזרו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חלק סודי בדו"ח איך אהוד ברק
העביר הגז לערבים  |  24/12/08 12:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בוחן בימים אלו דרכים להצר את צעדי הפושעים    כולל את היועמ"ש, המפכ"ל, פרקליט המדינה, מנהל רשות המיסים ויו"ר רשות ני"ע
עידן יוסף
אישור סופי לכך טרם התקבל    בשעה 21:00 תשודר תוכנית פוליטית של עודד שחר וגאולה אבן    שיבוץ שאר תוכניות האקטואליה בלוח השידורים טרם נקבע סופית    [מירב מילר וינון מגל / צילום: פלאש 90]
עידן יוסף
מטען חבלה הביא לפציעתו הקשה של קבלן בניין ושתיים מבנותיו שנפצעו קל    הערכה: ניסיון חיסול על-רקע סכסוך כספי
נמרון הלפרן
בשל החשש המהמיתון    מחיר הגז הטבעי זינק ביותר מ-8% לאחר שראש ממשלת רוסיה הכריז כי תם עידן הגז הטבעי הזול
עידן יוסף
מפלגת אח"י בראשותו תקבל מקום משורין בפאתי רשימת הליכוד ובתמורה תממן כמעט מחצית מתקציבו במערכת הבחירות    איתם עצמו לא יכהן כח"כ    מולדת התפצלה מהבית היהודי ותצטרף לאלדד, שמנהל מגעים עם וולפא ומרזל    תקומה עדיין יושבת על הגדר
רשימות נוספות
מבקר המדינה: לא לגבות דמי כניסה באתר הנצחה  /  עופר וולפסון
"למצות הדין עם המובילים את העם"  /  רותי אברהם
מבקר המדינה ופרופ' אהרן ברק בטקס באושוויץ  /  שלמה רז
לבנו נעשה גס מיום ליום  /  מיכה לינדנשטראוס, שופט (בדימ.)
דברים שרואים מכאן  /  אפרי הלפרין
מצטער, אין סוף טוב   /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il