X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפני חודש עברה צביה בת ה-38 ניתוח להשתלת איברים, לאחר שד"ר חטיב שכנע את קרובי משפחתו לתרום את איברי בן דודו שנהרג בתאונת דרכים אתמול הגיעה שוב לבית החולים בעקבות סיבוך בניתוח ונתקלה בד"ר חטיב וביקשה ממנו: אל תיתן לחיי לברוח ממני
▪  ▪  ▪
ניצלה פעמיים [צילום: פלאש 90]

ד"ר כאמל חטיב, רופא כירורג מומחה מבית החולים כרמל בחיפה, נאבק לפני כחודש על חייה של צביה, בת 38, תושבת חיפה. אתמול היא חזרה לבית החולים במצב קשה בעקבות סיבוך בטיפול, ואותו רופא הציל את חייה בפעם השנייה.
לפני כחודש הצליח ד"ר חטיב לשכנע את קרובי משפחתו מהיישוב דליאת אל-כרמל לתרום את איברי בן דודו חמודי חטיב, בן ה-15, שנהרג בתאונת דרכים, לטובת הצלת חייה של צביה. בגופה הושתלו כליה ולבלב של הנער.
אתמול (ג', 23.12.08) הגיעה צביה בניידת טיפול נמרץ לחדר המיון של בית החולים במצב קשה מאוד, תוך שהיא מאבדת כמויות דם גדולות.
צביה הצליחה לזהות את ד"ר חטיב ואמרה לו: "לפני חודש הצלת את חיי ונתת לי חיים חדשים, בבקשה אל תיתן להם לברוח ממני". מספר שניות לאחר-מכן איבדה את הכרתה.
לדברי ד"ר חטיב, "כשראיתי את צביה לא האמנתי למראה עיניי, היא הייתה במצב קריטי. פחדתי שבכלל שנאבד אותה, וגם אם נצליח בקושי להציל אותה, ההשתלה שכל-כך עבדנו עליה כנראה תלך לאיבוד. מדובר פה על הצלה כפולה - גם של ההשתלה וגם של החיים כמובן. הכנסתי אותה בדחיפות לחדר ההלם בחדר המיון כאשר כל הצוות מנסה קודם כל להחזיר אותה לחיים. מיד בתחילת הבדיקה, גילינו שכלי הדם הראשי המחבר את העורק ללבלב החדש שהושתל התפוצץ, והיא מאבדת דם בכמויות גדולות לתוך חלל הבטן, זה עניין של דקות בודדות עד שהיא הייתה מתה.
סמוך לשעה 22:00 הוחלט להכניסה לניתוח דחוף שכלל את צוות מחלקת כלי הדם של בית החולים, בניהולו של ד"ר רוני כרמלי. הניתוח כלל צנתור של כלי הדם וניתוח תחת הדמיה, במטרה לחבר את כלי הדם שהתפוצצו.
בסביבות השעה 2:00 לפנות בוקר, ד"ר כרמלי הודיע כי הוא הצליח לחבר את העורק של הלבלב שנקרע והציל גם את חייה של צביה וגם את האיבר המושתל.
בשעות הבוקר, לאחר שחזרה צביה להכרה ונבדקה במצב טוב, היא הועברה לבית החולים איכילוב בתל אביב להמשך מעקב וטיפול, שם עברה את ההשתלה לפני חודש.
ד"ר חטיב אמר: "אני שמח שהצלחנו להציל את צביה פעמיים. לנו בעדה הדרוזית מאוד היה חשוב שצביה תמשיך לחיות. היא מחזיקה בנשמתה את הנשמה של בן דודי חטיב שתרם לה את האיברים, זאת תרומה נדירה בעדה הדרוזית, וחשוב שהנשמה של חטיב הצעיר ז"ל לא תתגלגל, אלה תעניק חיים חדשים לצביה".

תאריך:  24/12/2008   |   עודכן:  24/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ההאטה בשוק הנדל"ן משפיעה גם באופן היקפי על תעשיות מוצרי הבניין    יותר משליש מן המפעלים פיטרו עד כ-20 איש ממצבת כוח האדם שלהם    82% דיווחו על ירידה במכירות
משה ריינפלד
האפיפיור בנדיקטוס מנסה להלביש לקורבן המפורסם ביותר של הכנסייה הקתולית דמות של אדם דתי ולהיפטר מתדמית הכנסייה כאוייבת המדע
יפעת גדות
היום יהיה גשום וסוער בצפון הארץ ובמרכזה, וגשם מקומי צפוי לרדת גם בצפון הנגב    רוחות חזקות ינשבו והים יהיה סוער    שלג ירד בחרמון, ובלילה גם בצפון הגולן
רותי אברהם
הוגש אישום נגד האחים אביב ופרנסואה אבוטבול בגין קשירת קשר לפשע    הפרקליטות דורשת מעצר עד תום ההליכים    צוות-על בראשות היועץ המשפטי שוקד על ייעול המאבק בארגוני פשיעה
עופר וולפסון
החברה הודיעה כי תקלוט כ-1,800 עובדים לחברה: 100 חדשים ו-1,700 עובדי כוח-אדם    תשדרג את מערכי המחשוב ותשפר את שירותי השילוח    תקים מרכז מבקרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il