X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברוקה, מלבד נוף מדהים, יש גם תפריט סושי מקיף בביצוע מצוין מוראג רובננקו איתגרה את יכולות סביאת הסושי שלה ושמחה לגלות שאפשר לעשות את זה גם בחצי המחיר
▪  ▪  ▪
[צילום: מסעדת Rocca - רוקה בהרצליה]

לוקיישן לוקיישן לוקיישן" (מיקום, מיקום, מיקום) הוא המשפט החביב על כרישי נדל"ן, המתאר את שלושת הפקטורים הרצויים לנכס. אותו חוק חל גם על מסעדות, ומסעדת 'רוקה' ללא ספק יכולה לסמן וי על שלושתם, הודות למיקום המושלם שלה, על קצה הצוק של הרצליה פיתוח בנקודה ממנה רואים ים, ים וים. למזלה של רוקה, לא רק מיקום טוב משחק לטובתה, אלא גם סושי מאסטר מוכשר במיוחד.
המקום מעוצב באלגנטיות נעימה (אין פלא, על העיצוב הופקד גד הלפרין), משופע מפלסים ושני ברים. בפנים שולחנות עטויי מפות לבנות, כורסאות מרופדות עור לבן ובר אלכוהול בו גם ממלכתו של הסושי-מאסטר, יאמה-סאן. מעל הבר מסכי פלסמה משדרים את ערוץ האופנה ווילונות החדר הפרטי משקיפים ממעל.
פסקול עדכני נעים מושמע ברקע. בחוץ בר הפועל בקיץ, מרפסת רחבה ומשטחי דשא מלאכותי זרועי ספות לבנות ושולחנות נמוכים.
לרוקה שני תפריטים: האחד מבוסס דגים, פירות ים ומעט מנות בשר, והשני תפריט סושי. לא היה ספק מי דוגם איזה תפריט. את הארוחה פתחנו בסאקה קר - ניהון סאקארי האהוב והמוכר (60 שקל) שהגיע מלווה בשתי כוסות נחום-תקום חמודות, בעל תחתית עגלולית, וברסטי נייל (46 שקל) מתפריט הקוקטיילים, שנמזג בנדיבות לכוס אולד פאשן. תפריט הסושי היסודי הותיר אותי, כמו מול כל תפריט סושי, בתסכול מסוים. רוצה קצת מהכל, בבקשה. חילופי דברים עם המלצרית (שהבינה שיש לה עסק עם קרנפית-סושי) שלחו אותה אל הסושי מאסטר לבדוק האם אוכל לקבל כמבוקשי, והוא (איש יקר שכמותו) הבין ללבי ושיתף פעולה. הוזמנו: סשימי של סלמון (34 שקל), ילוטייל (36 שקל) וקובג'ימה (42 שקל) - תמנון, שמעולם לא טעמתי, ספייסי טונה רול אינסייד אאוט (65 שקל), ספיידר רול, אף הוא אינסייד אאוט (59 שקל) וצלופח מוצרלה רול (63 שקל). "לא תרצי קונוס?" שאלה המלצרית החביבה. "אה, כן, למה לא?" עפעפתי בביישנות, וביקשתי שידזו אוקה טמאקי - קונוס של צלופח, טמאגו, אבוקדו ובצל ירוק (34 שקל).
סופלה כמהין וגבינת צאן (68 שקל) הגיע ועשה כניסה מרשימה, נתמך בשני חצאי תותים גברתנים. סופלה מטבעו הוא מנה חמה, ואנו ציפינו למצוא בפנים מובלעת של גבינת עזים חמה ונוזלית. לא כך היה, אבל המנה בכל זאת הייתה טעימה ואלגנטית להפליא.
בינתיים החלה היערכות מחממת לב לקראת חגיגת הסושי שעמדה לנחות על שולחננו: 2 סוגי סויה של קיקומן - אחת רגילה וזו הירוקה מופחתת הנתרן - התייצבו והעידו על רצינות הכוונות שבדרך. איתם הגיעו 2 קעריות של טריאקי וספייסי מיונז. עכשיו, עם כל הביקורת שלי על האמריקניזציה (והוולגריזציה) של הסושי בארצנו, יהא זה צבוע מצדי להטיף על מגיפת ה"בואו נכסה על הטעמים המעודנים של מאכל האלים הזה בהר של מיונז". חובבת רטבים גדולה אני, ורשמתי לרוקה נקודה רצינית לזכותם על שהם מבינים לליבו של המסשה הישראלי הממוצע ודואגים להגיש רטבים מבלי שיצטרך לבקשם.
או אז הגיע מגש החלומות. סושי מטבעו הוא מאכל אלגנטי, אבל תשמעו, מדובר פה באחד היפים שראיתי. ז'רדיני, מהצד השני של השולחן, התפעל אף הוא מיופיו ואני השמעתי מעין נהמה חרישית שהתגלגלה ממעמקים:"ש-לי"... או בעברית צחה - בלי כיבודים.
צחצחתי צ'ופסטיקס ושינסתי לסתות. רול הספייסי טונה מנוקד גבעות קטנות של מיונז ווסאבי חרפרף על גבו היה מצוין, הספיידר רול - סרטן רך שריון בטמפורה עם אבוקדו ובצל ירוק התפצח בפה, אך הצלופח מוצרלה רול נפל לאותה מלכודת הפיוז'ן האמריקנית שהזכרתי בהתחלה. המוצרלה האפילה על טעמו העדין של הצלופח המשובח, ואני בחרתי להמשיך בלעדיו. ז'רדיני שמח בו כמוצא שלל רב - מבחינתו כל דבר עם גבינה, עדיף על בלי גבינה. הקונוס היה משובח והצטערתי על שהזמנתי רק אחד ממנו - האצה טרייה להפליא, האורז מתובל בדיוק והצלופח זכה לכבוד הראוי לו. פה דווקא נעזרתי בספייסי מיונז שבקערית. צבועה שכמוני.
הסשימי היו נהדרים, מלבד התמנון (כנראה שבזאת ייפרדו דרכינו לעולם) שהיה צמיגי משהו ודי תפל. אך הסלמון והילוטייל היו טריים ומשובחים וביחד עם תלולית איקורא (ביצי סלמון), הסבו לי אושר רב. למרות האימרה הפולנית הידועה שלא משאירים סושי בצלחת, לאט לאט התחלתי מגלה סימני כניעה.
בינתיים מעבר לשולחן הגיעה העיקרית של ז'רדיני - שקדי עגל חלב בצ'אטני ערמונים ופולנטה (110 שקל) שהייתה מנה עשויה היטב, אך מעט קטנה. שקדי העגל היו מצוינים ונימוחים, אם כי הפולנטה מעט תמוהה, מנוקדת בצל ירוק שלא היה ממש הכרחי. היא לוותה בסלט קטן ועז מפטרוזליה ועשבים בתיבול אסייתי שהיה טעים ומרענן.
את הקינוחים מנתה המלצרית בפנינו ודווקא הם במפתיע היו סטנדרטיים למדי. הזמנו פאי תפוחים (45 שקל) ואת קינוח הספיישל - קרם מסקרפונה, קצפת וקולי פירות יער שהוגשו בתוך כוס זכוכית שקרקעיתה פירות יער שלמים (46 שקל) - מנה כבדה ומתוקה שכאילו הגו במיוחד עבור ז'רדיני. פאי התפוחים היה פאי תפוחים. אני אישית הייתי מעדיפה לחתום ארוחה כזאת באיזה קונוס.
שמחתי לגלות כי המסעדה מציעה את מבצע לילות לבנים, במסגרתו מדי היום החל מהשעה 23:00 בלילה ישנה הנחה של 50% (!!!) על כל תפריט הסושי והאלכוהול. אומנם שעה מאתגרת לפתוח בסביאה, אולם כבר נתקלתי באתגרים גדולים מזה. עם מחירים כאלו לסושי כזה, זה יהיה פשע לא להגיע.

* הכותבת הייתה אורחת המקום.
Rocca - רוקה - רמת ים 8 הרצליה, 09-9515122
תאריך:  24/12/2008   |   עודכן:  24/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סושי לכל פועל ב'רוקה'
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ממש אבל ממש בחינם
גיגי  |  24/12/08 15:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
80% מהם - ערבים    20% הנותרים: עולים מבריה"מ לשעבר שהגיעו במסגרת חוק השבות עם בני משפחותיהם    גיל הנישואים הממוצע לגברים באוכלוסיה הנוצרית - גבוה מזה של היהודית והמוסלמית גם יחד    משק הבית הממוצע שלהם ירד מ-4.2 ל-3.4 מאז 1992
משה ריינפלד
ד"ר סטיוארט פיש, סגן נשיא ענקית האנרגיה הבריטית, סחר במניותיו בחברה זמן קצר לפני פרסום הודעה על עסקה מוצלחת עם חברה אוסטרלית
אביתר בן-צדף
המקלע החדש יהיה קטן וקל    יאפשר ירי אוטומטי וחצי-אוטומטי - רגלי ורכוב - בכל מזג אוויר, בכל שטח ובכל תנאי תאורה    ייכנס לשירות בשנת 2010
עופר וולפסון
הנפגעים העיקריים: עובדים חסרי ניסיון. שכרם צנח במעל 20%    נרשמה ירידה תלולה של 35% בהיצע המשרות החדשות    זוהי הפעם הראשונה מאז 2003 שבה נרשמת ירידה בשכר
משה ריינפלד
הירידה במחירי הנפט מקטינה במידה רבה את הכנסות הממשלה    ניתוח כלכלי חדש מלמד כי ב-2009 תהיה האטה של ממש בצמיחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il