X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שרי האוצר, התמ"ת והרווחה סיכמו ביניהם על שורת צעדים לעידוד עבודה במשק יינתנו הקלות בזכאות לדמי אבטלה יסובסדו הוצאות נסיעה יוקלו התנאים להקמת עסקים קטנים יינתן סיוע למפעלים בהאטה זמנית
▪  ▪  ▪
בשורה למובטלים? שוק העבודה יחוזק [צילום: פלאש 90]

השרים רוני בר-און, יצחק הרצוג ואלי ישי, בפגישתם המשולשת היום (יום ד', 24.12.08), הגיעו להסכמה על שורת צעדים לחיזוק שוק העבודה והנחו את הצוותים המקצועיים המשותפים להשלים את פרטי התוכנית בתוך שבוע ימים. השרים נועדו במשרד האוצר ודנו בצעדים הנדרשים לטיפול בתחום התעסוקה בישראל לנוכח המשבר הכלכלי הגלובלי.
במתווה התוכנית הקלות בזכאות לדמי אבטלה; סבסוד הוצאות נסיעה למקומות עבודה מרוחקים; עידוד השתלבות עובדים ישראלים בתחום הסיעוד; עידוד ישראלים להקמת עסקים קטנים; סיוע למפעלים בהאטה זמנית ותמרוץ השתלבות בעבודה בשכר נמוך יותר.
המתווה גובש בחודשים האחרונים על-ידי פורום האג'נדה-החברתית כלכלית של הממשלה, בו חברים נציגי משרדי ראש הממשלה, האוצר, הרווחה, התמ"ת, ביטוח לאומי ובנק ישראל. עקרונות התוכנית נדונו עם נציגי הסתדרות העובדים והתאחדות התעשיינים. בהתאם להנחיית השרים יימשך תהליך זה וכבר הערב צפויה ישיבה נוספת עמם.
תוכנית זו הינה מרכיב נוסף ומשלים לתוכנית ההאצה וההתערבות בשוק ההון כפי שאושרו על-ידי הממשלה והכנסת. יודגש כי לתוכניות הללו, אשר מיושמות בימים אלה, צפויה להיות השפעה ניכרת גם על שוק העבודה ועל הביקוש לעובדים במשק ויצירת אלפי מקומות עבודה בשנה. תוכנית ההאצה כוללת הסבות והכשרות מקצועיות בתחומי עבודה נדרשים כגון טכנאים, אחיות ומורים בהיקף של מאות מיליוני שקלים.
"כל תוכנית כזאת דורשת התאמות תרבותיות"
שלושת השרים הדגישו את חשיבותו של נושא התעסוקה בימים אלה. שר האוצר בר-און בירך על ההסכמות ואמר כי "ערך עליון של כבוד האדם והיכולת שלו להתפרנס - עומד בראש מעייניי כולם ללא הבדלים בין משרדים ומפלגות. מדובר בנדבך נוסף בתוכנית הממשלה להתמודדות עם המשבר הכלכלי, מתוך מחויבות ודאגה לציבור העובדים ומתוך הכרה בחובתנו להפעיל כלים שיחזקו את המשק ואת שוק העבודה נוכח המשבר הגלובלי". בר-און הוסיף כי יינקטו צעדים נוספים ככל שיידרש בתחומים שיסייעו למשק להתמודד עם האתגרים העתידיים.
שר הרווחה הרצוג אמר כי נוכח הגידול הצפוי במספר המובטלים, מוכרחים לתת מענה ראוי בטווח קצר לאוכלוסיה גדולה הנמצאת בחרדה. "אני שמח שהתוכנית מאמצת את חלק מהמרכיבים שהוצעו על ידנו לפני כחודש להפעלה של רשת ביטחון בתחום האבטלה. התוכנית כוללת הגמשת כלים ותנאים תוך שמירה על תמריץ חזרה לעבודה והסרת חסמים בירוקרטים", ציין.
שר התמ"ת, אלי ישי, הדגיש כי כל תוכנית שתגובש לעידוד עבודה לקבוצות פריפריאליות, ערבים, חרדים ועולים, צריכה להיעשות תוך התאמות תרבותיות. "ללא התאמות אלה לא נוכל לפרוץ את מחסומי התעסוקה בקרב קבוצות אלה", אמר.
ערבה מיינס: "פיזור הבטחות של בר-און תוך פגיעה בעובדים"
"בעוד שר האוצר מפזר הצהרות על תמיכה בזכותו הבסיסית של האדם למקום עבודה, הוא מבצע באותה העת פגיעה ישירה וחמורה בתעשיה ובמאות מקומות עבודה שיכולים להיפתח לציבור האזרחים בנגב. השר לקח החלטה תמוהה ובאופן מפתיע ביטל את האופציה ליצירת תעשיה המונה למעלה מ 1800 מקומות עבודה בנגב כבר בשנת 2009. במקום לאשר השקעות בתשתיות ובתעשיה בסך עשרות מיליוני שקלים, מובילות החלטותיו לעידוד אבטלה ולהוצאה מיותרת של מאות מיליוני שקלים למימון אבטלה ורווחה", דברי החברה.

תאריך:  24/12/2008   |   עודכן:  24/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הושג מתווה בין-משרדי לחיזוק שוק העבודה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
האם אזרח ישראלי ייבחר לנשיא רומניה?    נתי מאיר, לשעבר חבר פרלמנט ברומניה, מתכוון לרוץ לבחירות לנשיאות רומניה ב-2009 ומאמין שיש לו סיכויים טובים להיבחר
אייל גרוסברד
"טובים במספרים" ערוך למשחק הראשון העונה בין שתי הקבוצות הטובות ב-NBA
רובי שטיינברג
נציג העולים החדשים במקום ה-28 ברשימת הליכוד: אללי אדמסו
עופר וולפסון
הבנק הקצה 430 מיליון שקלים אשראי למגזר הפרטי בריביות של פריים + 3.5% ועד פריים + 6.1% בטווחים של שנתיים ועד 5 שנים    לעסקים קטנים מציע הבנק הלוואות של עד 100 אלף שקל תוך מתן בטחונות של בין 30 ל-50 אחוזים
גלית יצחק
בתחרות שערכה המועצה לישראל יפה זכו המרכז השיקומי בית בלב והמרכז הרפואי פוריה באות דגל היופי    המרכז לבריאות הנפש לב השרון זכה בתואר מצטיין בית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il