מלחמות המחירים המתנהלות בימים האחרונים בין רשתות השיווק, גורמות לדאגה רבה בקרב תעשייני המזון.
בישיבת חירום של איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים, שהתכנסה אתמול (יום ג', 23.12.08) בראשותו של גדי לסין, יו"ר האיגוד, הזהירו יצרני המזון כי המלחמות הללו יביאו לקריסת רשתות, ספקים וקמעונאים בדיוק כפי שארע לקלאבמרקט לפני כשלוש שנים וחצי.
לסין קורא לרשתות השיווק לנהוג באחריות ולהפסיק לאלתר את המלחמות הבלתי סבירות בינן לבין עצמן, המזיקות לכולם.
ראשיתה של תחרות אגרסיבית השבוע הושקה רשמית הרשת החדשה של הרבוע הכחול, מגה בול, הכוללת 35 סניפים. הרשת מתכוונת לספק מחירים בהנחה על כ-30 פריטים קבועים, כאשר רכישה של 15 פריטים ומעלה מהסל הנ"ל תזכה את הקונה בהנחה נוספת של כ-15%. ברשת טוענים כי גם המחיר של כל רכיב בסל בנפרד הוא זול יותר משל המתחרים.
חברת קו-אופ ישראל מיהרה להגיב לכניסתה של מגה בול לשוק והודיעה היום כי היא מוזילה את מחירי הבשר והירקות בסניפיה ב-50%.
כמו-כן, לקראת חג החנוכה פירסם רמי לוי, בעל רשת המזון 'שיווק השקמה', הידועה במבצעי ה"לוס לידר" שלה (פעולה שיווקית בה עסק מציע מוצר מסויים במחירי הפסד על-מנת לעודד קונים להגיע אליו - ע.ו.), כי הוא מוריד את מחיר סופגניית המיני לחצי שקל, כחלק מהמלחמה על כיסו של הצרכן.