X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תשלם 171 מיליון שקל ועוד 16.7% ממניותיה זבלדוביץ מתמזג לתוך לואי נואי טמרס - בעלת שני פארקים תעשייתיים בשטח של 72 אלף מ"ר נחשפים דוחות טמרס - הרוויחה השנה 62 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
יכהן בתפקידו 5 שנים נוספות. עמיר בירם, מנכ"ל בריטיש-ישראל [צילום: יח"צ]

חברת בריטיש-ישראל, בשליטת לואי נואי מאנגליה, רכשה הבוקר (ה', 25.12.08) את חברת הנדל"ן טמרס, בבעלות היזם פויו זבלדוביץ. בריטיש תשלם 171 מיליון שקל, וכן תקצה לאקטיב, חברה פרטית של זבלדוביץ, 16.7% ממניותיה. נואי ימשיך להיות בעל השליטה בבריטיש, ואחזקתו תרד מ-74% ל-61.6% בחברה. העסקה אמורה להיחתם סופית ב-25 באפריל.
טמרס היא בעלת שני פארקים תעשייתיים ביקנעם ובטירת הכרמל, בשטח של 72,000 מ"ר. כן החלה בבניית 15,500 מ"ר נוספים ביקנעם, בהשקעה של כ-70 מיליון שקל. הפארקים מושכרים לחברות תעשייתיות והיי-טק, חוץ מ-18,000 מ"ר שטחי מסחר בטירת הכרמל. התפוסה היא 95% ודמי השכירות הכניסו השנה עד כה 50 מיליון שקל.
גידול חד ברווחי טמרס
העסקה חושפת לראשונה את הדוחות הכספיים של טמרס. מתברר, כי לחברה היה בינואר-ספטמבר רווח נטו של 62 מיליון שקל, גידול חד לעומת שנת 2007, שבה היה לחברה רווח של 13 מיליון שקל. שווי נכסי החברה עומד על 669 מיליון שקל, לעומת 297 מיליון שקל בסוף 2007, כנראה בעיקר בשל בנייה חדשה נוספת. החברה חייבת 290 מיליון שקל, מתוך זה 180 מיליון שקל לשני בנקים. לחברה היו השנה גם הכנסות של 58 מיליון שקל, חוץ מדמי השכירות, מעסקים שלא פורטו - אולי הכנסות מימון.
גורל העסקה תלוי בעו"ד קן
העסקה מותנית בין היתר באישור הממונה על הגבלים עסקיים, עו"ד רונית קן. נקבע, כי אם קן לא תאשר את המיזוג עד 30 באפריל - תבוטל העסקה. רכישת טמרס עשויה להקנות לבריטיש-ישראל מעמד של מונופול בתחום הנכסים המסחריים, ולכן אין ביטחון שהעסקה תאושר.
הצדדים החליטו להציג את העסקה כמיזוג בין שתי החברות, וזאת לצרכי מס. פקודת מס הכנסה נותנת הקלת מיסוי לחברות המתמזגות זו בזו, ובריטיש-ישראל תבקש מנציב מס הכנסה לאשר לה הקלות אלו.
עוד נקבע, כי אם ההון העצמי של טמרס, שגובהו לא נמסר, יעמוד ערב חתימת החוזה הסופי על פחות מ-400 מיליון שקל, יופחת מחיר העסקה עד 15 מיליון שקל.
בירם ימשיך כמנכ"ל עד 2014
החוזה כולל גם את הסעיפים הבאים:
טמרס תקבל זכות סירוב ראשונה לרכישת מניות בריטיש-ישראל, אם תקנה בעתיד מניות של בריטיש-ישראל ב-23 מיליון שקל. טמרס מביעה אמון במנכ"ל בריטיש-ישראל עמיר בירם, וקבעה כתנאי לעסקה, שהוא יסכים להמשיך בתפקידו 5 שנים נוספות, עד 2014, בתנאי שכר זהים לאלו של היום. בריטיש-ישראל לא הודיעה דבר בעניין זה.
העסקה מותנית בין היתר באישור של הבנקים למתן אשראי נוסף לטמרס, בשיעור שלא פורט ולצרכים שלא פורטו אף הם. נציג טמרס ימונה ליושב-ראש בריטיש-ישראל לשנתיים הקרובות.

תאריך:  25/12/2008   |   עודכן:  25/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
העונה השנייה של הישרדות יצאה אתמול לדרך    רופא ילדים, בנקאית, קצין מג"ב וערבייה, הם רק חלק מהדמויות אליהם תיחשפו במהלך העונה    ביום ו' אחד מחברי שבט קניבה יילך הביתה. מי זה יהיה?
משה ריינפלד
התוצרת של חברת סאנלו הורד ממדפי החנויות לאחר שהתגלה בו מלמין, חומר שגרם למותם של 6 תינוקות בסין ולהרעלת כ-300,000
עדי דברת
בעקבות המשבר הכלכלי המתגבר, קבוצת שטראוס החליטה לשנות את תמהיל המדיה    המנכ"ל ארז ויגודמן: "פתחנו את כל התוכניות השיווקיות שלנו כדי שנוכל לקבל יותר בעבור כל שקל שנשקיע"    "העיתונות המודפסת והמקוונת יכולות להיות המדיות שנותנות לכסף שלנו את ההחזר הטוב ביותר" - אמר ויגודמן
יפעת גדות
גורבצ'וב הביא לברית המועצות שני מושגים חדשים: הגלסנוסט (פתיחות) והפרסטרויקה (בנייה מחדש) שהובילו לשינוי משמעותי בדמותה של ברית המועצות
עידן יוסף
"יש לנו עוצמה גדולה מאוד, הרסנית - שאיננו כמהים להשתמש בה"    הנגבי: "מייעץ לחמאס להאזין היטב לראיון שנתן נסראללה בעקבות מלחמת לבנון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il