X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארגונים יהודיים בארה"ב מביאים לדוגמה מאמר של ניו-יורק טיימס המדגיש את יהדותו של מאדוף, ותגובות אנטישמיות המתפרסמות באינטרנט
▪  ▪  ▪
ברנרד מאדוף. חשש לגל אנטישמיות [צילום: AP]

בקהילה היהודית בארה"ב גוברים החששות כי שערורייה ההונאה של ברנרד מאדוף תעורר גל של אנטישמיות. מאדוף, שהוא יהודי, הפיל בפח יהודים רבים, וכן ארגוני צדקה ומוסדות יהודיים. ואולם ההונאה, המסתכמת ב-50 מיליארד דולר פגעה גם ברבים אחרים שאינם יהודים בכל העולם. בקהילה היהודית נשמעים חששות כי השערורייה שפרצה עלולה ללבות שוב את דימויי היהודי מימי הביניים.
הליגה היהודית נגד השמצה ציטטה תגובות אנטישמיות שפורסמו באינטרנט מאז מעצרו של מאדוף ב-11 בדצמבר. מנכ"ל הוועד היהודי האמריקני, דייויד האריס שלח מכתב לעיתון ניו טיימס ובו מתח ביקורת על "הדגש" שהושם באחד ממאמריו של העיתון על יהדותו של מאדוף.
"זהו מזון לכל בעלי הדעות הקדומות", אמר אברהם פוקסמן, מנהל הליגה נגד השמצה בראיון לסוכנות אי-פי. "זה מביך וכואב כאחד".
כתב אי-פי טוען כי קשה לתאר את הפרשה בלא להזכיר את דתו של מאדוף. מנהל הכספים בן 70, שהיה בעבר יו"ר נסד"ק, תרם מאות אלפי דולרים מדי שנה, בעיקר למטרות יהודיות. רבים מקורבנותיו הידועים של מאדוף הם שמות מפורסמים בחיים היהודיים.
ישיבה יוניברסיטי, אחד ממוסדות ההשכלה הגבוהה היהודיים החשובים בארה"ב, הפסידה 110 מיליון דולר. ארגון נשי הדסה באמריקה הפסיד 90 מיליון דולר. קרן של הבימאי סטיבן ספילברג
הודתה כי הפסידה סכומים שלא פירטה. קרן שהקים הסופר ניצול השואה אלי ויזל נמחקה כליל. ארגונים ובתי חולים יהודיים הפסידו מיליוני דולרים, וכמה קרנות נאלצו להיסגר.
מאדוף מואשם במרמה בניירות ערך, ונתון למעצר בית בדירתו במנהטן, תחת אבטחה, על חשבונו. עורך דינו אומר כי יילחם נגד ההאשמה.
גם נוצרים ומוסלמים מרמים
הנזק שנגרם לקהילה היהודית אינו רק חומרי אלא גם פסיכולוגי, אומר דובר מטעם הוועד היהודי האמריקני, קנת בנדלר. לדבריו, סירב ארגונו להשקיע השנה אצל מאדוף משום שלא הצליח להבין כיצד מפיק מאדוף את רווחיו המפורסמים.
בארגונים יהודיים ובבתי כנסת, אומר בנדלר, אנשים שואלים עצמם: כיצד היה איש כה מוערך בקהילה היהודית מסוגל לרמות את מי היו אמורים להיות ידידיו?"
ואולם כתב אי-פי אומר כי תמיהות דומות הביעו בעבר כנסיות, ארגוני מיעוטים וקבוצות אחרות, לאחר שנפלו קורבן למעשי מרמה דומים. מעשי הונאה על-רקע דתי פגעו בשנים 2001-1998 ב-80,000 בני אדם בארה"ב והסתכמו ב-2 מיליארד דולר, לפי נתונים שפרסם ארגון מנהלי ניירות הערך בצפון אמריקה, ארגון העוסק בהגנה על משקיעים.
קרן הבפטיסטים באריזונה ספרה למשקיעיה כי הכסף ישמש לבניית כנסיות וגם ייתן תשואה. בפועל נשאבו חסכונותיהם למה שכינו השלטונות "תכנת פונזי" בסך 550 מיליון דולר בשנות ה-80' וה-90'. כמה מפקידי הקרן נידונו בשנים 2007-2006 לעונשי מאסר.
פירמת השקעות משיקגו סאנרייז קיבלה את ברכתם של אנשי דת מוסלמים, שאמרו כי הדיבידנדים תואמים את חוקי האיסלאם האוסרים גביית ריבית. בעל הפירמה נעלם באוגוסט שעבר ושהאיר את 200 עמיתיו המהגרים המוסלמים עם הפסדים בסך 50 מיליון דולר.
קרנות יהודיות יעזרו לנפגעים
על תחושת הבגידה בהאשמות נגד מאדוף, מתוספות הדאגות על תרומת השערורייה לקריקטורות המכוערות של היהודים מדורי דורות. היהודים שימשו חלפנים ומלווים בריבית בימי הביניים, משום שנאסר עליהם לעסוק במקצועות אחרים. ואולם הדבר גרם לכך שלעתים קרובות תוארו כרודפי בצע. אחת הדוגמאות היא דמותו של שיילוק, במחזה של שייקספיר הסוחר מוונציה, שהפכה לשם נרדף לעושק ורדיפת בצע.
מועצת הרבנים של אמריקה פרסמה ביום ד' הודעה המדגישה כי "אין סיבה להאמין שהתנהגות נוראה כזאת שכיחה בקרב היהודים" יותר מאשר אצל אחרים.
השבוע נועדו בניו-יורק נציגים של שלושה תריסרי קרנות יהודיות לתכנן תוכנית כדי לסייע לארגונים יהודיים שלא למטרות רווח שהפסידו כספים למאדוף. ג'פרי סולומון, נשיא קרן הנדבנות על שם אנדריאה וצ'רלס ברונפמן מסר כי הקרנות הסכימו לתרום כספים למאגר שיחולק בין הארגונים שנפגעו יותר מכל.

תאריך:  25/12/2008   |   עודכן:  25/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חששות מגל אנטישמיות בגלל שערוריית מאדוף
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
חוללי האנטישמיות
fgzfgwer3r53  |  25/12/08 21:27
 
- אז שוב היהודים אשמים.
תמר ה  |  26/12/08 12:13
2
אין ליהודים מה לחפש בגולה!! ל"ת
הניה  |  25/12/08 21:59
3
עצוב ולא מפתיע
יהודה איש קריות  |  25/12/08 22:06
4
MIROR OF ALL ISRAEL THIEF POLI
LOOK AT MADOFF   |  25/12/08 22:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יצרף את אח"י של אפי איתם ואת מפלגת צומת
רותי אברהם
ציון רובין, אחיה של העדה שהפלילה את אבוטבול בפרשת רצח רענן לוי, חשוד בשיבוש הליכים    הוא שוחרר למעצר בית    בעדות: הזהרתי את אחותי - תאבדי בית, אותי, את כולם
משה ריינפלד
שופט הסכים לעכב עד יום א' את ביצוע פסק דינו שהתיר לפרסם קלטות המלמדות על חקירה בעייתית של תורג'מן המואשם בהריגת הנער צחי בשה
מערכת אתר ספורט 5
אייבורי לאטה קברה סל ניצחון 1.7 שניות לסיום
משה ריינפלד
סוכנת ביטוח גבתה במשך ארבע שנים דמי מזונות מהביטוח הלאומי לאחר שהצהירה בכזב כי על שכר נמוך אף שקיבלה משכורת של 27,400 שקל לחודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il