X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך מעריכה מנהלת המחקר בהתאחדות התעשיינים, עקב התגברותו של מחנק האשראי וירידה נוספת בביקושים ברבע השלישי נרשמה ירידה ריאלית של 5.6% ובשנה כולה תהיה ירידה של 1.5%
▪  ▪  ▪
הירידה - לא סוף פסוק. היי-טק

ירידה ריאלית של 5.6% נרשמה בשכר עובדי ההיי-טק ברבע השלישי של השנה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. השכר הממוצע בהיי-טק הסתכם בכ-16,527 שקלים לחודש. כך מסרה (יום א', 28.12.08) דפנה אבירם-ניצן, מנהלת מחלקת המחקר הכלכלי בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכה על ניתוח רבעוני של התפתחות השכר בתעשיה, שערך אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים.
אבירם-ניצן מעריכה כי שנת 2008 כולה תסתכם עם ירידה ריאלית של 1.5% בשכר הריאלי הממוצע בתעשיה. להערכתה, על-רקע גלישת התעשיה למיתון ממשי, הנובע בעיקרו מירידה בביקושים ומחנק אשראי, יעמיקו במהלך 2009 הורדות השכר הנומינליות בתעשיה, לצד האצת מגמת פיטורי העובדים.
היא מציינת, כי הירידה בשכר הממוצע בענפי ההיי-טק החלה כבר בתחילת השנה, ומאז מואץ בהדרגה הקצב: מירידה בקצב שנתי של 0.6% ברבע הראשון של השנה, לקצב של 3.4% ברבע השני ועד ל-5.6% ברבע השלישי של 2008. ירידת שכר ריאלית כה חדה לא נרשמה בענף ההיי-טק מזה חמש שנים, מאז המחצית הראשונה של 2003.
לדבריה, גם בניכוי השפעת האינפלציה, דהיינו במונחים נומינליים, ירד השכר הממוצע בענפי ההיי-טק ב-0.7%, לראשונה מזה קרוב ל-4 שנים. נסיגת השכר הריאלית משקפת ירידה בשכר הממוצע בכל ענפי הקבוצה, כאשר נסיגה חדה במיוחד נרשמה בשכר בענף הרכיבים האלקטרוניים - ירידה ריאלית של 12.4%.
אבירם-ניצן מציינת, כי ירידה זו משקפת בחלקה את הקפאות והורדות השכר עליהן הכריזו מספר חברות בענף ההיי-טק כבר במחצית הראשונה של השנה, זאת על-רקע השחיקה המתמשכת ברווחיות החברות בשל התיסוף החד בשער השקל לצד החרפת המשבר הכלכלי העולמי.
ירידת שכר - גם בענפים הנלווים
גם בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת-עילית נמשכה נסיגת השכר הריאלי, זה הרבעון הרביעי ברציפות, תוך העמקת הירידות. השכר הממוצע בענף הסתכם ב-12,756 שקלים בחודש בממוצע. מדובר בנסיגה ריאלית בקצב שנתי של 2.5% בשכר הממוצע בקבוצה, זאת בהמשך לירידה ריאלית בקצב של 1.1% ברבע השני, ובקצב שנתי של 0.7% בשני הרבעונים שקדמו לו.
ירידת השכר בקבוצה נגזרה מירידה ריאלית בשכר הממוצע בענפי הכימיה, המכונות והציוד, בעוד קיפאון שרר בשכר הממוצע בענף המנועים וציוד חשמלי.
במקביל, התעשיה המסורתית רשמה נסיגה ריאלית בקצב שנתי של 1.7% בשכר הממוצע ברבע השלישי של 2008 והוא הגיע ל-7,694 שקל לחודש - כפול משכר המינימום. ירידה זו חלה בהמשך לנסיגה ריאלית בקצב של 2.4% ברבע השני של 2008. נסיגה זו משקפת ירידה ריאלית בשכר מרבית ענפי הקבוצה, למעט ענף העור וההנעלה, אשר הציג גידול מתון של 1.1%. מדובר בענפי המזון והמשקאות, הטקסטיל וההלבשה, הנעליים והעור, העץ והריהוט, והנייר והדפוס.
השכר החודשי הגבוה ביותר בתעשיה נרשם בענף ציוד התקשורת האלקטרוני - 19,500 שקלים ובענף הציוד האלקטרוני לבקרה ולרפואי - 18,750 שקלים לחודש בממוצע, ואילו השכר הנמוך ביותר היה בענף הנעליים והעור - 6,183 שקלים לחודש בממוצע, הגבוה בכ-60% משכר המינימום.

תאריך:  28/12/2008   |   עודכן:  28/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידת השכר בהיי-טק תימשך גם במהלך 2009
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
סקר חדש שנערך בארצות הברית חושף - יותר אמריקנים מתנתקים משירותי הטלפון הקווי שלהם ומשתמשים בטלפון הנייד במקומו    מה הקשר בין מגמה זו למצב הכלכלי בארצות הברית?
מערכת PCאון
חברת אקספון 018 החלה לשווק החל מהשבוע גם שירותי גישה לאינטרנט    החברה מבטיחה מחירים אטרקטיביים יותר מהמתחרות הותיקות בשוק וללא התחייבות
שירלי בר דיין
זעם על הקשר ועל אשדוד. שעיה: "רוצים אותו? הם יודעים לאן לפנות"
עופר וולפסון
בבית ההשקעות לידר שוקי הון אומרים כי השוק אומנם יגיב לשלילה בתמחור האג"ח, אולם במבט לעתיד ההשפעה צפויה להיות זעומה    לא ברורה ההשפעה הפיסקלית של המבצע    אומדן הצמיחה לשנת 2008 צפוי לרדת
יפעת גדות
חוקרים גילו כי פעילות אירובית - כמו ריצה - מדכאת את ההורמונים השולטים בתיאבון    הרמת משקולות הביאה להשפעות חלשות יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il