X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אפי פיתוח מכרה לאחר פחות משנה את המטוס - בומברדייר גלובל 5,000 אחד ממטוסי העסקים היוקרתיים בעולם
▪  ▪  ▪
מחפש מטוס חדש. לבייב [צילום: יח"צ]

אפי פיתוח, המרכזת את פעילות הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה, מכרה את מטוס הבומברדייר גלובל 5,000 - אחד ממטוסי המנהלים היוקרתיים בעולם אשר משמש את בעל השליטה בחברה, לב לבייב, למסעותיו.
אפי פיתוח מכרה את המטוס תמורת כ-46 מיליון דולר וההערכות הן כי אף הצליחה לרשום רווח הון קטן עבור מכירתו - הישג נאה לאור ההאטה בעולם. אפי פיתוח אינה מחוייבת לדווח על עסקות.
מטוס בומברדייר גלובל 5,000 יכול להכיל עד 15 נוסעים (לא כולל אנשי צוות), וטווח הטיסה שלו הינו כ-8,500 ק"מ כלומר הוא מתאים לביצוע טיסות טרנס אטלנטיות. לפני שנה, נימקה אפריקה את הצורך בשימוש במטוס בכך שהחברה, והחברות שבשליטתה, פועלות בתחומי הנדל"ן למגורים, נדל"ן מניב, מלונאות, קבלנות בנייה וכן תשתיות ותעשיית הפלדה ברחבי העולם.
בין היתר, פועלות החברות בארה"ב, ברוסיה ובמדינות חבר העמים, במזרח אסיה ובמרכז אמריקה - מה שמצריך שימוש במטוס, שכן לחלק מן היעדים הללו אין טיסות סדירות רציפות.
ככל הידוע, לבייב, שהמסחר במטוסים אינו זר לו, המליץ לאפי פיתוח לקבל את ההצעה - מהלך שיכניס לקופת החברה לא מעט מזומנים. בימים אלה, מציעים מנהלים רבים בעולם מטוסים למכירה וייתכן כי באפי מעריכים כי ניתן לרכוש בכסף מטוס אחר או לבחון אלטרנטיבה אחרת.
דובר אפריקה ישראל מסר כי לאחרונה, בעקבות הקפאת הפעילות בחלק מהפרויקטים של אפי פיתוח ברוסיה ובחבר המדינות, והתמקדות החברה בפרויקטים גדולים בעיקר במוסקבה, צומצם היקף השימוש במטוס המנהלים של החברה.
בנוסף, בעקבות קבלת הצעה אטרקטיבית מידי קבוצת השקעות בינלאומית גדולה לרכוש את המטוס, הוחלט להיענות להצעה זו. אפי פיתוח בודקת רכישת מטוס אחר בתוך מספר חודשים עקב צפי לירידה משמעותית בקרוב של מחירי מטוסי המנהלים בעולם, שישרת את הקבוצה בעבודתה השוטפת בפרויקטים בחבר המדינות ובארצות אחרות בהן היא פעילה.
אפי פיתוח הונפקה בתחילת מאי 2007 במחיר של 14 דולר למניה אולם מאז הספיקה המניה להיחתך ב-96% והיא נסחרת כיום במחיר של 60 סנט בלבד. בימים אלה מתמודדת אפי עם ההאטה הקשה הפוגעת ברוסיה: אפי, מנוהלת בידי אלכסנדר חלדאיי, סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר 2008 בצניחה של 67% ברווח הנקי לעומת התקופה המקבילה, לכ-28 מיליון דולר. כעת נסחרת אפי במחיר של 324 מיליון דולר.

תאריך:  29/12/2008   |   עודכן:  29/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המטוס הפרטי של לבייב נמכר בכ-46 מיליון דולר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יצוקה
עופרת  |  29/12/08 16:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
האגודה מונתה לנאמן על קרקעות הקדש ליד הדולפינריום    השופט: מטרות ההקדש ומטרות האגודה זהות    כמו-כן - הרב עמאר אינו נאמן ההקדש כיוון שבוטלו סמכויות "חכם באשי"
איריס פרחי
הבעל תבע את המלון לאחר שהחדר בו שהה עם אשתו וילדיו "סבל" מנזילה    בית המשפט התפלא מדוע הזוג הגיע למלון עם מלאי עסקי וחייב את המלון לפצותו
איריס פרחי
האם לא השגיחה על בנה בן ה-3 שמעד ממתקן משחקים והאב תבע את עיריית ירושלים בגין רשלנות, וטען שהמתקן אינו בטיחותי    התביעה נדחתה לאחר שנקבע שההורים הם אלה שהתרשלו ולא השגיחו על בנם
עידן יוסף
פיקוד העורף יחלק איגרות הסברה למוכנות לשעת חירום בבאר שבע, גדרה, יבנה, ויישובי האזור    מפרסם הנחיות במעגלי ביטחון רחבים לפי הטווח מעזה
יואב יצחק
העילה: מג'אדלה החרים את ישיבת הממשלה שדנה בצעדים הצבאיים נגד החמאס    קורא לערביי ישראל לגנות את ערבים-ישראלים שהפגינו נגד המדינה: "צאו נגד המיעוט הקולני והקיצוני הזה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il