X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"ארה"ב ביקשה מישראל שלא תפגע באזרחים" "היעד של ישראל הוא שהאזרחים יחיו בשקט" ברק אובמה מקבל תדרוך יום-יומי
▪  ▪  ▪
דובר הבית הלבן ג'ונדרו [AP]

הבית הלבן שב והטיל (יום ב', 29.12.08) את מלוא האחריות להתלקחות ברצועת עזה על החמאס. דובר של הנשיא ג'ורג' בוש, גורדון ג'ונדרו, אמר כי החמאס "שוב הראה את צבעיו האמיתיים כארגון טרור" בהתקפותיו על ישראל.
במסיבת עיתונאים בחוותו של הנשיא בקרופורד שבטקסס, אמר הדובר כי חמאס הוא שבחר שלא לחדש את הפסקת האש שהסדירה מצרים לפני כחצי שנה.
עם זאת, אמר ג'ונדרו כי ארה"ב ביקשה מישראל להימנע מלפגוע באזרחים בעזה. הדובר סירב להשיב לשאלות אם ארה"ב סבורה שישראל מתכוננת לפתוח במתקפה קרקעית בעזה. הוא אמר כי היעד הסופי של ישראל הוא "לאפשר לאוכלוסייתה לחיות בשקט".
ג'ונדרו אמר לכתבים כי הנשיא בוש שוחח ביום ב' עם עבדאללה מלך ירדן, ובשבת עם עבדאללה מלך ערב הסעודית. הוא אמר כי בוש קיבל תדרוך בוועידת וידיאו מסגנו דיק צ'ייני, מראש הסגל בבית הלבן, ג'וש בולטן, ומהיועץ לביטחון לאומי סטיבן הדלי.
הדובר אמר כי פעולות ישראל הן "תגובה להתקפות הרקטות והמרגמות על ישראל". הוא הוסיף כי כל הצדדים צריכים לפנות את הדרך לסיוע הומניטרי, כגון מזון ואספקה רפואית.
בתשובה לשאלה אם הממשל סבור שמותר לישראל לבצע התקפות בעזה, אמר גו'נדרו: "ארה"ב מבינה בישראל זקוקה להתקפות הללו כדי להגן על עצמה".
יועץ אובמה: ישראל בעלת ברית גדולה
הדובר שב ואמר כי הנשיא הנבחר ברק אובמה מקבל תדריכי מידע יומיומיים, וכי "אנו ממשיכים לעמוד במגע עם צוותו בהתאם להתפתחויות". ג'ונדרו אמר כי "לפי שעה" אין לבוש כל תוכניות לדבר על הנושא. הוא אמר כי אינו רוצה לעשות ספקולציות על מידת ההשפעה של האירועים על נשיא הרשות הפלשתינית אבו מאזן.
בתשובה לשאלה מדוע הפר חמאס את הפסקת האש, אמר: "אתם יודעים, קשה לי להיכנס למוחותיהם של טרוריסטים. כך שאינני יכול לענות".
בתשובה לשאלה אם תהיה הצדקה לישראל להרוס את החמאס במידה שלא יתחייב להפסיק את התקפות הרקטות, אמר: "אני סבור שמה שהאנשים רוצים הוא שלום על הארץ וסיום למעשי האלימות, כך שאנשים יוכלו לחיות חיים נורמליים, ובמיוחד האנשים בדרומה של ישראל, החיים זמן כה רב במקלטים".
לפי שעה, צוותו של ברק אובמה בוחר את מילותיו בקפידה. יועצו הבכיר של אובמה, דייויד אקסלרוד, אמר ביום א' כי הנשיא הנבחר יכבד את הקשר החשוב בין ארה"ב לישראל. אובמה "רוצה להיות כוח קונסטרוקטיבי בסיוע להביא שלום וביטחון שהישראלים והפלשתינים כאחד רוצים בהם וראויים להם", אמר אקסלרוד ביום א' בתוכנית הטלוויזיה 'מול פני האומה' של רשת CBS. "כמובן, המצב נעשה אפילו יותר מסובך בימים ובשבועות שחלפו. חמאס החל להפגיז, ישראל הגיבה. אבל זה משהו שהוא (אובמה) מחויב לו".
כאשר נשאל שוב עד כמה יתמוך אובמה בישראל, השיב אקסלרוד: "הוא יעבוד בשיתוף פעולה עם הישראלים. הם בעל ברית גדול שלנו, בעל הברית החשוב ביותר באזור. אך הוא יעשה זאת באופן שיעודד את עניינו של השלום, ויעבוד בשיתוף פעולה עם הישראלים ועם הפלשתינים על כך, לקראת היעד הזה".
פרשנים: ההפצצות בעיתוי פוליטי
ואולם פרשנים בארה"ב אומרים כי לא ברור אם אובמה יתמוך בישראל כפי שעשה קודמו. ראש תוכנית המזרח התיכון במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים בוושינגטון, ג'ון אלטרמן, אמר כי נראה שמנהיגי ישראל תיאמו את עיתוי פעולת התגמול בעזה עם לוחות הזמנים הפוליטיים בישראל ובארה"ב.
המנהיגים המתונים יחסית שבשלטון בישראל היו זקוקים להפגנת כוח מול החמאס לקראת הבחירות שיהיו בישראל ב-10 בפברואר. ונראה שגם היה טוב יותר להכות בחמאס לפני שיעזוב בוש את הבית הלבן ב-20 בינואר, משום שמנהיגי ישראל לא היו בטוחים כיצד יגיב אובמה.
"אני סבור שאובמה יתמוך בישראל, אך יהיה יותר ספקן. אני סבור שאובמה ייצא מההנחה שישראל היא בעלת ברית, אך צריך להסתכל על כך מנקודת מבט חדשה", אמר אלטרמן.

תאריך:  29/12/2008   |   עודכן:  29/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבית הלבן: חמאס טרוריסטים, ישראל מתגוננת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא חשוב מה אומרים הגויים חשוב
קורן נאוה,טבריה  |  30/12/08 05:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מדובר בריבית הנמוכה ביותר אי פעם שהייתה במשק בישראל    תחזית האינפלציה הצפויה - מתחת ליעד    יוקדמו שעות פרסום הריבית מעתה לשעה 17:30 עקב הקדמת סגירת הבורסה
שירלי בר דיין
מכבי ת"א שבה לאימונים. המנג'ר: "יש לנו סבלנות"
עידן יוסף
חיל האוויר הפתיע את המחבלים ופוצץ משאית עמוסה בעשרות טילים    צה"ל פרסם צילומים של מנהרת תופת שהושמדה    שר הביטחון מקיים הערכת מצב
עופר וולפסון
החברה תשטח טענותיה בפני ועדת הכספים    טוענת כי מענק בגובה של 45 מיליון ד' שהובטח ע"י האוצר מעולם לא ניתן    "הפיטורים האחרונים יכלו להימנע", מסרה ההנהלה
עופר וולפסון
ע"פ המכרז שפרסם האוצר תורחב הקרן הייעודית הנוכחית ותעמיד לעסקים הקטנים הלוואות בסך של 400 מיליון שקל    העסקים הקטנים יידרשו לבטחונות של פחות מ-25%    הליך מזורז לעסקים בשדרות ועוטף עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il