X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת ההיתרים קיצרה תקופת צינון של ימימה מזוז, היועצת המשפטית לשעבר של משרד האוצר תתחיל בעוד חודש תפקיד יועצת משפטית של קופת חולים לאומית בהחלטה: סגנה היה אחראי תחום בריאות - אך הסמכות נותרה שלה
▪  ▪  ▪
ימימה מזוז. האורך קובע [צילום: פלאש 90]

בעוד כחודש (1.2.09) תיכנס היועצת המשפטית לשעבר של משרד האוצר, עו"ד ימימה מזוז לתפקידה החדש - יועצת משפטית של קופת חולים לאומית. זאת לאחר שוועדת ההיתרים אישרה (יום ב', 29.12.08) את בקשתה לקצר לשמונה חודשים את תקופת הצינון. מזוז, אחותו של היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, פרשה משירות המדינה בסוף מאי 2008 לאחר 22 שנות שירות, מהן 12 שנים כיועצת משפטית למשרד האוצר.
בבקשת הקיצור טענה מזוז כי "לא הייתה לה כל מעורבות אישית בנושאים מול קופת חולים לאומית והיא לא העניקה לה בעצמה כל זכות, כשהאחריות לתחום הבריאות בלשכה המשפטית הופקדה בידי סגנה הבכיר בלשכה המשפטית".
נציבות שירות המדינה טענה כי יש לראות במזוז כמי "שהייתה בעלת השפעה כזו או אחרת כלפי קופת חולים לאומית", ובשל כך חוק הצינון חל עליה. עם זאת, הביעה הסכמה לקצר את תקופת הצינון בשל מספר נימוקים בהם העובדה כי התפקיד הוצע למזוז מספר חודשים לאחר פרישתה לצורך תפקיד אחר, הצהרתה כי "לא הייתה לה היכרות מוקדמת או קשר מוקדם עם מנהלי קופת חולים לאומית או עם חברי הדירקטוריון, קודם להצעת המינוי לתפקיד".
נימוק נוסף להסכמה, תיאור תפקידה ומעמדה של מזוז. זו "שימשה כאחראית על מחלקת הייעוץ המשפטי, מחלקה המונה כ-20 עורכי דין, חלק נכבד מעבודת היועץ המשפטי למשרד [האוצר, ר.א.] היה ניהול צוות עורכי הדין. במרבית הנושאים היועץ המשפטי למשרד מתווה מדיניות ואינו מעורב ישירות בטיפול, מה גם שבפועל מי שעסק בכל נושא של מערכת הבריאות היה סגנה הבכיר של מזוז".
הנציבות הסכימה לקיצור גם בשל העובדה כי מעת הפרישה, מאי 2008 ועד לתחילת העבודה בקופת חולים לאומית, יחלפו "שמונה חודשי צינון מלא".
לא נמצא חשש לפגיעה בטוהר המידות
כאמור, הוועדה החליטה לקצר את הצינון. חברי הוועדה, השופטת מרים מזרחי ועורכי הדין ריכטר והיבנר-הראל, כתבו בהחלטה כי חוק הצינון חל על מזוז לאור "הסמכויות הפוטנציאליות" שהיו לה במסגרת תפקידה, "אפשרות להמליץ על הענקת זכות זאת לאור היותה ממונה על עובדים אשר ליוו מהפן המשפטי נושאים הנוגעים לקופת חולים לאומית". החוק לדבריהם, חל כאמור לאור "סמכויותיו הפוטנציאליות של העובד הפורש", ולא רק לפי "תפקודו בפועל", קרי, "פוטנציאל ההחלטות או המלצות שהיה לעובד הציבור כלפי האדם או הגוף ממנו מבקש הוא לקבל זכות, כמשמעותה בחוק, לאחר הפרישה".
חוק הצינון נועד לדבריהם "הן למנוע קיומו של חשש, ולו למראית עין בלבד, של ניצול קשרים אישיים באמצעות המעמד והתפקיד בשירות הציבור למען קידום אינטרסים אישיים, לאחר פרישת העובד משירות הציבור, וכן חשש מניצול קשרים אישיים לאחר הפרישה לצורך קידום עניינו של מקום עבודתו החדש של העובד". במקרה דנן, כתבו חברי הוועדה "לא מצאנו חשש לפגיעה בטוהר המידות".
עוד נחשף בהחלטה כי בשל תקופת הצינון הממושכת שהוטלה על מזוז היא הפסידה את התפקיד שהוצע לה בתנובה. "בעבר פנתה מזוז לוועדה לצורך מתן היתר לעבוד כיועצת משפטית לחברת תנובה. החלטת הוועדה קבעה כי 'תקופת הצינון תימשך עד ל-31.1.09'. בשל קביעת מועד זה נבצר ממזוז לממש הצעת עבודה זו".
כאמור, הוועדה הורתה להתיר לימימה מזוז להתחיל בעבודה בקופת חולים כמבוקש על ידה, לאחר שמונה חודשי פרישתה מתפקידה - 1.2.09.

ביהמ"ש המחוזי ירושלים - ועדה למתן היתרים וע 361/08
תאריך:  30/12/2008   |   עודכן:  30/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ימימה מזוז קיבלה "קיצור צינון"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בהצלחה ימימה - האח הגדול.....
חולי הקופה  |  30/12/08 13:58
2
למי שיש קשרים-לא צריך פרוטקציה ל"ת
יד רוחצת יד  |  30/12/08 14:09
3
משפחת מזוז בגדה במסורת אבותיהם
דתי  |  30/12/08 15:23
4
למה אני לא מופתע? ל"ת
גדעון אמיר  |  30/12/08 16:02
5
אולמריקו דאג לה אצל הירשזון
כה נאה את ימימה   |  1/01/09 14:37
6
ימימה מזוז קיבלה "קיצור צינון
ציונה  |  5/01/09 07:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
עסקה פנימית בין שתי חברות של הקבוצה    יבקשו הקלות מס
איציק וולף
אולמרט נועד עם נשיא המדינה ועדכן אותו בהתפתחויות בגזרת הלחימה ברצועת עזה    פרס: ישראל לא נלחמת באוכלוסיה הפלשתינית אלא בארגון טרור שחרט על דגלו את המשך האלימות
אלעזר לוין
הסיבה העיקרית: חשש מהקטנת האשראי הבנקאי    דנקנר הייתה אמורה להפוך לחברה-בת של קרדן    הבעלות על קרדן הייתה מתחלקת בין גרינפלד-שנור לבין דלק    שווי קרדן נאמד בכ-67.5 מיליון דולר לפחות
משה ריינפלד
החברה תשווק מכוניות המסוגלות להחנות עצמן בלא שהנהג צריך לגעת בהגה, ומצוידות בהגה כוח אלקטרוני החוסך דלק ואינו מזהם
עופר וולפסון
היקף הפרייקט: כ-100 מיליון שקלים ל-13 שנים    תאפשר שיפור השירות לציבור באמצעות מנגנוני גישה ציבוריים    EDS מפתחת מערכת דומה גם לשב"ס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il