X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ארקיע אינה חתומה על חוזה הרשאה להשתמש בשדה ואינה משלמת בעד השימוש, והמדינה מאיימת שאם לא תסדיר ארקיע את העניין - תפונה משם
▪  ▪  ▪
מתחמקת. ארקיע [צילום: יח"צ]

היחידה לתביעות אזרחיות במשרד המשפטים ופרקליטות מחוז ת"א (אזרחי) הגישו (יום ג', 30.12.08) לבית המשפט המחוזי בת"א, בשם המדינה ורשות שדות התעופה, תביעה נגד קבוצת ארקיע על סך כ-52 מיליון ש"ח, בגין אחזקה ושימוש במקרקעין שבשדה התעופה דב הוז, בלא שנחתם עם הקבוצה הסכם הרשאה המתיר לה לעשות זאת ובלא שהיא משלמת למדינה דמי שימוש ראויים.
המדינה ורשות שדות התעופה טוענות כי כל המשתמשים האחרים בשדה התעופה, וכן בשדות תעופה אחרים בארץ חתומים על הסכמים ומשלמים דמי שימוש. גם ארקיע עצמה פועלת כך בשדות תעופה אחרים, שבהם השימוש מוסדר בהסכמי הרשאה מסודרים, וארקיע משלמת בהם דמי שימוש ראויים כמקובל.
בכתב התביעה טוענת הפרקליטות כי התנהלותה של ארקיע מפרה את חובת תום הלב, מהווה פגיעה קשה ובלתי מוצדקת בקופה הציבורית, ומנוגדת לתקנת הציבור.
בכתב התביעה נאמר כי מאז תחילת שנות התשעים נוהלו מגעים לצורך הסדרת השימוש שארקיע עושה בשדה דב והתשלום בגינו, ואף נחתם בעבר הסכם פשרה על תשלום מופחת של חובות עבר, כדי להסדיר השימוש במקרקעי המדינה במסגרת חוזה הרשאה כנדרש במינהל ציבורי תקין ושוויוני, ולהבטחת תשלום דמי שימוש ראויים מכאן ולהבא. ארקיע בחרה, בחוסר תום לב, להמשיך את המצב העמום, להימנע מלחתום על הסכם הרשאה ולא לשלם דמי שימוש ראויים. פניות רבות שנעשו במהלך השנים לארקיע בנושא לא הועילו, טוענת המדינה.
המדינה: ארקיע לא עונה
באחרונה אף נשלח לארקיע מכתב התראה מטעם יחידת התביעות האזרחיות שהוקמה באחרונה בפרקליטות המדינה, ובו נדרשה ארקיע שוב להסדיר בתוך 30 יום את תשלום דמי השימוש הראויים, וכן את עצם השימוש שעושה ארקיע במקרקעין במסגרת חוזה הרשאה מסודר. פרקליטות המדינה אף הודיעה לארקיע על ביטול זכות השימוש בנכסי המדינה, ככל שניתנה זכות כזאת בעבר, אם לא ייכרת חוזה הרשאה מסודר בתוך 30 יום. לארקיע ניתנה הודעה מוקדמת להתפנות מכל נכסי המדינה.
לדברי המדינה, לא זכה מכתב ההתראה לכל תגובה מטעמה של ארקיע. לפיכך הגישה פרקליטות מחוז ת"א (אזרחי), באמצעות עו"ד רינה מיוחס, מנהלת מחלקת מקרקעין, ועו"ד הילה לבנה, את התביעה שהכינו בשיתוף עם עו"ד ישראל בלום מיחידת התביעות האזרחיות, לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
בתביעה עתרה התביעה לחייב את ארקיע לשלם להם סך של 52,199,722 ש"ח בגין חובות עבר, להצהיר על חבותה של ארקיע לשלם דמי שימוש ראויים מכאן ולהבא, ולחייב את ארקיע בהוצאות משפט ושכר טירחת עו"ד. כן עתרה הפרקליטות, לשם הזהירות בלבד, להתיר לה לפצל את סעדיה ולהגיש נגד ארקיע, אם לא תסדיר את השימוש שהיא עושה במקרקעין, תביעת פינוי.

תאריך:  30/12/2008   |   עודכן:  30/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
52 מיליון שקל נתבעים מארקיע על שימוש בשדה דב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
עובדי העיתון דיווחו להסתדרות כי ההנהלה מתכננת קיצוצים חד-צדדיים של עד 20% בשכרם    ראש האגף לאיגוד מקצועי לא נענה עד כה מהנהלת מעריב לבקשו לפתיחת מו"מ על תנאי העובדים
משה ריינפלד
צבא פקיסטן פתח במבצע גדול שמטרתו לחסל את קיני הטליבאן המטרידים את שיירות נאט"ו במעבר חייבר בדרכן לאפגניסטן
איציק וולף
ראש המטה הכללי הביע שביעות רצון מהתנהלות צה"ל במבצע "עופרת יצוקה" ומהיענות אנשי המילואים    נשיא המדינה ביקר במטה הכללי וקיבל סקירה של תוכניות מבצע "עופרת יצוקה" מפי הרמטכ"ל    "התרשמתי מאד מהעוצמה ומהחדות של התוכנית המבצעית שהוצגו לי על-ידי הרמטכ"ל וקציניו הפועלים מתוך חדות ואיפוק"
עמירם כהן
התנועה הקיבוצית תפעל לשינוי חוק הביטוח הלאומי כדי לאפשר לחברי קיבוצים שפוטרו לקבל דמי אבטלה
עופר וולפסון
פועל עם לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ומשרד האוצר להסדר מוסכם בנושא השכר לעובדי הדרום שיעדרו עקב המצב    ציין כי עובדי ההסתדרות בדרום יקבלו את מלוא שכרם, כדוגמא לשאר המעסיקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il