X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט פסק פיצויים לילד שאיבד שתי שיניים במהלך שיט אבובים בפארק המים בשפיה השופט: השתללות ילדים אינו מצב מפתיע וניתן להערך אליו ועוד, אין להטיל "אשם תורם" על ילד בן 13
▪  ▪  ▪
הפגיעה בשיניים מנעה נגינה בסקסופון [צילום: פלאש 90]

ילד שאיבד שתי שיניים במהלך שיט אבובים בפארק המים בשפיים, יפוצה בסכום של כ-70 אלף שקלים. שופט בית משפט השלום בירושלים ארנון דראל קבע (יום ד', 31.12.08) כי התאונה שבגינה איבד הילד את השיניים נגרמה בשל "העדר פיקוח אפקטיבי על התור למגלשת האבובים", וכי על מפעיל פארק המים מוטל הנטל "לפקח על התנהגות השוהים במקום, רובם ככולם ילדים או נערים".
מדובר באירוע משנת 2002, במהלכו הגיע הילד נדב אליהו, אז בן 13 לפארק המים במסגרת יום כיף לעובדי בנק לאומי בו עובדת אמו. אליהו פנה למתקן לגלישה באמצעות אבובים "ובעת שחיכה לתורו כדי שיוכל להתחיל לגלוש נדחף מאחור על-ידי גולש אחר. הוא נפל קדימה על פניו וכתוצאה מהנפילה התנגשו פניו בתחתית המגלשה כ-20-30 ס"מ מתחת למפלס המים ושתיים משיניו הקדמיות נשברו".
בעקבות תביעה שהגיש באמצעות בא-כוחו עו"ד אוזנה, קבע בית המשפט כי הפארק התרשל וחייב בפיצוי. השופט ארנון דראל כתב כי "על פארק המים מוטלות חובות זהירות מושגית וקונקרטית כלפי המבקרים בו לדאוג לכך שהפעילות בו תיעשה בצורה בטוחה, מסודרת תוך העמדת פיקוח מתאים. חובה זו מתגברת בהינתן כי המבקרים בפארק הם גם ילדים ונערים".
אין צורך במפקח על כל מבקר, כתב השופט, אך כאשר הפארק מארח ילדים ונוער "הוא צריך להיערך לכך שבמהלך גלישה והתלהבות של הילדים והנערים יכולים להיווצר מצבים מהם יש להימנע. אחד המצבים הוא זה שאירע במקרה זה. בהיעדרו של פיקוח אפקטיבי מצד המשלחים היושבים בצד, נוצר לחץ של גולשים וגולש אחד דוחף את הגולש שלפניו וגורם לנפילתו".
יתרה מכך, מצב שבו ילדים משתוללים במהלך גלישה, "אינו מצב מפתיע שלא ניתן לצפות אותו ולהיערך אליו", הוסיף השופט. הוא אף דחה את טענת הפארק כי יש להטיל על אליהו "אשם תורן" בגלל ההשתוללות שלו. "איני סבור כי יש מקום להטלת אשם תורם על נער בן 13 הנדחף כלפי המים על-ידי גולש אחר ונופל".
בדיון על גובה הפיצוי ציין השופט את השתלשלות הדברים מאז התאונה ואת הטיפולים להם נזקק אליהו. עד לגיל 17.5 שבו נעשו כתרים לשיניו, סבל אליהו מטיפולי שורש וכאבי שיניים. הוא "התקשה באכילת דברים קשים כמו תפוח, גרעינים, שלגון וכד',. הפגיעה בשיניו לטענתו אף הגבילה את הנגינה בסקסופון, פעילות שעשה מאז גיל 9 והשתתף בתזמורת הנוער העירוני". הילד אף נמנע מפעולות חברתיות ו"נאלץ לשמוע הערות בקשר לפנים ולשניים".
כאמור בית המשפט פסק לאליהו סכום של כ-70 אלף שקלים הכולל את טיפולי השיניים שעבר ושיעבור בעתיד, וכן הוצאות הסעה לטיפולים. עוד קבע השופט כי פארק המים ישלם לאליהו שכר טירחת עורך דין "בשיעור של 20% מהסכום המתקבל לאחר תוספת הפרשי ההצמדה והריבית בצירוף מס ערך מוסף". כמו-כן ישולמו הוצאות משפטו כולל "אגרה, חוות דעת המומחה מטעם הילד בתחום רפואת השיניים, וחלקו של הילד בחוות הדעת של המומחה מטעם בית המשפט בתחום רפואת השיניים".

בית משפט השלום בירושלים א 008746/05
תאריך:  31/12/2008   |   עודכן:  01/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
70 אלף שקל לילד שנפגע בשיט אבובים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נשיא טורקיה שוחח עם הנשיא פרס והביע דאגה מפני הידרדרות כוללת במזרח התיכון על-רקע המתקפה הישראלית ברצועת עזה
עידן יוסף
יקצה אופציות לעובדים בתמורה לקיצוץ בשכרם    העורכים כינסו כ-100 עובדים והציגו בפניהם תוכנית לאיזון תפעולי ברבעון הראשון של 2009
רובי שטיינברג
דובר צה"ל העלה בלוג מצולם לאתר הבלוגים הפופולרי    סרטונים המתעדים חלק מהלחימה זכו, לדברי דו"צ, ליותר מ-230 אלף כניסות בשלושה ימים
רובי שטיינברג
סיני - ציר מרכזי לטרור    ערביי מזרח ירושלים הופכים מעורבים יותר    פחות פיגועי התאבדות - יותר הרוגים ופצועים    הרצועה -בית הגידול לטרור    האינטרנט - מכשיר מרכזי עבור אירן, החיזבאללה והג'יהאד האיסלאמי
תומר לוי
הקשר הצעיר כבש בניצחון 1:2 במשחק האימון על בני ג'דידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il