X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפי אמנה מימי מוסוליני, כל חוק איטלקי הוא גם חוק של הוותיקן, אך הכנסייה חוששת שהאיטלקים יחוקקו חוקים המכירים בהומוסקסואליות
▪  ▪  ▪
הותיקן [צילום: AP]

הוותיקן הפסיק (יום ה', 1.1.09) אימוץ אוטומטי של חוקי איטליה, זו פעם ראשונה אחרי 80 שנה, בנימוק שחלק מהחוקים האיטלקיים עלולים לפגוע בדת הקתולית. על-רקע חששות מפני חקיקת חוקים חדשים שיתירו המתות חסד ונישואי הומוסקסואלים, אמר המשפטן הבכיר של הוותיקן כי הקרע נובע מהניגוד הגובר בין החקיקה האזרחית של איטליה לבין "העקרונות הבלתי הפיכים של הכנסייה".
לדברי עיתון הוותיקן, ל'אוסווטורה רומנו, אמר מונסיניור חוסה מריה סראנו רואיז, ראש בית הדין לערעורים של מדינת הוותיקן ונשיא הוועדה לתיקון קוד החוקים של הוותיקן, כי הצעד גם נובע מ"מספרם הגדול מדי" של חוקים איטלקיים ו"אי יציבותם".
על-פי האמנה הלטראנית מ-1929 בין איטליה לוותיקן, שנחתמה בין הדיקטטור הפשיסטי בניטו מוסוליני לבין הקרדינל פייטרו גספארי, שר החוץ של הותיקן, חוקי איטליה מוכנסים אוטומטית גם לספר החוקים של הוותיקן.
ואולם לטענת רואיז, התירה האמנה יוצאים מן הכלל במקרה של סתירה קיצונית בין חוק איטלקי לבין העקרונות הבסיסיים של החוק הקנוני הכנסייתי.
עד כה כמעט לא החילו את הסעיף הזה. ואולם על-פי החלטה חדשה של הוותיקן, שחתם עליה באוקטובר האפיפיור בנדיקטוס ה-16, ונכנסת כעת (1.1.09) לתוקף, יבחן מעתה הוותיקן את כל החוקים האיטלקיים קודם שישולבו בספר החוקים של הוותיקן.
השר האיטלקי לענייני קשרים בין הממשלה לפרלמנט, אליו ויטו, אמר כי הוא מסכים ש"מבחינה טכנית" הפרלמנט האיטלקי מחוקק יותר מדי חוקים, ש"לעתים קרובות כתובים רע ולעתים אינן מובנים". עם זאת, הדגיש כי ממשלת הימין בראשות סילביו ברלוסקוני, שעלתה לשלטון במאי 2008, מינתה שר מיוחד לפישוט חוקים, שתפקידו הוא למחוק יותר מ-36,000 חוקים מספר החוקים.
ההומופוביה של הוותיקן
מומחה איטלקי לענייני הוותיקן, מרקו פוליטי, אומר כי הגורמים האמיתיים לחששותיו של הוותיקן אינם רק החוקים האיטלקיים ה"ליברליים" בענייני גירושים והפלות, אלא גם ה"מגמה בחקיקה האירופית" שבמוקדם או במאוחר עלולה להביא לידי חקיקת חוקים באיטליה שיגמישו את האיסור על המתות חסד או יאפשרו נישואים אזרחיים של הומוסקסואלים.
"מה יקרה אם, למשל, תושב של הוותיקן - גבר או אשה - יבקש לקיים את זכותו החוקית להתגורר עם בן מינו?" שאל פוליטי.
ואולם ג'ורג'ו טוניני, סנטור מהשמאל שעמד בעבר בראש הפדרציה של האוניברסיטאות הקתוליות, אמר כי אף שהפרלמנט חוקק חוקים "המבוססים על הנתיב המשתנה של דעת הקהל",ניתן להבין את רצונו של הוותיקן, שהוא מדינה ריבונית, "להרחיק עצמו" מהחקיקה הסוציאלית שהוא סבור כי היא "לא-מוסרית".
השר לענייני פישוט חוקים, רוברטו קלדרולי, אמר כי לממשלת ברלוסקוני אין שום תוכניות לחוקק חוקים שיעמדו בניגוד לערכי הכנסייה. הוא אמר כי היה מתאים יותר אילו נקט הוותיקן עמדה משפטית נוקשה יותר בימי שלטונה של ממשלת השמאל-מרכז של רומנו פרודי, ששקלה לחוקק חוק שייתן מעמד משפטי לנישואים אזרחיים בין הומוסקסואלים.
ההחלטה החדשה של הוותיקן גם אומרת כי הוותיקן יבחן בעתיד את האמנות הבינלאומיות של איטליה קודם שיחליט אם לאשרר אותן. סעיף זה נובע מהתנגדות הוותיקן להצעת צרפת להצהרת או"ם שתבטל את הגדרת ההומוסקסואליות כעבירה פלילית בחלק מהמדינות. איטליה תמכה ביוזמה הצרפתית.

תאריך:  01/01/2009   |   עודכן:  01/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוותיקן הפסיק לאמץ אוטומטית את חוקי איטליה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת סרט
סרט המגולל את סיפור חייו ורציחתו של דוקטור ישראל קסטנר, יוקרן בסינמטקים ברחבי הארץ החל מה-4.1.09
רותי אברהם
עדויות בפני הוועדה הממלכתית למשבר המים: ראש עיריית רמת גן - אנרכיה בנושא המים    בכיר בתנועה הקיבוצית - ראש הממשלה אולמרט נתן חסות לשתילה אסורה של דשאים בטבריה    ראש מכון המים בטכניון: פקידי האוצר והעיתונאים פועלים נגד מתקני התפלה
עופר וולפסון
"כשגלגלי הכלכלה נעצרים ע"י גלגלי המיסוי - עדיף שנטל המס יהיה נמוך יותר", אמר נתניהו בנאומו בועד הפועל    אמר כי כל עוד הדבר תלוי בו, התקציב לא יאושר רק במאי
מערכת סרט
אילנה ברקוביץ', שחקנית ומנחת טלוויזיה מצטרפת לעונה החמישית של Y בעשר, חדשות הבידור של ישראל
משה ריינפלד
הארמון - מסמלי שלטונו של סדאם חוסיין והכיבוש האמריקני - חוזר לידי העירקים יחד עם השליטה באזור הירוק המבוצר של בגדד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il